Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niks, Nada, Noppes. alleen de druklagers en onway invetten. overal vet of olie op smeren trekt alleen maar vuil aan.
Wat je nog zou kunnen doen is 1 drupje op de hoofdas, bij de swash, en een drupje op de staartas bij de pitchslider. en dan het teveel eraf vegen.
Daarom het gebruik van pure Teflon (dit stoot stof, enz...af), op de 3D masters gebruikt de top 5 niets anders!!
Groet,
Eric
Ik zeg dit met een knipoog, maarre, Anko, leven jouw heli's lang genoeg om te slijten?????
Tsja, als je enigszins regelmatig de hekrotor-as vervangt, vervang je een van de twee "slijtende" onderdelen, he? dus dan zeggen 400+ vluchten niet zo heel veel, keihard 3D of niet. Voor 3D word de slider op zich (in elk geval het glijvlak) niet zwaarder belast dan om het even welke andere vliegsituatie.
Dan nog is bij jou 400 vluchten ongeveer 4000 minuten maximaal, of wel ongeveer 70 uur.... (haal jij 10 minuten per vlucht? Denk het niet, zal eerder 5~8 minuten max zijn, dus wellicht maar 50 uur)
Een gehard stalen as zal niet meer slijten dan een messing busje.
Haal ik dat dan in de modelbouwwinkel of kan ik gerust even in een lokale bouwwinkel dit gaan halen?
Kijk uit met smeermiddelen dat er niet te veel weekmakers inzitten zodat je kunststoffen week worden. Zoals de kruipolie / ik maak alles los olie bij de bouwmarkt.
Zelf gebruik ik triflow of Robbe kunststof olie (1-5530) op de staartas en de hoofdas verder smeer ik ook niks. Want inderdaad is het kiezen uit twee slechten.
Gr. Remco
Ik bestelde er ook vet in een spuitpatroon.Zoek eens op het merk "Klüber".... Die hebben veel smeermiddelen die specifiek ontworpen zijn om juist die weekmakers NIET aan te tasten.
Dat Titan Fett van Vario komt er ook vandaan, al wil niemand zeggen welk product het nou precies is. Wat ik wel weet is dat Klüber het alleen in minimum verpakkingen van 300 gram verkoopt, en dat het plm 1000 Euro per kilo kost (alle specaile vetten van Klüber zowel als andere fabrikanten zitten in die richting).... Dat maakt die prijs van 15 Euro per 10 ml die Vario rekent een stuk begrijpelijker....
Groet, Bert