welke electro???

Hallo allemaal,

Aangezien dit mijn eerste post is zal ik mijzelf voorstellen.
Ik ben Viktor Fakkel 35 jaar en woonachtig in Rotterdam. Z'on 10 jaar geleden ben ik begonnen met een Corally CCT en opvolgend enkele nitro wagens in verschillende klasses. Ik ben alweer z'on 5 jaar compleet uit deze hobby aangezien ik destijds alles verkocht heb. Nu wil ik de draad weer oppakken.:D

Nu wil ik 1/10 electro gaan rijden bij PK racing. Aangezien er inmiddels het eea verandert is qua techniek merken en modellen weet ik niet precies waar ik moet beginnen. Wat betreft Chassis heb ik inmiddels wel een aardige schifting kunnen maken dankzij dit geweldige forum en de vele online aanbieders. Helaas weet ik niet precies waar ik goed aan doe. Mijn oog is gevallen op:
- schumacher MI3.5 race
- schumacher MI3.5 pro
- Xray T2'008
- Xray T2R

Moet echt weer inkomen in het rijden. Zal ook niet op kort termijn wedstrijden rijden oid.

Kunnen jullie mij advies geven waar ik het beste aan doe qua prijs / mogelijkheid / prestatie en is er een model bij welke uitspringt qua aanwezigheid op de baan bij PK?

Is het verstandig om gelijk met de zogenaamde LiPo accu's te starten of is dit niet nodig.

Hoop dat jullie mij iets meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Mvg,
VIktor

Hoi Viktor,

Ten eerste welkom hier. Kijkend wat je voor modelen hebt uitgezocht wil je best wat inversteren om te starten. Ik rij zelf met een T2R en ben hier zeer tevreden over. Wil je zeker een nieuwe auto? Vaak kun je 2e hands een mooie auto kopen geheel compleet waarvoor je anders alleen een rollend chasis hebt.

Ik zou als her intreder dus beginnen met de T2R en dan gelijk met Lipo's gaan rijden. Zijn niet veel duurder en je kunt er een stuk langer mee rijden.

Heb je al nagedacht met welke zender, motor en esc. wilt gaan rijden?

Als je een budget opgeeft wat je ongeveer in totaal uit wilt geven kan men je hier nog verder helpen.

Hallo MY00,

Weet ook niet of ik nieuw of 2e hands koop. Heb op de 2e handsmarkt een T2008 te koop gezien voor 275,00 rollend met kap zonder electra.
Wil me pas op de elektra storten als ik weet welk chassis ik wil, aangezien ik het wel in een keer goed wil aanschaffen qua afstemming. Denk dat het in ieder geval Brushless wordt. Kunnen al mijn genoemde chassis Lipo en Brushless hebben of moeten ze nog aangepast worden? Iemand hier ervaring mee?

Budget heb ik niet echt echter moet ik tussen 500 - 750 euro een aardig eind komen denk ik. Heb al wel gezien dat sommige chassis in buitenland aanzienlijk goedkoper zijn dan hier in nederland. ;)

Voor een zender wil een zo goedkoop mogelijk stuurwiel zender hebben, eventueel 2e hands aangezien een hoop opties op de duurdere modellen haast niet gebruikt of zie ik dit nu verkeerd:confused:

Miscchien zijn er nu mensen die iets in de aanbieding hebben voor mij?

Groeten,
Viktor

Al je chassis kunnen brushless aan, zou alleen in het begin voor een goede esc. gaan en dan beginnen met een 9.5 of 7.5T motor.

Als je nieuw wilt kopen zou je er met het budget en een T2R en met de 750 euro wel moeten komen. Maar ik zeg nog eens ik zou zoeken naar een mooie 2e handsje. Gewoon wachten en ebay en MP in de gaten houden. Als ik wat zie laat ik je het wel weten. Zelf heb ik een Spectrum DX3, heb ook andere zenders gehad maar deze is toch wel heel erg fijn.

Je zou trouwens ook voor een TA05 van Tamiya kunnen gaan hoor, deze rijd ook erg fijn en als je een goede 2e hands koopt en je wilt deze later verkopen verlies je er niet zo heel veel op.

Al je chassis kunnen brushless aan, zou alleen in het begin voor een goede esc. gaan en dan beginnen met een 9.5 of 7.5T motor.

Waarom gelijk een 9,5 of 7.5 turns.
De 9.5 wordt nog ergens gebruikt (ETS en buitenland) De 7.5 echter nergens!
Ik rijd zelf met de 10.5 turns en 5 cellen of 13.5 en lipo. Dit gaat echter hard zat.
Ik heb al clubs gezien die misschien over willen gaan naar 17.5 met lipo net als in amerika.
PK is maar een klein baantje, ik weet dat ze er ook wel met 4.5 rijden. Ik denk alleen niet dat het voordeel heeft tov. een 13.5 met lipo.

Instappen in een stock klasse zoals de 10.5 en 13.5 lijkt mij daarom veel geschikter.

Of heb ik het nu heel fout?

Waarom gelijk een 9,5 of 7.5 turns.
De 9.5 wordt nog ergens gebruikt (ETS en buitenland) De 7.5 echter nergens!
Ik rijd zelf met de 10.5 turns en 5 cellen of 13.5 en lipo. Dit gaat echter hard zat.
Ik heb al clubs gezien die misschien over willen gaan naar 17.5 met lipo net als in amerika.
PK is maar een klein baantje, ik weet dat ze er ook wel met 4.5 rijden. Ik denk alleen niet dat het voordeel heeft tov. een 13.5 met lipo.

Instappen in een stock klasse zoals de 10.5 en 13.5 lijkt mij daarom veel geschikter.

Of heb ik het nu heel fout?

Nee hoor je het hebt het zeker niet fout. Alleen geeft ie aan dat hij voorlopig toch geen wedstrijden gaat rijden. Zelf zou ik dan voor net een iets snellere motor kiezen omdat de meeste mensen die geen wedstrijden rijden snel vinden dat de auto te langzaam is en niet ondervinden dat je met een motor met minder toeren sneller kan zijn op een circuit.

Nee hoor je het hebt het zeker niet fout. Alleen geeft ie aan dat hij voorlopig toch geen wedstrijden gaat rijden. Zelf zou ik dan voor net een iets snellere motor kiezen omdat de meeste mensen die geen wedstrijden rijden snel vinden dat de auto te langzaam is en niet ondervinden dat je met een motor met minder toeren sneller kan zijn op een circuit.

Beetje vreemd advies hoor. Een 10.5t is echt niet langzaam (75-80 km/h op de MACH) en mischien zou je idd beter naar een 13.5t uit kunnen kijken. Zeker op PK wat een klein baantje is wil je echt niet met een 7.5 gaan rijden als je net begint. Dan rij je alles aan gort met die baanafzetting daar. Erg leuk als je net begint.

Koop een motor die gebruikt wordt in de stock klasse. Heb je meer aan dan een motor die je niet kunt gebruiken voor races. En ja .....de stock klasse zul je echt wel gaan rijden :)

275 voor een 2de hands Xray T2'008 is wat aan de hoge kant. Als je even zoekt of afwacht moet je ze wel voor onder de 200 kunnen kopen met veel meer onderdelen erbij.

Rij zelf ook met enige regelmaat bij PK en daar reed ik altijd 19t brushed op 5 cellen. Ben nu overgestapt op brushless 10.5t met 5 cellen. Heb ik nog niet meegereden maar zal niet veel anders rijden als 19t brushed qua snelheid.

Als je regelmatig bij PK wilt gaan rijden en het een tijd geleden is zou ik starten met 13,5t op Lipo of 6 cellen NiMh. Of 10,5t op 5 cellen NiMh. Ga je lager in turns win je denk ik niet veel mee op een baantje als PK. Je ronden tijden verschillen heel weinig en je rijtijd wordt ook korter.

Plus als je 1 van deze motoren neemt kan je zonder extra motor te kopen toch nog is een wedstrijdje meerijden op 1 van de clubs in de buurt.

Hallo allemaal,

Geweldig al deze adviezen. Heb op verschillende forums gezeten voor verschillende zaken echter zelden zulk goed en vriendelijk advies gekregen:thumbsup:

Allereerst denk ik te beginnen met een nieuwe Xray T2r pro.Als ik deze aanschaf is deze dan gebouwd of koop ik hem als kit (wat ik zeker hoop).

Qua motor denk ik dat ik niet te hoog begin. Wil wel gelijk brushless en lipo gaan rijden ivm aanschaf lader etc. Denk dat ik begin met 13.5T lipo start.

Wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is welke maat body ik moet aanhouden voor de T2r 190 of 200 of passen ze beide?

is dat niet een beetje snelheids waanzin, haal met mijn x11 5,5 +lipo amper die snelheid.

Beetje vreemd advies hoor. Een 10.5t is echt niet langzaam (75-80 km/h op de MACH) en mischien zou je idd beter naar een 13.5t uit kunnen kijken. Zeker op PK wat een klein baantje is wil je echt niet met een 7.5 gaan rijden als je net begint. Dan rij je alles aan gort met die baanafzetting daar. Erg leuk als je net begint.

Koop een motor die gebruikt wordt in de stock klasse. Heb je meer aan dan een motor die je niet kunt gebruiken voor races. En ja .....de stock klasse zul je echt wel gaan rijden :)

Wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is welke maat body ik moet aanhouden voor de T2r 190 of 200 of passen ze beide?

Op zo goed als alle tourwagen elektro's hoort een 190mm. Protoform Mazda Speed 6 en wat vergelijkbare bodies zijn erg populair.

is dat niet een beetje snelheids waanzin, haal met mijn x11 5,5 +lipo amper die snelheid.

Nee hoor kijk maar op Mylaps van de MACH en je ziet behoorlijk wat stock rijders met 10,5t 5 cell of 13,5t Lipo die echt richting de 80km/u gaan einde rechte stuk.

Nee hoor kijk maar op Mylaps van de MACH en je ziet behoorlijk wat stock rijders met 10,5t 5 cell of 13,5t Lipo die echt richting de 80km/u gaan einde rechte stuk.

Geloof ook niets van die snelheid. Denk idd dat ik met mijn X11 4.5T in een T2R en lipo's waarschijnlijk deze snelheid haal.
Maar hij heeft zijn keuze al gemaakt op een 13.5T dus heeft hij dit probleem uit de wereld geholpen.

Hallo Rene,

Nee heb nog niets echt besloten. Ga nu ff uit wat mij aan info wordt gegeven.

Is onderstaande set regelaar motor iets of te snel:
EZ-RUN 1/10 RC Car & Truck Brushless System 60A-9T/4300Kv
kost 149,00 euro bij PK incl programmeer unit

Geloof ook niets van die snelheid. Denk idd dat ik met mijn X11 4.5T in een T2R en lipo's waarschijnlijk deze snelheid haal.
Maar hij heeft zijn keuze al gemaakt op een 13.5T dus heeft hij dit probleem uit de wereld geholpen.

Ehm, toch werkt die meetlus erg goed hoor. Klopt dat je inderdaad met een 10.5T en lipo die snelheden kan halen.
Ik hoop voor je dat je boven de 80 km/u uitkomt met een 4.5T en lipo, anders gaat er toch iets niet goed...

Ze rijden nu al met een 13.5T en lipo snelheden van rond de 73 km/u.
13.5T en lipo gaat echt wel goed, zeker voor indoor lijkt me zo..

Er rijden er met een 13,5 lipo al boven de 80.
Met 5 cel een 10,5 rijden ze ook tegen de 80.
De meetlus klopt. daar hoef je niet aan te twijfelen.
Die nieuwe regelaars gaan harder dan de oude met een stock motor.
En het gaat harder en harder. De ontwikkeling gaat nu hard.

Hallo Rene,

Nee heb nog niets echt besloten. Ga nu ff uit wat mij aan info wordt gegeven.

Is onderstaande set regelaar motor iets of te snel:
EZ-RUN 1/10 RC Car & Truck Brushless System 60A-9T/4300Kv
kost 149,00 euro bij PK incl programmeer unit

Niet bij pk racing kopen!!!

Kijk maar eens op ebay. Daar staan er genoeg die zo ongeveer tussen de 60/90 kosten.

is die ezrun met motor?

Dat is niet te snel. voor dat bedrag heb je een goede regelaar uit hongkong.
alleen de motor en nog bij nemen.
Koop je op ebay een combi set, dan heb je een goede regelaar met motor voor 200 euro.

Back