Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
He Tjeerd, ik wil het topic niet kapen, maar vroeg me af: met die logo 10 (formaat trex 550 toch?) kun je dus gewoon nog 'normaal' vliegen met 5bft?@Jahrno;
Hopelijk heb je hier iets aan.
Ik heb nog steeds les, maar kan ondertussen met 4Bft met mn Logo met woodies rondvliegen en met 5Bft met die met carbonbladen. Ook de bouw, setup en VOORAL je zender/ontvanger zijn van wezenlijk belang!
Mvg,
Tjeerd. :wink:
Mja indoor met m'n 450 zou ik niet snel doen, of het moet echt een grote ruimte zijn. Misschien leuk als je goed 3d, langzaam wilt vliegen of hoveren oefent?Voor mij is een 450'er een indoorheli, waarmee je met mazzel en KUNDE buiten rond kunt vliegen.
Goed punt, anders wordt het wel een erg dure crash.Let wel: in een zaal met een zachte vloer (gymzaal) kan een crash een kapotte vloer opleveren...je moet het dus wel beheersen, en goed verzekerd zijn/afspraken met de eigenaar hebben gemaakt.
Vind je dat de bladen dan het verschil maken? of is de headspeed met hout te laag?Gisteren heb ik met houten bladen (!) met een vlagerige 4-5Bft op een grasveld vlak bij huis ook moeten "vechten" met mijn Logo 10. Geen risico's genomen vanwege downdraft en upwash. Met een iets andere setup en met mn andere Logo 10 (carbonbladen) zou ik ook deksels goed hebben moeten uitkijken, maar daarmee vlieg ik inderdaad ( ben geen 3D vlieger) vrij om me heen en ook de hoogte in met 5Bft (dan niet met een echte vlagerige wind).
Dat lijkt me balen man; ik heb al best wat leer(crash)kosten gehad, maar voor een paar honderd euro crashen is toch andere koek.Dit is erg risicovol met een vlagerige wind ( ben één keer in een luchtzak terecht gekomen op een meter of 6 boven de grond, half nose-inn; tja dan is er geen redden meer aan::help: crash leverde E230,- schade. Iig geen pilot-error, dat was een troost. :grin:
Vanuit 450 oogpunt vind ik dat nog best zwaar, m'n tarot weegt in totaal nog geen 850gram maar dat was al een vooruitgang tov de king. Wat dat betreft zou je dan misschien geen MSH-protos moeten hebben want die is erg licht voor een 500 maar wel een mooie heli.Wat bij een Logo 10 bij zulke windvlagen en 5Bft vervelend is, is een laag eigengewicht (ca. 2,5 kg met een ruim 600g zware lipo; "leeggewicht=zonder lipo=ca 2kg of 1,9kg"), nee darn heeft mn vliegmaat met zn T-REX 600 ("leeg" ca. 3,5kg) minder last van.
Zeker wel, ik ,moet dus toch eens een grotere heli hebbenHeb je hier iets aan?![]()
Een grote is gewoon veel makkelijker leren, maar ook duurder crashen.
Leer je het echter met een 450, en dan ook gewoon met 3+ BF...
Dan is het vliegen van een grotere heli alleen maar nog makkelijker.
M.a.w. dan kan je bijna alles vliegen met wieken.
Ga je groter, zoek dan ook gewoon een club waar je op je gemak kan vliegen, en waar de risico's bij iedereen bekend zijn.