Welke helicopter voor mij ?

• Topicstarter Topicstarter g_ij_s
  • Startdatum Startdatum
Freakazoid zei:
vandaag gefilmd, 4 maand geleden gekocht als absolute beginner:

[/media]​

updates in vergelijking met 'uit de doos':
-brushless setup (logisch want na 5-20u is de main motor versleten, na 1 maand in dit geval)
-spoelantenne tegen storingen (5€)
-graupner mx12 zender (vorige maand gekocht in vooruitzicht van trex)
-lipo

wat ik er wel bij vertel (want jouw filmpje vind ik tamelijk sneu): de dragonfly zoals gekocht in de winkel,
was wel de beste setup, dus met:
- hoofdmotor EM300 ipv 150
- mixerboard pha300 ipv pha01
- edp50 direct tail drive ipv B2C niet-direct

en dus niet zoals in de advertentie die ik aangegeven had, mijn excuses.

alleszins zei de verkoper dat hij alleen de zwaarste uitvoering verkocht omdat die goed vliegt.
volgens mij ligt daar dus het probleem. maar de meerkost vergeleken met de advertentie (234€)
is niet veel: kostprijs 280€ met service.

P.S. ik ben de cameraman, NIET de bestuurder ;) en ik weet dat het soms erg klein in beeld is maar het is dan ook gefilmd met een digitale kodak.

Laatst bewerkt door een moderator:
O.K. , Djorkaef
De beste setup geeft de beste resultaten !
En dat voor nauwelijks meer geld !
Weet je misschien nog wat goedkopers , waarvan de set-up ook klopt ? Dus ook heel blijft ! Ik wist niet dat een main motor zo snel verslijten kan !
Ergens natuurlijk wil te begrijpen , een heli motor moet altijd zijn best doen !

ja ik wist ook niet dat dat zo snel was, had men mij niet gezegd maar borstels verslijten nu eenmaal. na een maand schoolvakantie kan je al wel enorm veel vliegen. het was wel zo dat de motor in kortsluiting kwam te zitten zodanig dat de elektronica doorbrandde (80€) maar owv service en garantie 40€ kosten.

au contraire, ikzelf heb mijn borstelmotor van in april, en die werkt nog altijd. staartmotor heb ik al wel eens moeten vervangen. maar ik vlieg minder vaak en mijn eigen vliegkunsten zijn nog niet zo ver gevorderd als in bovenstaand filmpje.

ik ben zelf ook maar een beginner, ik zou niet weten wat een degelijke helicopter is (waar je dat ook mee kan leren), toch crashbestendig en toch goedkoper. ik heb er 2 gehad voor de deze namelijk nikko skywatcher (80€ rommel) en esky honeybee v2 CP (210€ geen kwaliteit, geen wisselstukken, geen service).

jij wil vooral binnenshuis vliegen nu dan heb je van die helicopters met 2 horizontale schroeven, wel stabiel, zeer licht en ook goedkoop. maar zo had je er al een dacht ik?

Ik heb nog niets , Heb wel al veel filmpjes gezien .
Inderdaad gaat het mij om binnenshuis te leren vliegen .
Maar niet een die binnen een maand naar de knoppen is , mijn overweging is wel om er zelf een borstelloze motor voor te maken .
Geen 3D prestatie,s voor mij , wel een kleinbeetje kwaliteit !
Zoiets als een lama , maar dan van uitstekende mechanise kwaliteit en sterkte .
Filmpjes zijn altijd leuk , maar zo,n model moet een klein beetje heel te houden zijn , daar gaat het mij om .
Ik moet er redelijk wat vlieguren mee kunnen maken zonder ergernis .

Back