Welke 2 tact olie?

• Topicstarter Topicstarter maurice
  • Startdatum Startdatum
Dat V-power onzin is klopt niet helemaal hoor. Misschien voor in deze auto's. Maar in personen auto's scheelt het erg veel. Me pa rijd met normale euro 95 9,2 Liter op de 100km. Sinds hij V-power tankt kan hij veel langer met zijn tank doen en scheelt aardig wat. Nu rijd hij 7,8Liter op de 100km. Dus dat het niet werkt klopt niet echt werkt wel degelijk Dat je meer power heb dat is nauwlijks te merken.

FF over het gebruik van deze brandstof in de Marders. Op de site van pitstop-tuningcenter staat nu ook sinds kort dat ze V-power aanraden voor gebruik als brandstof.

Pitstop Tuningcenter zei:
De beste ervaringen hebben wij met Shell V-Power, dat is met een octaangehalte van 98, dit in combinatie met de PSR1 twee-takt olie, mengverhouding 1:25, dus 40 cc olie op 1 liter benzine. Laat u niks wijs maken dat alle benzines en olieën hetzelfde zijn, dit is niet zo!

oke ik heb vandaag gereden met de gastrol a747 2tact olie en de
shell v power.
ik hebt geen problemen onder vonden, dat wil zeggen met de benzine.

Maar wel met de m5 boutje welke in de draagarm zit (6722/30) deze was los getrilt en had natuurlijk geen reserve bij me, dus het rijden was van korte duur. :cry: (halve tank)

Maar ga de volgende keer gewoon super met 98 % octaan tanken.

Pasqual zei:
Dat V-power onzin is klopt niet helemaal hoor. Misschien voor in deze auto's. Maar in personen auto's scheelt het erg veel. Me pa rijd met normale euro 95 9,2 Liter op de 100km. Sinds hij V-power tankt kan hij veel langer met zijn tank doen en scheelt aardig wat. Nu rijd hij 7,8Liter op de 100km. Dus dat het niet werkt klopt niet echt werkt wel degelijk Dat je meer power heb dat is nauwlijks te merken.

Juist, wat bepaalt de hoeveelheid ingespoten benzine bij een auto?

Stand vd gasklep, luchtvochtigheid en labda-sensor. Dit in grove lijnen uiteraard. De benzine heeft daar zo goed als niets mee te maken, ik denk (weet het 99% zeker) dat je vader zuiniger is gaan rijden of dat de airco minder vaak aanstaat omdat het kouder geworden is....

Dit omdat ik het namelijk zelf ook getest heb en het niets uitmaakte. V-power is pure marketing!

Juist, wat bepaalt de hoeveelheid ingespoten benzine bij een auto?

Stand vd gasklep, luchtvochtigheid en labda-sensor. Dit in grove lijnen uiteraard. De benzine heeft daar zo goed als niets mee te maken, ik denk (weet het 99% zeker) dat je vader zuiniger is gaan rijden of dat de airco minder vaak aanstaat omdat het kouder geworden is....

Dit omdat ik het namelijk zelf ook getest heb en het niets uitmaakte. V-power is pure marketing!

Dit laatste ben ik niet met je eens Jelle dat of de airco uit of aan staat dat mag misschien wel schelen ook ik heb onder vonden dat je met v-power zuiniger rijdt bij zit er een boardcomputer in en bij v-power geeft ie 100 a 150 km meer rijbereik en dat op een 60 litertank.

dat is dan blijkbaar van auto tot auto verschillend... hier in een nieuwe Clio 1.6 16V en een nieuwe MB C200 kompressor maakte het niets uit... Aangezien dit toch 2 totaal verschillende blokken zijn ging ik er vanuit dat het niets uitmaakte, my bad.

In Duitsland heeft V-power een octaangetal van 100 trouwens....

Me pa heeft die auto al meer dan een jaar en heeft altijd rond de 9,2liter per 100km gezeten. Sinds 2 maanden rijd ie V-Power en altijd rond de 7,8liter op de 100km. Dan zijn we niet rustiger gaan rijden met de auto. Airco is vol automatisch dus zal het ook niet aanliggen.

Ik ben het nu ook aan het teste in onze Seat Ibiza en op het moment kan ik nog niet zeggen of het werkt. Pas de eerste Tank V-power die er in zit. Shell wil zelfs de super plus weg halen en daarvoor in de plaats komt V-Power diesel. Shell zelf zegt ook dat mensen die Super plus rijden over kunnen stappen op V-power omdat het zo schoon is ondanks het octaan gehalte van 95. Voor verder info kijk maar op www.shell.nl en jah of je het moet geloven is een ander punt. Bij me Pa werkt het in ieder geval en scheelt het nog wat geld per 100km.

dat de airco volautomatisch is wil natuurlijk niets zeggen :) met dit weer hoeft de airco uiteraard veel minder te doen.... Ik blijf het frappant vinden mede doordat ik al meer verhalen heb gehoord waarin het niets uitmaakte....

Jelle zei:
dat de airco volautomatisch is wil natuurlijk niets zeggen :) met dit weer hoeft de airco uiteraard veel minder te doen.... Ik blijf het frappant vinden mede doordat ik al meer verhalen heb gehoord waarin het niets uitmaakte....
:offtopic:

Maar bij een moderne motor maakt een airco weinig tot niets meer uit op het verbruik ;-)

waarom is het nou weer offtopic????

Het gaat over olie, olie is een belangrijk onderdeel vd brandstof. Dus gaat het ook over benzine, lijkt mij toch interessant om te weten of v-power echt een verschil maakt...

Een airco maakt bij bovengenoemde Clio 1.6 16V van 2004 iets van 1,8l/100 km uit....

Dat is dus testen met airco aan op de snelweg, cruisecontrol erop, airco uit en het verschil op de boordcomputer aflezen....

Bij onze E staat de airco constant op (en is ook nog automatische transmissie), in Kroatië hebben we niet bepaald rustig gereden in de bergen en nog lag ons verbruik op 5.9l/100km ;-)

Het is dan wel een diesel :mrgreen:

v power brandstof heeft weinig vermogens effect omdat het gewoon ron 98 is met andere dope's het enige wat het doet is je inlaat gedeelte reinigen ( injectie gedeelte , kleppen enzo.) vermogen meer krijg je er niet door alleen als je motor zo gaar en vuil is dat het je inlaat gaat reinigen. ik raad het niet aan om het in een tweetakt te gebruiken, want de dope's die er in zitten schijnen en een twee takt slecht te werken en kans tot vermogens verlies en vast lopers

mvg michael

De V-power hier in nederland is gewoon hetzelfde als
euro 95, het verschil is dat er bijna geen zwavel meer inzit.
De V-power is een vervanger voor de shell pura.
Maar nu de super benzine er 'uit' gaat, gaat het ron getal van de
V-power naar 97, dit maakt niets uit voor het tanken, want elke auto heeft tegenwoordig een boordcomputer die precies het beste ontstekings
punt instelt voor de motor.

deze info komt bij shell vandaan (k werk er).

greetz steve

steve zei:
De V-power hier in nederland is gewoon hetzelfde als
euro 95, het verschil is dat er bijna geen zwavel meer inzit.
De V-power is een vervanger voor de shell pura.
Maar nu de super benzine er 'uit' gaat, gaat het ron getal van de
V-power naar 97, dit maakt niets uit voor het tanken, want elke auto heeft tegenwoordig een boordcomputer die precies het beste ontstekings
punt instelt voor de motor.

deze info komt bij shell vandaan (k werk er).

greetz steve

Hoho, je motormanagementsysteem bepaald niet het BESTE tijdstip maar het minst schadelijke.... Kan best zijn dat er een tijdstip is waarop je meer vermogen hebt of een mooier lopende motor maar dat je dit niet kunt "gebruiken" omdat je dan last hebt van detonatie.

Om ff niet teveel af te dwalen.

Je kunt in principe dus goed V-power gebruiken omdat er minder aanslag achterblijft bij een verbranding.

Maar je hebt ook benzine zoals Aspen ( of espen ) of iets in die geest en daar moeten helemaal amper andere stoffen inzitten. Weet iemand daar wat meer van ?

Je hebt ook Elf 124....

Maargoed als het dus niet over modelbouw gaat maar wel over de gebruikte techniek mag het hier ook niet geplaatst worden? Het lijkt me namelijk vrij nuttig om te weten wat het probleem kan zijn bij benzine met een te laag octaangetal...

Zelfregulering zou een mooie nieuwe ontwikkeling zijn denk ik...

Tuurlijk Jelle,

je hebt helemaal gelijk, dat kan ook haast niet ander,
omdat je zoveel verschillende weers en weg condities hebt.

Maar k will alleen maar zeggen dat er tussen de V-power en euro 95
weinig verschil zit.
Het enige is dat er in de Vpower bijna geen zwavel meer zit (Dit was een smeermiddel voor de motor) en er zitten wat lichtere componenten in voor
een wat hogere verbrandings waarde.
Maar dat is alleen maar gedaan om dat de super plus er straks 'uit' gaat.
Zodat de auto's die op super rijden straks ook gewoon de V-power kunnen
tanken.

greetz steve

steve zei:
Tuurlijk Jelle,

je hebt helemaal gelijk, dat kan ook haast niet ander,
omdat je zoveel verschillende weers en veg condities hebt.

Maar k will alleen maar zeggen dat er tussen de V-power en euro 95
weinig verschil zit.
Het enige is dat er in de Vpower bijna geen zwavel meer zit (Dit was een smeermiddel voor de motor) en er zitten wat lichtere componenten in voor
een wat hogere verbrandings waarde.
Maar dat is alleen maar gedaan om dat de super plus er straks 'uit' gaat.
Zodat de auto's die op super rijden straks ook gewoon de V-power kunnen
tanken.

greetz steve

dat spreek ik dus ook helemaal niet tegen :) weet jij trouwens waarom pura eruit is gegaan??

ja hoor dat weet ik, wil je het ook weten??

de pura is er uitgegaan omdat te weinig mensen dit tankten
Maar nu de super er uit gaat blijft er alleen nog maar v-power
over dus nu moeten de mensen dit wel tanken.

er komt ook een v-power diesel uit dit is ULSD ultra low sulphur Diesel
hier zit minder dan 10 ppm zwavel in.

De zwavel werd overigens gebruikt als een smeermiddel, maar dit is vanwege nieuwe en betere dopes niet meer nodig.
het enige nadeel is, is dat je zwavel nooit helemaal uit de brandstoffen krijgt.

nu weet je weer wat meer

greetz steven

Nou...ULSD is niet hetzelfde als V-Power Diesel.
In V-Power Diesel zit synthetische diesel...een beetje GTL diesel.
Dat is Gas-To-Liquid: Er is best wel veel natural gas op deze aardbol en die werd vroeger niet of nauwelijks gebruikt (lekker affakkelen in de zandbak).
Nu kunnen ze de lichtere moleculen aan elkaar plakken en dan krijg je zwaardere componenten...zoals diesel.
En dat je zwavel nooit helemaal uit brandstof kan halen is wel waar, maar we kunnen op Pernis ook benzine maken zonder zwavel!!!
Dan plak je 1 buteenmolecuul aan een isobutaanmolecuul et voila! Je hebt 8 C-tjes aan elkaar! Octaan!
Klinkt als een benzinecomponent.
Deze brandstof wordtgebruikt voor vliegtuigen met zuigermotoren (hoog octaangetal) en wordt ook bijgemengd in V-Power (en vroeger Pura).

Nu weet je nóg meer!

Back