Welke 2 tact olie?

• Topicstarter Topicstarter maurice
  • Startdatum Startdatum
Nou...ULSD is niet hetzelfde als V-Power Diesel.
In V-Power Diesel zit synthetische diesel...een beetje GTL diesel.
Dat is Gas-To-Liquid: Er is best wel veel natural gas op deze aardbol en die werd vroeger niet of nauwelijks gebruikt (lekker affakkelen in de zandbak).
Nu kunnen ze de lichtere moleculen aan elkaar plakken en dan krijg je zwaardere componenten...zoals diesel.
En dat je zwavel nooit helemaal uit brandstof kan halen is wel waar, maar we kunnen op Pernis ook benzine maken zonder zwavel!!!
Dan plak je 1 buteenmolecuul aan een isobutaanmolecuul et voila! Je hebt 8 C-tjes aan elkaar! Octaan!
Klinkt als een benzinecomponent.
Deze brandstof wordtgebruikt voor vliegtuigen met zuigermotoren (hoog octaangetal) en wordt ook bijgemengd in V-Power (en vroeger Pura).

Nu weet je nóg meer!

hoi iedereen .
ik heb laatst v power voor de grap eens geprobeert in mijn motor .
een suzuki bandit 400 54pk dit is een echte krijser ,wil je vooruit komen .
bij mij was er geen verschil en als die er al was was het een verslechtering .
het middengebied staat te arm en ook met v power geen verschil .
en het verbruik normaal rijd ik 1op16 en ook nu weer met v power.
groeten wiebe

a747 heeft wel een nadeel,als er een beetje kou overheen gaat gaat t vlokken en kan je de zooi weggooien.
ikzelf tank altijd ongeveer 5 liter en meng t met pro 2 van silkolene,die de eigenschap van vlokken mist.
verder ben ik van mening dat je octaangehalte bij een 23 tot ongeveer 26cc motoren niet echt belangrijk is en dat je er kwa prestaties ook niks van merkt

goh je kijkt een paar maanden niet op het forum en dan weer wel, komen alle zelfde posten weeeeer voorbij, ik denk dat er over olie al 5 draadjes zijn........ ooit van zoeken gehoord?? en on-topic blijven is ook nog steeds erg moeilijk, oh en ook over v-power zijn er al diverse draadjes........ hmmm als we dan toch bezig zijn, kunnen we dan ook nog opnieuw beginnen over hoe lang je een mengsel kan laten staan, en aspen brandstof ooo en nog zo een mooie .....welke banden je moet als je onroad met je marder wil

excusses voor bovenstaand verhaal, maar na 3 keer hetzelfde verhaal te doen werd het me even te veel...

nu ff ontopic

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=355569&highlight=#355569

het op een na laatste postje op dit draadje lezen, misschien heb je er wat aan

Back