Welke auto na een TT-01E

geen kapje dus :

gallery_4.jpg

Bij mij in de buurt is een best groot plein waar soms wel een steentje kan liggen. En ik denk dat er op het circuit ook wel is een steentje komt te liggen. Ik vind het eigenlijk dus wel raar dat er niet zo'n kapje op zit.

Maar welk raden jullie mij nou aan? Wat is het slimste om te doen? Want kan je eigenlijk met die TRF wedstrijden rijden? (denk het wel maar welke klasse dan?)

Maar welk raden jullie mij nou aan? Wat is het slimste om te doen? Want kan je eigenlijk met die TRF wedstrijden rijden? (denk het wel maar welke klasse dan?)

Je kan misschien het beste eens op een electroclub gaan kijken (MACH heemstede, AMCA Apeldoorn of ERCE Eindhoven) en daar eens praten met de mensen die daar rijden. Persoonlijk zou ik eens op zoek gaan naar een mooie HotBodies Cyclone, een Xray T2008 of inderdaad een Tamiya 415/416. Dit zijn niet de nieuwste modellen (=duur) maar wel up to date auto's waar ook prima onderdelen voor te krijgen zijn. De onderkant van het chassis kan je gewoon met gaffertape afplakken als je op de parkeerplaats rijdt en als je naar het circuit gaat haal je het er gewoon weer af.

Overigens is de TOP ARP ook een sterke en snelle auto (voorzien van HotBodies-ophanging dus ook makkelijk aan te komen) die je nu al voor 289 Euro helemaal nieuw kan krijgen;-)

Vele keuzes maar ik zou eerst maar eens naar de club van je keuze gaan...kijken wat daar rijdt!

groet,

Eric

Je hebt bij de te koop gevraagd gedeelte gevraagd om een TRF, de meeste aanbiedingen die je dan zal krijgen is dan een snaar aangedreven chassis en niet een TB EVO x zoals je eigenlijk wilt hebben.

Het is waar dat de constructie van de as bij een TB EVO minder snel schade zal krijgen maar waarom dan wat beters als je er op een parkeerplaats er toch geen gebruik van maakt?
Dergelijke dure wedstrijdauto's horen op een circuit thuis waar de geheel instelbare ophanging een uitdaging wordt om goed te krijgen voor de snelste rondetijden.

Veel zal afhankelijk zijn van je budget, ik zie dat je 'pas' 14 bent, kan me goed voorstellen dat je dan geen groot budget hebt voor bv een TRF 416 WE ofzo.

Maar ben het wel eens met Eric dat je het beste eens gaat kijken op het circuit waar je wilt gaan rijden, daar zul je meestal ook diverse prijscategorieën vinden.

ok, zal is gaan kijken bij de Mach. Is niet zo ver voor mij. Dan kan ik daar is gaan vragen en rondkijken. Bedankt voor al jullie reacties:worship:

ps. Nog 1 vraagje: waarom hebben al die race wagens geen kapje om hun pinion en spur?

Nog 1 vraagje: waarom hebben al die race wagens geen kapje om hun pinion en spur?

De meeste chassis zijn zelfs open onder de spur.....op een circuit is het asfalt zo vlak en meestal schoon dat je weinig last van steentjes hebt; overigens heb je wel last van stukjes rubber als je op een baan rijdt waar bijvoorbeeld ook 1:5-auto's rijden. Regelmatig controleren van je pullys is wel belangrijk. Een steentje tussen je spur is redelijk uniek op een circuit;-)

groet,

Eric

Maar waarom doen ze er dan geen kapje op? er kan toch altijd wel een vuiltje op de weg liggen waarvan je spur en pinion kapot kunnen gaan?

Plus dat een kapje extra gewicht is en dat willen ze vaak niet bij een wedstrijd chassis. Deze willen ze zo ligt als mogelijk hebben. Ook nog is makkelijk toegankelijk om de ratio te kunnen aanpassen.

Als je met 48dp tandwielen rijdt heb je zelden een steentje in je spur of pinion op een circuit. Met 64dp is de kans wat groter omdat dan een klein korreltje al voor problemen kan zorgen en een hoop herrie.

Laatst bewerkt:
In alle gangbare klasses denk ik, het is een racewaardige tourwagen.
Er staat bij te koop op dit forum overigens nog een 416 te koop....

Als je niet zo graag snaartjes wilt hebben heb je ook de optie van de Kyosho TF5 welke net als de TRF in snaar en shaft aandrijving verkrijgbaar is.

En word er op de Mach ook met TA-05 auto's gereden? En met welke klasse doen die dan mee?

Op MACH wordt idd met de TA05 gereden. Ik rij er zelf met een TA05MS uitvoering. Dat is de TRF versie van de TA05:cool:. Tussen de de MS en de "gewone" TA05 zit nog een TA05 "R". Hiervan worden al verschillende van aangeboden op dit forum bij te koop. Deze zijn niet zo kwetsbaar als een TRF versie. Maar iets uitgebreider dan de gewone. (lees minder plastic en meer blauw alu)
Ik heb zelf deze ook nog en ik gebruik hem idd voor op de parkeerplaats en bij indoor.

Je bent altijd welkom op MACH om te komen kijken. Iedereen zal je vragen beantwoorden. Er is ook een speciale klasse voor beginners, waar ook een aantal leeftijd genoten van je in rijden. Woensdag avond en vrijdag avond is het speciaal voor electro auto's:D.

Hopelijk zien we je een keertje.

Succes voor de rest met het uitzoeken van je bolide!

Halewijn

Heel mooi! Het lijkt wel een MS Versie:D.

Je kan natuurlijk hem een mailtje sturen met de vraag of het daadwerkeijk een MS is of dat het een omgebouwde TA05 is. Dat laaste is volgens mij niet echt mogelijk omdat de plaats van de motormount van de MS iets anders is.

Halewijn

Ik meen nieuw tussen de 300 en 350 euro. Hij staat voo 399 dollar bij RC-mart in Hongkong. Maar dan komen de verzendkosten ernog bij en als je geen mazzel hebt de invoerrechten. En bij zo'n bedrag heb je een grote kans dat je die moet betalen aan je deur...:(

De eerste jaar schrijf je 25% af. Dus het is een beetje hou oud hij is en hoezeer hij gebruikt is.
Het is natuurlijk ook een mark van vraag en aanbod. Deze auto staat vanaf 6 april al op marktplaats. En hij heeft nog geen biedingen gehad. Stuur hem een mailtje met de vraag wat zijn uiterste prijs is. Dat weet je het snel genoeg of het interessant is voor je.

Maar met een MS op de parkeerplaats rijden is natuurlijk wel zonde. Zeker als je zo'n mooie baan in de buurt heb liggen, maarja;)

Succes!

Halewijn

Hij had er ook nog een motor en regelaar erbij. Hier de motor:

full

specs:

[FONT=&quot]de motor[/FONT]

• [FONT=&quot]Nennspannung: 6 Volt [/FONT]
  • [FONT=&quot]Spannungsbereich: 4,8 - 8,4 Volt [/FONT]
  • [FONT=&quot]Leerlaufdrehzahl: 28000 min-1 [/FONT]
  • [FONT=&quot]Leerlaufstromaufnahme: 1,95 A [/FONT]
[FONT=&quot]bei max. Wirkungsgrad: [/FONT]

• [FONT=&quot]Effizienz: 60,1 % [/FONT]
  • [FONT=&quot]Drehzahl: 16400 min-1 [/FONT]
  • [FONT=&quot]Drehmoment: 1,69 Ncm [/FONT]
  • [FONT=&quot]Stromaufnahme: 8,7 A [/FONT]
  • [FONT=&quot]Leistung: 28,8 Watt
    [/FONT]

De regelaar:

full

specs:

[FONT=&quot]waterdichte regelaar met voor- en achteruit (en rem). Volledig afgesloten van water en vuil. Deze versie heeft een motor limiet van 15 wikkelingen, maar kan dan met 10 cellen gebruikt worden. Specificaties: Vooruit - Achteruit - Rem. Voor gebruik met 4-10 cellen,schakel frequentie 3.3 kHz, ontvanger stroom 5V - 1,2A, gewicht incl. bedrading 52 gr, afmetingen 40x36x14mm

Wat zal ik doen? Dit erbij nemen of gewoon een andere (nieuwe) kopen? Want ik vind die contacten ook een beetje raar van dat motortje.
[/FONT]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back