Welke groter vliegtuig?

Al met al nog veel oefenen en leren zie ik wel. Wanneer ben je begonnen met lessen?
En.... misschien ben je wel wat vroeg aan het nadenken over een groter model ;-)

Dit is het eerste seizoen.
Mijn volwassen leerlingen (muziekles) zijn ook altijd ongeduldig. Het zal er wel bij horen.
Misschien zal achteraf dit wel de leukste periode zijn geweest!?

p.s. er hangt een algehele prijsstijging in de lucht
p.s. ik ben blij weer een opa te hebben :D

Ik begrijp dat je nu dus ongekoppeld lest.
Je moet dan als leraar iets meer marge houden maar niet zo veel dat je alleen nog maar een stipje ziet.
En sorry, wat een rare ouderwetse manier van lessen...
Je vliegt nu alleen met richtingroer en gaat binnenkort ailerons vliegen?
En het gas bedien je ook nog niet?
Tegenwoordig laten we mensen meteen vliegen zoals het bedoeld is, dus meteen ailerons en ook meteen gas erbij.

Als jij het gas noet bediend dan moet je de schuld dat je te laat reageert niet bij jezelf leggen maar bij degene die het gas bedient.
Het is inderdaad zo dat "oudere" mensen, zoals ik zelf ook al ben, meer moeite hebben met leren.
Geef een jochie van 12 een zender in zijn handen en hij heeft het snel onder de knie.
Maar een gemiddeld persoon van rond de 50 moet makkelijk binnen 1 seizoen solo / brevet kunnen vliegen.

Ik blijf erbij, probeer meerdere instructeurs..
Iemand kan misschien heel goed vliegen maar geen les geven, en omgekeerd.

GJ

Ik begrijp dat je nu dus ongekoppeld lest.
Je moet dan als leraar iets meer marge houden maar niet zo veel dat je alleen nog maar een stipje ziet.
En sorry, wat een rare ouderwetse manier van lessen...
Je vliegt nu alleen met richtingroer en gaat binnenkort ailerons vliegen?
En het gas bedien je ook nog niet?
Tegenwoordig laten we mensen meteen vliegen zoals het bedoeld is, dus meteen ailerons en ook meteen gas erbij.

Als jij het gas noet bediend dan moet je de schuld dat je te laat reageert niet bij jezelf leggen maar bij degene die het gas bedient.
Het is inderdaad zo dat "oudere" mensen, zoals ik zelf ook al ben, meer moeite hebben met leren.
Geef een jochie van 12 een zender in zijn handen en hij heeft het snel onder de knie.
Maar een gemiddeld persoon van rond de 50 moet makkelijk binnen 1 seizoen solo / brevet kunnen vliegen.

Ik blijf erbij, probeer meerdere instructeurs..
Iemand kan misschien heel goed vliegen maar geen les geven, en omgekeerd.

GJ

Dank je GJ, ik waardeer de moeite die iedereen neemt om te reageren. Ik kijk altijd of het logisch klinkt en of het te realiseren is. Nogmaals dank.

Ik heb al meerdere instructeurs gehad. De eerste heeft ADHD, de tweede is verstrooid en de derde kan meestal niet. De huidige leraar geeft m.i. de beste aanwijzigingen van deze vier. Echter hij vliegt met Futaba en mode 4 en ik Spektrum in mode 2. Dat maakt het misschien was lastig allemaal. Maar er is nu een tweede Futaba en daarmee kunnen we gebonden gaan vliegen. Ik ga wel vragen of het toestel wat dichterbij mag blijven. Verder beschik ik over een grenzeloos doorzettingsvermogen.

Inmiddels is de oude Easy Cub bijna gerepareerd en ik mag met een vriend samen zijn Cavalis (als ik het goed zeg) gaan vliegen. Wij kunnen onze zenders draadloos verbinden.

Vanuit mijn werk, weet ik hoe belangrijk een goede opleiding is. Bij vliegclub 1 is deze niet goed geregeld. Daarom ben ik ook nog bij een tweede club gegaan.

Mijn doel is inderdaad om dit jaar nog solo te kunnen vliegen. Ik wil doorgaan tot 31 december. Ik ben overigens 59.

Ik begrijp dit van je: GAS ER OP :D

Ik weet waar je woont (woonplaats in je profiel zetten maakt het makkelijker) maar je kan misschien eens met iemand hier van het forum gaan vliegen.
Mode 2 is vrij normaal.
En ik zou voorlopig geen geld uitgeven aan een groter model, 140 cm is perfect om mee te leren.
Groter is makkelijker omdat het (vaak) trager reageert maar als je dan een keer een snel model pakt weet je niet wat je overkomt.
En ja, net als een instrument leren spelen moet je de techniek aanleren, dat kost tijd.
Niet te veel input geven, alleen sturen als het nodig en verder lekker rustig ontspannen gaan vliegen.
Gas erop is een beetje te veel van het goede maar je moet wel wat spelen met het gas.
En "wind mee" proberen de snelheid eruit te trekken, hou rekening met het model in de lucht en let niet op de grondsnelheid.
Dan zal hij ook niet als een baksteen uit de lucht komen of niet/slecht reageren.

Gert-Jan

P.S. Ik had je nog een PM gestuurd over de mallen.

Ik weet waar je woont (woonplaats in je profiel zetten maakt het makkelijker) maar je kan misschien eens met iemand hier van het forum gaan vliegen.
Mode 2 is vrij normaal.
En ik zou voorlopig geen geld uitgeven aan een groter model, 140 cm is perfect om mee te leren.
Groter is makkelijker omdat het (vaak) trager reageert maar als je dan een keer een snel model pakt weet je niet wat je overkomt.
En ja, net als een instrument leren spelen moet je de techniek aanleren, dat kost tijd.
Niet te veel input geven, alleen sturen als het nodig en verder lekker rustig ontspannen gaan vliegen.
Gas erop is een beetje te veel van het goede maar je moet wel wat spelen met het gas.
En "wind mee" proberen de snelheid eruit te trekken, hou rekening met het model in de lucht en let niet op de grondsnelheid.
Dan zal hij ook niet als een baksteen uit de lucht komen of niet/slecht reageren.

Gert-Jan

P.S. Ik had je nog een PM gestuurd over de mallen.

G.J,
Het idee van snelle toestellen en deze zelf gaan maken, heb ik laten vallen. Als je niet langzaam kunt vliegen, kun je het zeker niet snel.
Als iemand eens met mij wil vliegen, houd ik mij aanbevolen. Ik woon omgeving 's-Hertogenbosch.

Beste mensen,

Met plezier kan ik melden dat het steeds beter gaat met de lessen.
Ik heb al meerdere vluchten gemaakt met de YCF van de vereniging en met dezelfde leraar.

De Carbon Z zit nog steeds keurig ingepakt in de doos en die blijft daar ook, totdat ik zelfstandig kan vliegen.
Wel heb ik alvast 6S/4000mAh lipo's besteld, onder het mom van "je kunt ze maar vast hebben":).

Als richtlijn geef ik dikwijls aan mensen die een stap hoger willen zetten (inclu mezelf): maak eerst nog 100 probleemloze vluchten met dat andere toestel vooraleer over te stappen.

Gisteren liep ik tegen een tweedehands zwever van Multiplex aan, de Solius. Het toestel is in absolute nieuwstaat.

Het plan is om eerst deze aan gort te vliegen :D en daarna pas de Carbon Z Cub.

De huidige stand van zaken;
Door de vele regen heb ik de afgelopen week geen les gehad. Wel gisteren de sim weer kunnen installeren. Deze was na een lipo wissel de weg helemaal kwijtgeraakt. Ik oefen nu met de You Can Fly (het lesvliegtuig), Funcub, E-Flite Appr. en de Carbon Z Cub(nieuw in de doos).
De Solius is nu helemaal klaar voor gebruik en ga ik met een vriend vliegen, met verbonden zenders.
Voor ik in het Bejaardenhuis :eek: zit, wil ik de eerste solovlucht :rolleyes: gemaakt hebben :D.

Kon ik bijna zelfstandig vliegen, is het al een poosje flut weer. Hoevaak kun je gemiddeld vliegen tussen oktober en april?
Hier staat een E-Flite Apprentice klaar voor de start. Toch nog maar even een "beginnertje" op de kop getikt.

De huidige stand van zaken;
Door de vele regen heb ik de afgelopen week geen les gehad. Wel gisteren de sim weer kunnen installeren. Deze was na een lipo wissel de weg helemaal kwijtgeraakt. Ik oefen nu met de You Can Fly (het lesvliegtuig), Funcub, E-Flite Appr. en de Carbon Z Cub(nieuw in de doos).
De Solius is nu helemaal klaar voor gebruik en ga ik met een vriend vliegen, met verbonden zenders.
Voor ik in het Bejaardenhuis :eek: zit, wil ik de eerste solovlucht :rolleyes: gemaakt hebben :D.

Volgens mij heb je in ieder geval tot aan het bejaardenhuis voldoende vliegtuigen in je hangar om die tijd fijn vliegend door te brengen. Het lijkt me een mooie luchtvloot die je hebt.
De UCF en Funcub zijn heel fijne toestellen, Mijn Funcub heeft al heel wat lief en leed met mij gedeeld. Ik heb er van de zomer ook watervluchten mee gemaakt met de drivers-set eronder, heel leuke ervaring. Die Solius is ook een prachtzwever. Ik heb zelf z'n broertje (of zusje) de Cularis, fijne zwevers die Multiplex toestellen. En met die Carbon Z heb je al een behoorlijke rest in huis, toch.
Volgens mij kan je s'winters in ieder geval met de motorvliegtuigen best doorvliegen, zolang je vingers er niet afvriezen....
Ik heb voor de zekerheid ook een nieuwe SIM gekocht. Nadat mijn zoon de Phoenix omarmd heeft en ook de Dongle ingepikt heb ik voor mijn Mac nu de Aerofly gekocht. Ik zit nog op een verkoopkabel met USB-unit van Ikarus te wachten en dan kan ik gaan droogvliegen, ben benieuwd.

Kon ik bijna zelfstandig vliegen, is het al een poosje flut weer. Hoevaak kun je gemiddeld vliegen tussen oktober en april?
Hier staat een E-Flite Apprentice klaar voor de start. Toch nog maar even een "beginnertje" op de kop getikt.
Het gebeurt zo maar eens een keer of vijf dat je in de winter kunt vliegen zeker als dat vliegtuig een beetje wind kan hebben.
De klimaat verandering is in dat opzicht een vooruitgang en het is goed voor het zelf vertrouwen zo af en toe de stickjes eens te bedienen.:):koud::banana::thumbsup:;):D
De set emoticons is nu een stuk uitgebreidt.:)

Volgens mij heb je in ieder geval tot aan het bejaardenhuis voldoende vliegtuigen in je hangar om die tijd fijn vliegend door te brengen. Het lijkt me een mooie luchtvloot die je hebt.
De UCF en Funcub zijn heel fijne toestellen, Mijn Funcub heeft al heel wat lief en leed met mij gedeeld. Ik heb er van de zomer ook watervluchten mee gemaakt met de drivers-set eronder, heel leuke ervaring. Die Solius is ook een prachtzwever. Ik heb zelf z'n broertje (of zusje) de Cularis, fijne zwevers die Multiplex toestellen. En met die Carbon Z heb je al een behoorlijke rest in huis, toch.
Volgens mij kan je s'winters in ieder geval met de motorvliegtuigen best doorvliegen, zolang je vingers er niet afvriezen....
Ik heb voor de zekerheid ook een nieuwe SIM gekocht. Nadat mijn zoon de Phoenix omarmd heeft en ook de Dongle ingepikt heb ik voor mijn Mac nu de Aerofly gekocht. Ik zit nog op een verkoopkabel met USB-unit van Ikarus te wachten en dan kan ik gaan droogvliegen, ben benieuwd.

Mijn vrouw zegt ook al: "het lijkt hier wel een hangar". Maar ja, zelf heeft ze een dure hanger.
Ik wist dat het te vroeg was met het kopen van de huidige vloot, maar ik liep er voordelig tegenaan en ze roesten niet :D.
De chauffeur is voorlopig de zwakste schakel ;).

Het gebeurt zo maar eens een keer of vijf dat je in de winter kunt vliegen zeker als dat vliegtuig een beetje wind kan hebben.
De klimaat verandering is in dat opzicht een vooruitgang en het is goed voor het zelf vertrouwen zo af en toe de stickjes eens te bedienen.:):koud::banana::thumbsup:;):D
De set emoticons is nu een stuk uitgebreidt.:)

Maar 5 keer in de winter? :hammer::stout::weetnie: :( :mad: :confused: :eek: :oops:

Gemiddeld dan natuurlijk meer is toegestaan.
Sneeuw vliegen is leuk maar lipos kunnen het koud krijgen.:rolleyes:

Muzikanten bewaren hun mondstuk 's winters in hun broekzak. Anders wordt het metaal ook ijskoud. Kun je dat met lipo's ook doen? Ze schijnen spontaan te kunnen ontbranden.

Back