Welke auto na een TT-01E

Klopt, het is een gewone TA-05 met een 3Racing carbon conversion set erop. Heb ik een keer in elkaar gezet voor iemand. Is zeker een leuk chassis...

JK.

en zal ik die elektronica erbij nemen? Hierboven zie je wat erbij zit.

Voor een beginner (ervan uit gaand dat je dat bent) lijkt me het een wat snelle motor. Ik zou beginnen bij een wat rustigere 1tje. BV een 23T tamiya superstock RZ

images

Gaat hard zat!

Halewijn

Die Carson motor lijkt me niet veel soeps, we drukken de kracht/snelheid normaal uit in het aantal wikkels.. Maar 28 watt max is heel erg weinig.. Een beetje 23T, zoals de motor die Halewijn voorstelt is dacht ik richting de 125 watt. De Tamiya motors zijn erg fijn trouwens, mooie suggestie !

Ter vergelijking, dit zijn de specs van de standaard motor die er bij zit :
RS-540SH 7.2v 23400rpm 2.40A 19740rpm max torque 63.2watt max 70.0a

De regelaar lijkt me om mee te beginnen wel ok.

volgens mij is die carson motor ook een 23 turns motor.
het is een mooie motor om wat sneller te gaan dan de standaard motor en hij gaat niet zo snel kapot.
ik heb hem ook nog ergens liggen ook heb ik die superstock TZ die gaat iets harder dan de carson motor, en die superstock is van betere kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Verrek, die Carson is een 23t. Ik had naar de tpm gekeken en vergeleken met mijn 13.5T brushless. Oeps een beetje appels met peren...

Maargoed,

Op www.marktplaats.nl:

Super stock RZ > fijne driftmotor met veel koppel en een iets hoger toerental
23turns 27.500 rpm €29,- (nieuw)
Zoekterm; Tamiya elektro motoren, Super stock tz, super stock rz

Samen met een TAMIYA SNELH.REG. TEU-302 BK
TAMIYA SNELH.REG. TEU-302 BK - Rijregelaars - Conrad Electronic

Heb je samen een fijn setje voor een schappelijke prijs ;-).

Halewijn

Hij had er ook nog een motor en regelaar erbij. Hier de motor:

full

specs:

[FONT=&quot]de motor[/FONT]

• [FONT=&quot]Nennspannung: 6 Volt [/FONT]
  • [FONT=&quot]Spannungsbereich: 4,8 - 8,4 Volt [/FONT]
  • [FONT=&quot]Leerlaufdrehzahl: 28000 min-1 [/FONT]
  • [FONT=&quot]Leerlaufstromaufnahme: 1,95 A [/FONT]
[FONT=&quot]bei max. Wirkungsgrad: [/FONT]

• [FONT=&quot]Effizienz: 60,1 % [/FONT]
  • [FONT=&quot]Drehzahl: 16400 min-1 [/FONT]
  • [FONT=&quot]Drehmoment: 1,69 Ncm [/FONT]
  • [FONT=&quot]Stromaufnahme: 8,7 A [/FONT]
  • [FONT=&quot]Leistung: 28,8 Watt [/FONT]
De regelaar:

full

specs:

[FONT=&quot]waterdichte regelaar met voor- en achteruit (en rem). Volledig afgesloten van water en vuil. Deze versie heeft een motor limiet van 15 wikkelingen, maar kan dan met 10 cellen gebruikt worden. Specificaties: Vooruit - Achteruit - Rem. Voor gebruik met 4-10 cellen,schakel frequentie 3.3 kHz, ontvanger stroom 5V - 1,2A, gewicht incl. bedrading 52 gr, afmetingen 40x36x14mm [/FONT]

[FONT=&quot]Wat zal ik doen? Dit erbij nemen of gewoon een andere (nieuwe) kopen? Want ik vind die contacten ook een beetje raar van dat motortje.
[/FONT]

ik wil niet flauw doen. maar die carson zoom regelaar heb ik ook gehad.
2x doorgefikt 3e had een tik. ik raad je ten sterkste deze regelaar af.ik zou voor een robbe/futuba of lrp gaan.
het zal me niks verbazen als je volgende week komt en zegt dat hij is doorgebrand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt al brushless setjes vanaf 50euro bij je thuis geleverd... (eZrun)
waarom zou je dan in godsnaam een 302 tamiya regelaar kopen met een super stock TZ (oid)? Tenzij het verplicht is voor een of andere wedstrijd die je wil mee doen?

Voor je het vraagt, ja een eZrun(er zijn evengoed andere cheapo setjes die ook zeer goed zijn, savox en carson brushless) gaat sneller als dat 23T motortje. De 9T eZrun is vergelijkbaar met een goede 14T brushed motor

Als ik zo op de site kijk van de Mach dan spreekt mij die standaard klasse met een 27T brushed wel aan eigenlijk. Kan je daar dan met een TA-05 goed in rijden? En welk setje (motor, regelaar en eventueel zender) raden jullie dan aan?

Is dit alles bij elkaar wat?

Zender:

Acoms Technisport 2.4GHZ

Motor:

https://www.rcspeedworld.nl/productinfo/1384/45/ (Ik weet niet zeker of deze 27 T is)

Anders deze:

https://www.rcspeedworld.nl/productinfo/1932/45/

En de Regelaar:

Ik heb nu een Ezrun setje in mijn TT-01E dus die standaard regelaar heb ik nog. Zou die erop kunnen?

Is dit allemaal een goed setje bij elkaar of is dit een setje wat snel stuk zal gaan? Zijn er nog tips?

En ik twijfel een beetje over die motor. Is dat wel de goede?

Motor (sport tuned) is niet veel soeps, is iets sneller dan de standaard die erin zit, maar niet de moeite waard. Die tweede die je aangeeft is de standaard motor, niet bijster snel, geen onderhoud mogelijk (geldt voor beide trouwens), als je die wilt kun je die (nieuw) voor een tientje van me hebben :-) (Zit in zowat iedere kit erbij)

Zou ff goed bedenken wat je ermee wilt gaan doen, als je 27T op circuit wilt gaan rijden, goed informeren naar de juiste motor daarvoor. Corrali black 27T is bv een mooie, maar die zijn ook ~45 euro ofzo.

Als je gewoon leuk wilt rijden is de Tamiya TZ een mooie keuze, behoorlijk snel, maar ook niet meteen een oncontroleerbaar projectiel.

Brushless is leuk, maar om te racen heb je een goede versie nodig met sensor, die zijn echt een stuk duurder. Zonder sensor gaat ook, maar dan wordt het meer een parkeerplaats racer. Brushless heeft wel veel voordelen, veel extra rijtijd bij zelfde vermogen als brushed (efficienter), bijna geen onderhoud nodig.

Over die Accoms is al heel veel geschreven hier op het forum. Daar zijn de meningen heel erg verdeeld over. Dat Carson motortje is om te beginnen snel genoeg. Heb hem in mijn Desert Gator en hij geeft iets meer dan de standaard 27T die erbij zit. Motortje kost overigens iets van 8,- nieuw.

Tamiya sport tuned is wel een fijne motor. De standaard TEU-302 kan de sport tuned wel aan.

Ik zeg ook niet dat de sport tuned slecht is, alleen dat het niet veel sneller of beter is dan de standaard motor.

De topicstarter heeft al ervaring met een TT01 en wilt wat snellers en heeft het nu over een TA-05, dat vraagt om meer vermogen naar mijn mening.

Hier staan alle reglementen: http://www.machheemstede.nl/reglementen/2009-zac.pdf

Zo als je ziet mag je niet met brushless rijden. Dus het moet een brushed 27 T zijn.

Ik ging ff nog zoeken naar een goed 27T motortje en kwam deze tegen:Team Orion Core Stock RS Motor 27T Speed Treated ORI20021 - Motor & ESC. | Motor - 23T+ - rcMart.com -

Is deze ook goed?

En kan mijn standaard regelaar er gewoon op?

Om op de MACh een beetje vooruit te komen heb je echt een motor als de Corally 27T nodig, maar ook hier geldt: ga eens langs op woensdag of vrijdagavond en laat je door rijders aldaar informeren. Zij weten wie er al langs geweest zijn met verkeerde spullen die daarna linea recta naar de hobbyshop konden om de juiste spullen aan te schaffen....

Is echt heel verstandig om de mensen met ervaring op de baan om info te vragen voor je je zuurverdiende centen aan verkeerde dingen uitgeeft:-(

groet,

Eric

Back