Welk merk model vrachtwagen?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 7 mrt 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jah ik had iets 'gehoord' van zelfgemaakte lichtsets voor in de vrachtwagens maar ik kan er niets over vinden anders zou ik dat doen want dat vind ik zelf ook veel leuker om zelf een vrachtwagen mooi te maken! Heeft iemand een link ofzo? Of iemand die het zelf heeft gemaakt?
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ik weet toch cker dat ik die Ford Aermax bij verspaget voor 399 heb zien staan en in Duitsland zelfs voor 299 :roll:

    Dat zijn grote verschillen dan nog??

    mzzl 8)
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jah ik wil dus naar Duitsland!!! :) Maar dan moet ik ff een goed adresje zien te scoren.
     
  4. kor

    kor

    Lid geworden:
    30 okt 2003
    Berichten:
    92
    Locatie:
    biddinghuizen
    Ik rij nu ongeveer een jaar met de Ford Aeromax van Tamiya. Het is maar net hoe duur je dit zelf wilt maken. Ik heb ook de lichtset van extension(smartlight) werkt perfect en dat voor een zacht prijsje. enigste wat wel jammer is dat deze trucks zo snel rijden met hun 3 bak. denk dat het rond de 50 KMH komt of harder. maar dit kan je ook verminderen door een dual raid functie. maar als je nog vrageh hebt :wink:

    check voor een grote foto onderaan deze pagina
    http://www.dreamcommunity.nl/index.php?id=109&account=9R4ErcNr
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Even voor wat gegevens:
    Firma Extension
    Zeemanhof 11,
    2871JV Schoonhoven.
    Telefoonnummer mag je zelf even opzoeken, geef ik niet door.
    Of hij een site heeft, weet ik niet...

    Roel.
     
  6. Jugge

    Jugge Guest

  7. kor

    kor

    Lid geworden:
    30 okt 2003
    Berichten:
    92
    Locatie:
    biddinghuizen
    die smartlight gewoon via het internet bestelle. krijg je m keurig over de post
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    jullie hebben het wel over tamiya wagens.

    Zelf vind ik robbe en wedico het beste.

    het grootse voordeel, je kan een robbe truck nemen en wedico onderdelen bij gebruiken.
    Bijvoorbeeld:

    luchthoorns, gereedschapkisten,
    extra verlichting.

    En de lichtset van robbe is 130,- euro. en dan hejke de superlichtset voor de truck. geheeld infra rood.

    Die lichset van tamiay is daarintegen vele malen slechter, veel minder opties en de rpijs is ook hoger.

    en tamiya is veel groter dan wedico (1:16) en robbe (1:16). De schaal die tamiya gebruikt is 1:14.

    en als je een wedico truck neemt of robbe, je kan het zo duur maken als je wilt. Wil je veel extra dingen, dan betaal je daar ook voor.

    nog een voordeel van wedico en robbe.

    je kan een robbe truck hebben. een wedico 700 koppel schotel nemen. en je kan elke trailer/oplegger die de juiste kingpin. Achter je truck koppelen.

    ik gebruik zelf een wedico chassis en robbe cabine. wat ik als enige moet doe is het chassis iets aan pasen zodat de cabine op het chassis past.

    Zo is al eerder gezegt, dat de tamiya trucks te hard rijden. Das waar, maar je dat oplossen met een andere motor die tamiya levert.

    als ook een versnellingsbqak in de truck wilt hebben, kan dat ook met robbe en wedico.

    MVG

    Vincent

    PS: de meeste clubs rijden ze alleen met wedico of robbe.

    kijk anders maar eens op deze site:

    www.modelltruck.net

    Dan kan je zien wat je allemaal met wedico onderdelen kan maken.
     
  9. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    maar de extension smartlight is maar 69 euro, en dat kun je dan gewoon met een 2 kanaals zender bedienen!
    ik heb deze smartlight in mn tamiya truck zitten, en hij bevalt mij perfect!

    Arnold

    [​IMG]
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb niet gezegd dat een smart lisghtset niet goed werkt.

    Want modelbouw vereniging papendrecht heeft vele trucks daar rond rijden die deze lichtset in hun truck hebben ingebouwd.

    het is toch de keuze die je zelf maakt.

    ik kon ook een smart light lichtset kopen. maar als er dan iets mis mee was ik kon er niet mee naar een modelbouwzaak gaan en het na laten kijken, van wat er nou het probleem mee is. en of het wel te repareren is/was.

    je bent dus helemaal op jezelf aangewezen om het probleem te localiseren en dan als tweede nog het te verhelpen en opl te lossen.

    Dus heb ik gekozen voor een robbe superlichtset voor ded truck. als er iets mee is kunnen ze mij er meteen mee helpen omdat ze er bekend mee zijn, en er dus ook veelzijdig meewerken.

    Dus de keuze voor mij was niet zo moeilijk, neem ik aan.

    MVG

    Vincent
     
  11. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    ja, ok , maar extension is ook telefonisch te bereiken, dus mocht er ooit iets mee zijn dan is dat (lijkt mij) niet zo'n mega groot probleem!

    Maar inderdaad, dat is de keuze die je zelf maakt

    Arnold
     

Deel Deze Pagina