Welke heli kopen en waarom?

Ik ken RMCU wel, Die uit nistelrode niet. Daar ware maar 3 heli vliegers waarvan 1 net een vriendin had en voorlopig niet meer kwam, Een was verhuist en woont ver weg dus zal ook niet snel komen, En de laatste was aan het verbouwen en was er voorlopig ook niet, helaas. Ik heb hier en daar wel al wat geinformeert hoor. Ga er morgen ook zweefvliegen. Mag een zweefvliegtuig lenen van iemand daar die hij anders toch maar voor niks in de kelder heeft liggen.

Ben druk aan het oefennen met vanalles en nog wat dus dat komt zeker goed. Nu hoop ik nog dat mijn heli keuze goed komt. Maar ook dat zal wel. Ik zal nog wel eens kijken naar die in nistelrode en een keer langs gaan. Maar dat is toch niet egt makkelijk aangezien ik met de fiets er naartoe moet. Nistelrode is een heel eind fietsen.

Ton, Heb jij zelf ervaring met rcpowersupply? Wil wel eerst weten of hij betrouwbaar is natuurlijk.

ik heb er net mijn zender, servos en gyro gekocht, maandagavond besteld en donderdagmiddag in huis, is een aanrader wat mij betreft. eigenaar spreekt goed engels

Dat is goed om te horen dat hij betrouwbaar is. En over het chaufeurren gesproken dat doet mijn vader egt niet hij blijft er vanaf wandt als hij het kapot maakt moet hij betale en dat wil die niet daarom raak hij het ding niet aan haha.

Bij flying-hobby is bijna alles trouwends goedkoper vooral als je nu kijkt naar de dolar koers. allles gedeeldt door 1,6. Daarom wil ik niet al te lang wachten met kopen.

Zoals ik al zij blijf ik den kik toch bij fying hobby en hobby city(De lipo's). De mini titan met GY401, 6EX, 146ip, 3x hitec 65-metal gear, S9257 op de staart, 2200mah 25c Lipo, Standaart regelaar en motor voor maar 659 dolar : 1,6=411 euro en dan nog 2/3 lipo's van hobbycity is zoon 500 euro excl. Verzendkosten. Verzendkosten zijn zoon 30 tot 40 euro. Da bespaar ik ongeveer 25 euro en dan heb ik meteen eenS9257 op de staart en geen S3153 Wat zoon 30 euro scheelt. Dus wordt het voor mij gewoon flying hobby en hobby city.

Ik ga toch maar voor de mini titian, Ik weet alleen nog niet of ik de SE versie neem of de gewonen. Wat raden jullie mij aan?

Hi Reaction10, ik lees je post pas net, sorry ;)

Ik heb er veel weggehaald, lipo's, servo's, regelaars, en een vliegmaatje heeft er vorige maand voor 370 eu aan spullen vandaan. Steeds binnen een paar dagen binnen en langs de douane geglipt ;) Ik zou overigens, als je hem later niet naar vol alu wil ombouwen, voor de normale gaan. Als je nog moet leren vliegen dan is plastic je grootste vriend... Alu breekt dan wel niet maar het buigt wel en een verbogen onderdeel is net zo stuk als een gebroken plastic deel, alleen is het wel 5 x duurder... De enige echt noodzakelijke upgrades zijn als je serieuzer gaat vliegen een alu center, alu mixarmpjes, en andere bladen. Eventueel een alu washout met lower mixers en je ben voor 9 tientjes klaar. In etappes is dat goed te doen...
De Titan is een degelijk ding, als ie eenmaal wat snelheid heeft vliegt hij voor het maatje best strak, en sleutelen is erg makkelijk. Ik zou de kit kopen en hem lekker in elkaar schroeven, ik heb er twee avondjes over gedaan dus op een regenachtige zaterdag kan hij klaar zijn. Geen haast hebben en alles goed doordenken, netjes locktiten (Plastic locktite meebestellen, zat bij mij en mijn vliegmaten niet in de kits) en afstellen en je hebt een prima helitje die uit de doos vandaan aardig aerobatics doet.

Groejes,

Ton.

Wat is dat loktite precies? Deze ga ik kopen ik ben eruit!: Flying-Hobby.com

Mooi ding met alles erbij voor weinig geld. Ik koop er zippy's bij, 26,99/1,55=€17,50. Niet verkeert dacht ik toch? Als lipo charge/balancer koop ik de b6 of de bc5. Moet nog even kijken.

Nu hopen dat hij langs de duane glipt maar is het niet zo heb ik nog een geweldig ding voor weinig geld. Teminste, Goedkoper als in Nederland.

Erg bedankt allemaal en ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Robin

Sorry de link doet het niet. Je moet na helicopers gaan, en dan titan e325, en dan de kit van 699 dolar.

Laatst bewerkt:
Ga je geen spijt van krijgen, mooie kit. Heb bijna dezelfde van de week afgesteld maar dan met S3153's erin, verder identieke setup. Zender is een beetje wennen maar als je de menustructuur en bediening snapt (duh, is met alles ;)) een makkelijk ding... Kijk wel of je de mode krijgt die je wilt. Ik vind persoonlijk mode 2 het meest logisch voor heli, kan zijn dat jij of je eventuele vliegmaten dat anders zien...
Is het verschil tussen de B5 en de B6 niet alleen maar de balanceraansluitingen? De B5 kan 5s lipo balancen en de B6 6s? Voor de laadstroom hoef je het niet te doen, je mag de lipo's toch alleen maar met 1c laden dus 2200 mAh met 2,2 ampere...

Ik zou nit weten wat het verschil is maar 6 cellen hoef ik toch niet te laden wil max. ooit een 500 size en meer niet. Dus dat wordt denk ik de bc5.

Ik vlieg nu op de sim en met mijn lama v3 ook mode 2. Bevalt me prima. Ik heb ook ooit mode 1 gevlogen (Met een indoor vliegtuig) Dar beviel me ook redelijk maar toch wel wat minder. Aangezien ik in mijn verleden al vele rc speeltjes heb gehad (Auto's, boten en hovercrafts) En dat was ook allemaal mode 2 zegmaar. Gas aan de linker kant. Dus daar twijfel ik niet over.

Waar ik wel over twijfel is de zender. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik niet gewoon 35mhz vlieg i.p.v. 2,4 gh. Het reactie vermogen is dan ietsjes sneller zeggen ''ze''. Wat zijn alle vooordelen daarvan? Behalve dan zoon irritant lange antenne die alleen maar kapot kan gaan.

Back