Beste mensen,
Na wat zoeken op internet heb ik niet de juiste antwoorden gevonden.
Met mijn huidige MPX/Weatronic mix wil ik waarschijnlijk niet lang door. Daarom ben ik me aan het verdiepen in een alternatief. Ik heb nu Graupner op het oog. Hierbij heb ik de volgende vragen aan Graupner deskundigen.
1) Wat is het verschil tussen MX en MZ?
2) Wat is het verschil in technologie van MC, MX en MZ?
3) Hoe werkt bij Graupner het binden (ontvanger koppelen aan zender) en het quickbinden (model wissel op het veld)?
4) Is het eenvoudig om met 2 verschillende Graupner zenders te switchen voor 1 modelvliegtuig? (ter info: Ik heb nu een oude zand/zout zender en een tweede heeft-niet-veel-te-lijden zender)
5) Kun je je opgeslagen modellen eenvoudig overzetten naar een andere Graupner zender?
6) Kun je de modellenopslag (24 of 30) vergroten / uitbreiden?
7) Is voor de handzenders MX en MZ een draagsysteem beschikbaar met inklapbare pootjes (aan je buikkant), zodat je niet dat instabiele oogje op de zender hoeft te gebruiken?
8) Ik lees in reviews over slechte schakelaars, wat zijn jullie ervaringen?
9) Is de knuppelhoogte eenvoudig en goed af te stellen bij de MC20, MX?? en de MZ?? ?
10) Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden?
Het kan zijn dat mij later nog meer vragen te binnen schieten...
Maar voor nu alvast bedankt voor het meedenken.
Na wat zoeken op internet heb ik niet de juiste antwoorden gevonden.
Met mijn huidige MPX/Weatronic mix wil ik waarschijnlijk niet lang door. Daarom ben ik me aan het verdiepen in een alternatief. Ik heb nu Graupner op het oog. Hierbij heb ik de volgende vragen aan Graupner deskundigen.
1) Wat is het verschil tussen MX en MZ?
2) Wat is het verschil in technologie van MC, MX en MZ?
3) Hoe werkt bij Graupner het binden (ontvanger koppelen aan zender) en het quickbinden (model wissel op het veld)?
4) Is het eenvoudig om met 2 verschillende Graupner zenders te switchen voor 1 modelvliegtuig? (ter info: Ik heb nu een oude zand/zout zender en een tweede heeft-niet-veel-te-lijden zender)
5) Kun je je opgeslagen modellen eenvoudig overzetten naar een andere Graupner zender?
6) Kun je de modellenopslag (24 of 30) vergroten / uitbreiden?
7) Is voor de handzenders MX en MZ een draagsysteem beschikbaar met inklapbare pootjes (aan je buikkant), zodat je niet dat instabiele oogje op de zender hoeft te gebruiken?
8) Ik lees in reviews over slechte schakelaars, wat zijn jullie ervaringen?
9) Is de knuppelhoogte eenvoudig en goed af te stellen bij de MC20, MX?? en de MZ?? ?
10) Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden?
Het kan zijn dat mij later nog meer vragen te binnen schieten...
Maar voor nu alvast bedankt voor het meedenken.