We zitten Erik zijn draadje te kapen.
Maar er komen wel interessante dingen naar boven.
Dus ik hoop dat Erik het niet erg vindt.
Vorig jaar heb ik naar een betere motor gezocht maar helaas niet gevonden.
De E-flight zou een kandidaat kunnen zijn.
De KV is iets lager dan de motor van Hobbyking. En dat is een prettig want die is veel te hoog.
Alleen is de Ri aan de hoge kant. Ik heb net die van Hobbyking gemeten en die is 0,2 ohm.
Dit is gemeten met een universeel meter. Ik zou hem even mee moeten nemen naar mijn werk en exact meten.
E-flight geeft op dat de Ri 0,33 ohm is. En de E-flight weegt 2 gram minder.
@Bruno
Even op de achterkant van een luciferdoosje.
Toerental in nul-last = KV x spanning -> 7.2 x 1400 = 10.080 omw /min !!!
Regelbereik genoeg lijkt me.
Ik vlieg met een prop van 4.7'' met 4300 omw/min.
Dit betekend dat de motor een veel te laag toerental draait. Hier is de motor inefficiënter dan bij een hoger toerental.
Een lagere KV waarde (met een lage Ri) en een prop met minder spoed zijn meer dan welkom.
Ik heb een prop geprobeerd van 3.8'' maar dit was een misbaksel.
Ik ga zeker de APC proberen.
Groet Robert-Jan