Welke boten gaan op 3 cell 2200mAh?

Het spijt me zeer, maar dit is natuurlijk een vraag in de categorie:
"Welke auto rijdt het hardst op benzine?"

Hoe hard een model vaart, ligt niet alleen aan de hoeveelheid volt die je uit een pack kan persen.
Welke romp, welke motor, welke schroef, gewicht, koeling, overige set-up, BUDGET, weersomstandigheden... enzovoorts enzovoorts.

3 cell 2200mA, dat worden kleine bootjes. Weinig Amps en geen hoog voltage
kijk maar eens naar Gecko of Mini Fountain. dat soort maat bootjes.
Dus tot 40-45cm.

Snelheden kun je zo niks over zeggen idd, ligt aan setup en rompvorm.

Marcel

Ik heb zo`n PRULDING MHZ mini Fountain met lehner 1020/25 en hacker 40amp op 3s 2200Mah varen met een 29mm K propje , is leuk voor de kids en show maar geen SAW monster maar 50km/h haalt ie wel .

Bootje is idd maar 40cm maar verder kun je beter een accu kiezen bij een boot ipv andersom.

Laatst bewerkt:
Hoi, ik wist niet dat bootjes zo ingewikkeld waren.
Trouwens, het beste bedoel ik mee als er meerdere soorten accus inkunnen.
Net als een Trex500 kun je zowel op 5 cell als 6 cell vliegen,.
Wat ik hier eigelijks te horen krijg is : zulke kleine bootjes zijn niet leuk genoeg . . . ?
ik zal er dan geen geld aan uitgeven, de hoofdmening op het forum moet je vanuit financieel perspectief altijd respecteren.

Hoi, ik wist niet dat bootjes zo ingewikkeld waren.
Trouwens, het beste bedoel ik mee als er meerdere soorten accus inkunnen.
Net als een Trex500 kun je zowel op 5 cell als 6 cell vliegen,.
Wat ik hier eigelijks te horen krijg is : zulke kleine bootjes zijn niet leuk genoeg . . . ?
ik zal er dan geen geld aan uitgeven, de hoofdmening op het forum moet je vanuit financieel perspectief altijd respecteren.

De meesten verkijken zich erop wat er allemaal bij speedboten komt kijken.

Kleine bootjes zijn best leuk je moet alleen weten wat je wilt en wat je mooi vind qua boot en vanuit dat punt ga je verder zoeken wat je nodig hebt aan lipo`s motoren regelaar hardware etc.

mvg

Michiel.

"Kleine bootjes" kunnen best leuk zijn:

bouwverslag-robbe-sea-jet-evolution-26-05-10-gevaren

Maar zoals boven gezegd:
Eerst een model aanschaffen wat jou leuk lijkt en daar de setup inzetten die:
a) realistisch is
b) binnen je budget past

Die is niet klein meer te noemen hoor :) Hij is 68 cm lang en vaart op een 3S 5Ah accu. Maar leuk is het wel!

Een mini hydro vaart goed op een 3S 2.2Ah accu. Met mini bedoel ik een lengte tussen de 45 en 55 cm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een mooi filmpje eric, van de roundnose ,lekker blup blup geluidje erbij ook, welk merk is dit?
En welk merk is de mini hydo dirkjan ?
Die robbe vind ik er niet mooi uitzien , sorry Roel.

Trouwens, zijn die hobbyking weleens goed vergeleken met uit nederland of duidsland?, iemand ervaring?
Die princess boot is een mooi model, niet te overdreven.

De Princess is een schaalmodel, gemaakt van polyester, ready to run, dus daar valt weinig aan te 'modelbouwen', maar ja, als je dat geen bezwaar vindt...

Voor dat geld zul je geen kant en klaar model vinden dat in Europa gebouwd is.

Hobbycity heeft het over 4000mah 3S 20C Lipo als minimum, met 2200mAh zal de vaartijd aan de korte kant zijn, als je meerdere packs parallel kunt aansluiten kun je langer varen.

Ik zie, dat de motor alleen een koeling op de motorsteun heeft, de motor hoeft blijkbaar niet al te hard te werken in deze romp, want anders zou er een volmantelkoeling op hebben gezeten.

Ik zou zeggen, bestel 'm en laat ons de foto's van de eerste vaart zien!

Groeten, Jan.

Ik bedoel mini hydro's in het algemeen. Je kan een rompje kopen of er zelf een bouwen. Eric zijn Mathea is een bouwpakket, het merk weet ik niet. Als je handig bent kan je de plannen van een Hydromite uitprinten en die maken. Ik heb een 50 cm Hydromite gebouwd en die loopt met een 3S 3Ah accu over de 75 km/u.

.... als aanvulling op Dirk Jan: zelf bouwen en daarna finetunen is erg leuk. (Soms gaat het ook wel mis, maar uiteindelijk als je eenmaal lekker vaart... :-) ) Tevens geeft het veel meer voldoening en ben je ook vrijer in het maken van keuzes in de afwerking onder andere. De hydromite van Dirk Jan is overigens ook verkrijgbaar als kit bij RBC, dat scheelt dan alvast het zaagwerk :-)

Hype offshore warrior.

Gaat retesnel op 3s 2200 :D

(heb ik ook namelijk :P) Heb zelf inmiddels wel het motortje van 'n slash erin gezet. (Die is namelijk waterproof :P en NOG sneller :D Bootje stuitert nu echt alle kanten op hehe)

En anders bijvoorbeeld 'n mhz shockwave oid nemen, is ietsje groter en zal wat stabieler varen.

Waar kan ik die hype offshore warrior het beste kopen, ook in NL ?
Ik zag al even snel een site in google in duidsland voor 130 euro.
Klinkt goed, filmpje op youtube ziet er vet uit, Formule1 boot, super ik ga 1 kopen.
Kan ik met mijn Spektrum DX6i dat ding besturen ?

In nederland is naar mijn idee altijd beter... Ook voor evt. garantie of problemen etc..

Je kan m wel met die zender besturen, maar geef zelf eigenlijk de voorkeur aan 'n wheelzender. (daarnaast hebben veel van de 2.4ghz zenders 'n BEROERD bereik op t water, ben je beter af met 'n 40mhz)

Back