Welke helicopter voor mij ?

• Topicstarter Topicstarter g_ij_s
  • Startdatum Startdatum
http://flygws.be/product_info.php?cPath=12&products_id=229&osCsid=49a0f1e5c13016240e5e799291200a3a

=> ik heb deze gekocht als pure beginner en ik ben er zeer tevreden over, een heel degelijke fp helicopter. crashbestendig en toch heel stabiel. je kan er zowat alles mee gedaan krijgen wat binnen fp mogelijkheden ligt.

filmpje: [media=youtube]a9ba5pVNmCc[/media]

hier zie je een DF04, die je voor 89€ kan krijgen (die ik dus niet heb)

http://media.putfile.com/Rondjes-vliegen-DF04

je zal het verschil wel een beetje zien denk ik. alvast die gws is echt superveel vliegplezier uit te halen.

Je kan ook vanaf het begin met een CP leren vliegen, vb een Trex (600€) maar die zijn wel wat gevaarlijker en totaal niet crashbestendig, wel nog een stuk stabieler. moet je eigenlijk zelf kiezen iedereen heeft zo bijna wel zijn eigen verhaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb precies dezelfde en ik vind et een drol. Heb dr 2 en ze luisteren echt niet naar waar ik ze heen stuur. Als dat ding n beetje naar voren helt en ik trek de knuppel terug dan doettie dus helemaal niks, terwijl ik em in mijn hand wel degenljik die kant op voel trekken als ik dat doe met wat toeren dr op. Ik heb dr 2 versleten met klooien en proberen, toen heb ik et maar opgegeven. Pas 2 jaar later weer een heli aangedurft, en dat was een corona. Die voor mij zeer verrassend WEL op commando vloog waar ik em hebben wou.

En dat filmpje daar ben ik dus ook in getrapt. Zo vliegt ie dus ECHT niet uit de doos. Voordat ie dat kan ben je weer een featherplate, fatsoenlijke servos, een HET staartmotor en een gyro verder..

Bovendien heb ik nu zelf ervaren wat de nadelen van FP zijn met mijn corona. Bij dalen wordt et ding lui en vervelend omdat de toeren eruit gaan, en bij een beetje voorwaardse snelheid moet je dondersgoed uitkijken dattie niet in de wind slaat met zn neus omhoog.

Als ik et nog eens over mocht doen, zou ik toch echt iets pakken van et formaat corona met CP. Et opbouwen is denk ik wat lastiger, maar ik denk dat je erg veel profijt hebt van die minder lompe bladen. Et ding reageerd waarschijnlijk gewoon lekker direct. Dan gaat et alleen nog maar om wat JIJ kunt, en niet om wat de heli niet kan.

Freakazoid zei:
Ik heb precies dezelfde en ik vind et een drol. Heb dr 2 en ze luisteren echt niet naar waar ik ze heen stuur. Als dat ding n beetje naar voren helt en ik trek de knuppel terug dan doettie dus helemaal niks, terwijl ik em in mijn hand wel degenljik die kant op voel trekken als ik dat doe met wat toeren dr op. Ik heb dr 2 versleten met klooien en proberen, toen heb ik et maar opgegeven. Pas 2 jaar later weer een heli aangedurft, en dat was een corona. Die voor mij zeer verrassend WEL op commando vloog waar ik em hebben wou.

En dat filmpje daar ben ik dus ook in getrapt. Zo vliegt ie dus ECHT niet uit de doos. Voordat ie dat kan ben je weer een featherplate, fatsoenlijke servos, een HET staartmotor en een gyro verder...

als jij het hier over de miniDragonfly van gws hebt, zoals ik dus aanbeval in bovenstaande post van me, dan vind ik dit echt onzin.

die man die op dat filmpje vliegt met de dragonfly ik ken hem. hij verkoopt die dragonfly's en hij heeft er voor mij ook gewoon rond in de winkel gevlogen, hij geeft ook demostraties op beurzen van gws. brushless kan hij wel zijn maar voor de rest zou ik niet weten waarom. hij gebruikt zelfs de orginele canopy wat wil zeggen dat er hogenschijnlijk niet eens een lipo in zit.

als jij dat ding onbestuurbaar noemt dan is er tochwel wat aan de hand.

dit is ik met men dragonfly, volledig orgineel behalve de canopy (lipo), na enkele maanden als beginner:
[media=youtube]w3Bs97I4mpk[/media]
momenteel kan hooveren, piroutjes maken, nose-in, opvangen en zelfs rondjes vliegen in de garage. is dat te primitief? ik denk dat een fp helikopter toch al tamelijk OK is als hij dit kan.

dit is een vriend van me, ook met de dragonfly gws, begonnen als absoluute leek, en vloog na 2 maanden op deze manier:
[media=youtube]XJWOUQaRCY8[/media]
niet amusant genoeg?

ondertussen (na 3 maand) vliegen we hem gewoon rond op ja zegmaar tot afstanden van 30 meter en 15 meter hoog. bijvoorbeeld op een boerderij en dan over het huis enzo. ook achten. met veel beziens. echt LEUK gewoon die helicopter. ZEKER als beginner.

en jij hebt er mee zitten klooien (zelfs met 2 dragonfly's van gws) en het opgegeven en na 2 jaar had je terug de moed om een heli aan te durven? dat vind ik al helemaal vreemd want ik kijk al uit naar een Trex 450SE.

ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het niet aan de heli maar wel aan de bestuurder lag. ofwel ben jij enorm veeleisend, ofwel bakte je er gewoon niks van. ik begrijp je reactie dus eigenlijk niet. of het moet hier gaan om een misverstand. wat denk jij?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht eerst ook dat het aan mijn vliegkunst lag, maar het lag wel degenlijk aan die heli. Toen ik de corona voor et eerst opliet schrok ik ervan hoe stevig die in de hand lag vergeleken met die opholgeslagen draak. Die draakjes van mij reageren gewoon als een natte krant. Iets teveel en je kunt al niet meer terug met die dweil. Dr zit gewoon geen puf in de controls, en ik heb alle servos en uitslagen en paddles nagekeken volgens et boekje. Ik kan dr echt geen reet mee.

Maargoed dan zul jij wel veel geluk gehad hebben met je dragon, want ik heb er 2 en et was 2x niks.

En ik kijk ook uit naar een Trex(achtige), nadat die corona me weer de moed gegeven heeft met et idee "ik kan het dus WEL".

En ik zal die duizenden filmpjes van ongecontroleerd rondstuiterende dragonfly helis en jammerende mensen maar achterwegen laten..

Freakazoid zei:
Ik dacht eerst ook dat het aan mijn vliegkunst lag, maar het lag wel degenlijk aan die heli. Toen ik de corona voor et eerst opliet schrok ik ervan hoe stevig die in de hand lag vergeleken met die opholgeslagen draak. Die draakjes van mij reageren gewoon als een natte krant. Iets teveel en je kunt al niet meer terug met die dweil. Dr zit gewoon geen puf in de controls, en ik heb alle servos en uitslagen en paddles nagekeken volgens et boekje. Ik kan dr echt geen reet mee.

Maargoed dan zul jij wel veel geluk gehad hebben met je dragon, want ik heb er 2 en et was 2x niks.

En ik kijk ook uit naar een Trex(achtige), nadat die corona me weer de moed gegeven heeft met et idee "ik kan het dus WEL".

En ik zal die duizenden filmpjes van ongecontroleerd rondstuiterende dragonfly helis en jammerende mensen maar achterwegen laten..
ok, maar als je een df4 onder controle krijgt, dan kan je wel al redelijk vliegen. Ik heb 1 df4 en het lukt mij echt wel om die onder controle te houden. Als ik wil kan ik heb een heel batterypack lang op een plaats hoveren. Het enige grote nadeel is dat je met zo'n df4 niet echt kan gaan vliegen. Om te hoveren en achtjes te maken is hij goed, maar dat was het dan ook. Maar wat wil je ook voor die prijs he .....

Zit het verschil niet dat de een brushless vliegt en de ander brusht in de diverse filmpjes ?
Beginnen met brushless of gewoon ( brusht ) ? Gaarne een reeel advies !

Freakazoid zei:
Ik dacht eerst ook dat het aan mijn vliegkunst lag, maar het lag wel degenlijk aan die heli.

Ik ken geen enkel filmpje van een rondstuiterende dragonfly van gws. Het zijn allemaal walkera'tjes van 89€ ja. De dragonfly van gws en de dragonfly van walkera zijn 2 totaal verschillende heli's. iets van 89€ is niet even goed als iets van 234€.

die corona van je is dat een fp?

Die van mij is van GWS, allebij. Et zijn allebij wrakken... gelukkig heb ik ze over van een bulk inkoop direct van hun,maar et is en blijft de grootste miskoop die ik ooit gedaan heb.

En yup, mijn corona is ook maar een FP toestel, en die vliegt echt ZOveel beter dan die 2 duiveltjes van mij. Ik weet niet wat er mis mee is, in mijn hand trekken ze keurig de goede richtingen op, maar als dat gebakje eenmaal hangt, kan ik net zo goed alleen de throttle gebruiken, want luisteren doen ze dan toch nietmeer. :mad: Op mijn site staan 2 pogingen, et hobbeld wat op en neer en blijft soms met VEEL moeite eventjes recht hangen, maar ik kan dr in de verste verte niet zo lekker me hoveren en doen als met mijn corona.

mijn grootste miskoop is de esky honeybee V2 CP, het was men eerste heli, meer dan 200€ betaald, na 1 minuut al (bij het aansluiten) viel hij van de tafel rotor geblokkeert: elektronica doorgebrand. de aansluiting in de handleiding was gewoon verkeerd. elektronica is gerepareerd geraakt, maar na 5 minuten was er weeral iets kapot in die rotorkop. probleem: onderdelen niet meer verkrijgbaar. dat heeft me toen ook 9 maanden ofzo gekost vooraleer ik opnieuw met heli's wilde bezig zijn. en toen heb ik in een goeie winkel een miniDF van gws gekocht en ben ik eindelijk op een goede manier vertrokken.

denk dus allen goed na vooraleer je iets koopt.

tomtom zei:
Freakazoid zei:

ok, maar als je een df4 onder controle krijgt, dan kan je wel al redelijk vliegen. Ik heb 1 df4 en het lukt mij echt wel om die onder controle te houden. Als ik wil kan ik heb een heel batterypack lang op een plaats hoveren. Het enige grote nadeel is dat je met zo'n df4 niet echt kan gaan vliegen. Om te hoveren en achtjes te maken is hij goed, maar dat was het dan ook. Maar wat wil je ook voor die prijs he .....

Nou, ik had het dus over die van walkera, en die vlieg bij mij goed.

Ik vind al die microtjes die onder de 200 al "vliegen" maar n beetje risky business. Et enige dat er bij nog goed deed onder die prijs was mijn lama (wordt saai als je dr niet mee kunt stampen in de zaal!) en mijn Pico-Z. :lol: Ik heb voor 2 stuks dragonfly versleuteld aan mijn eerste echte heli poging, en dat ding heeft me tot bloedens toe kapot geergerd.

Mijn coronatje heb ik voor een mooie prijs van iemand over kunnen nemen, en die had em al goed opgebouwd, maar de mechanica in dat toestel is wel zo kinds eenvoudig, daar kun je bijna om lachen.

Dit is em:
Corona17.jpg

Corona08.jpg

Corona09.jpg

Hij was 700 euro maar dan wel met een GY401 headinghold gyro, et een en ander aan titanium toestanden, en een brushless motor. Maar ik heb eigenlijk nog niemand horen klagen over de stock versie, die je voor 300 euro ofzo al hebt.

Taai issie ook nog es. Daar kan die dragonfly nog n punt aan zuigen. Ik heb dr 1 klapper mee gemaakt van 10 meter in volle vaart. Et enige dat stuk was, was de kap. :D Staat allemaal hier:

http://members.home.nl/talboom/RCpage/Sites/Air-Corona.htm

wat noem je goed? zal vandaag (als het goed weer is) eens proberen van een mooi filmpje te maken van miniDF van gws.

djorkaef zei:

wat noem je goed? zal vandaag (als het goed weer is) eens proberen van een mooi filmpje te maken van miniDF van gws.

ik noem goed dat ik hem mooi op een plaats op alle manieren kan hoveren en er kleine vluchtjes mee kan maken. Maar ik hed al aangegeven dat dat ook alles is wat je er echt mee kan doen. En als je dat dan kan, dan koop je je een trex.

Ik heb et idee dat het overstappen van een dragonfly naar T-rex eigenlijk een graad makkenlijker is kwa vlieg gedrag. Een rexje kun je denk ik heel rustig afstellen zodattie ook voor n beginner nog prima te sturen is, maar toch met net n tikkie meer authoriteit op je controls dan de Dragon. Ik vond die van mij namenlijk wel ERG langsaam reageren op input, wat eigenlijk et leren vliegen juist wat moeilijker maakt lijkt mij.

Dan is er dus nog hoop voor mij :lol: , ik heb een DF004 en heb maar besloten een trex te nemen. Het is wel een hele aanslag op mijn bankrekening moet alles nog kopen incl zender etc Pfff.

Ow, ik hoop dat je wel weet dat je met een T-rex nergens binnen komt bij indoors. :P Daar issie schijnbaar tezwaar voor.

Oh :? is dat zo te zwaar of te groot, ik dacht dat je in montfoort toch wel binnen kwam met een T-rex

Het ziet er inderdaad goed uit , die corona .
Maar ik wil wat goedkoper beginnen .
Wat is de trainer onder de heli,s ?

Back