welk vliegtuig moet ik nemen? keuze uit een paar..

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Links op amesfoortairport?
Goed idee, maar die man probeert ook allen maar zijn spullen te slijten.
lukt niet echt met die waarschuwingen erbij.

En gelijk een ander probleem:
Al eens met zo'n kistje bij een gemiddelde club langs geweest, waar 80% tot 100% van het bestuur en instructeurs alleen maar grote stoere brandstof kisten vliegen?

Die hebben geen begrip voor zo'n dingetje.

"Wou jij hier vliegen met zo'n speelgoed dingetje?"
"Ga jij maar spelen in het weilandje daarnaast!"
"Ow 35/40 Mhz? Ai Ai, Verboden! Daar mag dat speelgoed niet op!"

" Moet ik jouw daarmee les geven? Ok, eerst eens even goed bekijken"
Het gemiddelde parkflyertje overleeft deze 1e keuring niet, geen geborgte scharnieren, knietjestest vleugel, geen glasmatje in het midden, enz enz.

Vanuit de clubs zal dus eens goed nagedacht moeten gaan worden over dit spul.
Deze rage zet door, en hier komen straks jeugdleden mee binnen.
Als je ze niet gelijk smalend lachend weer weg stuurt..

8O
Onvoorstelbaar...
Keuring, niet mogen vliegen enz....

Een diploma om te kunnen vliegen?
Wij hoeven in België zelfs geen zendvergunning meer te hebben.

Attila zei:
8O
Onvoorstelbaar...
Keuring, niet mogen vliegen enz....
Gelukkig is dat bij ons zo geregeld, maar anarchie ligt ook hier op de loer.
Er zijn nog wat bijdehandte eigenwijzen, die alleen maar willen doen waar ze zelf zin in hebben, maar bij de meesten prevaleert het verstand toch...

Attila zei:
Een diploma om te kunnen vliegen?
Wij hoeven in België zelfs geen zendvergunning meer te hebben.

Nee, en jaren geleden zelfs geen rijbewijs! Was wel te merken trouwens... :wink:
Tegenwoordig zijn we -in Nederland, MET rijbewijs- naar het zelfde niveau afgezakt. Ga maar n's een kwartiertje autorijden en je weet genoeg... :cry:
Zou (RC-) modelvliegen zich wel aan deze wetmatigheid weten te onttrekken? :?

kijk ik snap julie punt wel met dat het een goedkope instap is maar modelvliegen is niet een van de makelijkste dingen die je gelijk kunt. Hierdoor breng je andere mensen en dieren ingevaar. (oke dieren wat minder) maar het is gewoon niet veilig. Deze goedkope vliegtuigjes halen het denk ik wel naar de bartsmit. En dan begint dat vliegtuigje te langzaam voor hun gevoel te vliegen en dan beginnen ze met een 6cc trainertje (de meeste alleen). Nou dat is toch niet wat we willen. :?:
Maar misschien komt het nooit zo ver :!:

Maar de eigenaar van amersfoort airport moet wel betere voorlichting geven.

Kies een langzaam vliegend EPP-model. Zoek maar naar "Swift" op dit forum. Als vliegklaar te koop bij Modelbouw Bloemendaal. Je moet dan echter wel meer geld uitgeven. Heb je geen zin in deze investering ga dan eens bij een club kijken. (Eventueel kan je je zelf leren vliegen m.b.v. een flight simulator maar dan moet je wel precies weten wat je aan het doen bent, heel veel lezen op het internet over modelvliegen dus)

WOW 8O

Ik had niet verwacht dat ik zoveel reacties zou krijgen :wink: . Ik zal even uitleggen hoe het allemaal zit. MEt modelbouw, ik vind alles even leuk. Ben handig genoeg om zelf modellen te maken. Heb nu al een speedbootje gemaakt / hovercraft (werkte niet helemaal :P) en een bestuurbaar raceautootje. Alleen nu vind ik het leuk om zo goedkoop mogelijk even te genieten in de lucht. Eigenlijk wil ik een oud frame kopen en die opknappen.

Wat is dus zoek is:

Oud frame
Goede electro motor + accu
Zender 3 kanaals is toch wel genoeg? + ontvanger en servo's

alles mag 2e hands zijn. Misschien hebben jullie nog iets voor me liggen?
Ik wil er ook nog even bij zeggen dat ik een electro vliegtuigje wil om soms eens even in het weekend 20 minuutjes te vliegen op een weiland.

Groeten Ferdy :wink:

Eigenlijk zou een gerenomeerd modelbouw leverancier (zoals Powerpete) hier zijn oprechte mening moeten geven......

Wat doet hij met een absolute beginner en een Jamara Pipertje o.i.d. dat op zijn plank ligt.........

Peet wees eens eerlijk.......en MPX Pipertjes hoe beveel je die aan.....

Als je een goedkoop electro vliegtuig wil bouwen raad ik je aan om een Gemini te bouwen. Dit is een model dat Arjen ontworpen heeft. Er zit voor 10 gulden (nu 10 euro) aan materiaal in, hij is oersterk en snel te bouwen.
Een oud frame opknappen is waarschijnlijk lastig, kun je beter nieuw maken.
In het weekend twintig minuutjes vliegen in een WEILAND raad ik ten zeerste af, want je kan daarmee niet alleen zelf schade veroorzaken, maar ook problemen veroorzaken bij evt. vliegclubs in de omgeving (frequentie problemen). Bovendien is modelvliegen niet iets wat je eventjes snel doet. Dit moet je echt leren en het beste kan dit bij een modelvliegclub.

Hoi,

Toen ik gister naar de vliegclub ging hoorde ik ook dat soort dingen.
Er is nu daar een regel dat personen onder 14 jaar niet meer worden toegelaten.
Over goedkoop vliegen:
- IK wil een GOED vliegtuig
- IK wil een GOEDE zender
- Zoals je hebt gemerkt zoek ik naar de beste lesmethode die er is ( zie ¨zweefvlieger voor beginner¨ op het zweefforum)
- Ik moet alles uit eigen zak betalen

Groeten Laurens

laurens ik vat je punt niet helemaal met
- IK wil een GOED vliegtuig
- IK wil een GOEDE zender

maar ik denk dat bijna iedereen zijn modelbouw hobby uit eigen zak betaald. (meerendeel werkt.... en de rest onder de 18 heeft bij baantje)
:roll:

@ vaan

De kist zelf heb ik van mn eigen geld gekocht, de rest verdien ik met een vakantiebaantje.
Wat ze bedoelden is dat de rijke papie en mamie alles geven aan de kinderen, die kopen snel een vliegtuig, en als het niet leuk blijkt te zijn dan is het jammer.

Groeten Laurens

oke ik snap je punt..

Ik moet toegeven dat het wel heel mooi is om te dat je vliegtuig je vliegt als je daar 3 maanden voor gewerkt hebt. :wink:

Maar ook als je uit eigen zak moet betalen kun je het goed regelen hoor.
Ik neem binnen kort ook een zender van iemand over(mijn oude was stuk gegaan) en dat is ook zeer goedkoop.
Je hoeft niet altijd alles nieuw te kopen..

Back