Welke Kit buggy ??

Hi iedereen,

Ik ben vrij nieuw hier en heb een vraag aan jullie ivm raad bij
het zoeken naar een Kit buggy, ik wil geen RTR of dergelijke hier heb ik
mijn HPI bullet al :)

Nu heb ik zitten zoeken naar een Hpi cyber maar deze is EOL, dan keek ik
naar de HPI hb ve8 maar daar zij mijn plaatselijke verdeler dat deze ook niet meer bestaat ...

Google ondetussen afgeschuimd maar zonder resultaat ben nu aan het kijken bij Team associated maar ik vind hier niet echt een verdeler van in BE.

Dus graag hints of tips naar een KIT buggy, mag 1:8 of 1:10 zijn. alle tips zijn welkom.

Dank je

Mvg
Nils

Laatst bewerkt:
Een O, Donnel Z01B buggy team edition is een mooie kit heb er zelf 2 en moet er nog een motor en elektro op zetten maar tot nu toe ziet alles er zeer gelikt uit. Je krijgt in deze kit zowat een halve auto aan reserveonderdelen. Deze kitjes zijn niet goedkoop maar kwalitatief komen ze ook erg goed uit de test in de M auto

mss nog paar dingen vermelden is dat mijn voorkeur naar Electro gaat,
en als iemand een model/merk weet of waar je dit koopt ? zo kan ik de nodige
spare parts in huis halen .

Thx

Je kan een kit kopen waar nog geen nitro motor in of bij zit en dan een conversie erbij nemen. Zoals een Mugen mbx6 met tekno V4 conversie, of een Hyper met conversie opties.

Provincie antwerpen kan je aan Associated geraden bij Homeflyer shop in Herselt.
Mugen kan je verkrijgen bij RC speedhouse in Beerse

Persoonlijk zou ik een merk kiezen waarvan je zeker weet dat je constant aan stukken kan geraken :D

Provincie antwerpen kan je aan Associated geraden bij Homeflyer shop in Herselt.
Mugen kan je verkrijgen bij RC speedhouse in Beerse

Persoonlijk zou ik een merk kiezen waarvan je zeker weet dat je constant aan stukken kan geraken :D

En welke ervaring heb jij hier ? want die van Associated zien er echt wel nice uit qua
bouw en custom setup.

Associated 0 ervaring 1/8...
1/10 een B4 gehad, en da was wel een plezant autotje...

Tja Mugen, zie mijn onderschrift zegt genoeg denk ik :$

Koopt een Mugen mbx6 ECO. Daar zult ge geen spijt van hebben ;)
Stukken zijn altijd op voorraad bij RC speedhouse (Beerse).

En een ander voordeel is dat er in België en Nederland enorm veel gereden wordt met Mugen, dus met problemen en tips kun je altijd terecht iemand.

Ja een Mugen is zekers goed spul, hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Voor iets goedkopers zit je met een Losi ook toppie. Maar mugen blijft wel de top

De mugen ECO (mspec) vind ge al in Duitsland vanaf 430€ (dat ik weet). Toch niet veel geld voor deze auto.

In België vind je hem voor 475€.

Ik kan niet in je portomonee kijken, maar bij amainhobbies kun je voor ongeveer €150 een team associated b44 kopen. Rijden ze bij MVB allemaal mee. Als de portomonee iets groter is, zou je zeker aan een mugen moeten denken. Maar vergis je niet in de aanschaf prijs en de onderdelen!

Veel plezier alvast met bouwen!!

Je budget is idd een goede opmerking.

Het prijsverschil tussen een 1/8 en 1/10 is groot.
Voor 1/10de kan je nog naar een DEX410R kijken, niet zo goedkoop, wel goed en te verkrijgen in België.

Thx aan iedereen, kogel is door de kerk word een : mugen mbx6 eco dit gaat echter
voor volgende maand zijn daar vrouwtje een Kenwood machine wilde hebben ;)

Greetz
Nils

Goede keuze :p, welke motor/esc/servo ga je erin leggen?

daar mijn kennis nog niet dat is sorry als ik hier stoten slaag :)
had zitten kijken voor er een Mamba 2200KV combo kit in te leggen daar
ik dit niet als comp wagen ga gebruiken maar als oefen wagen mss naar comp
speccs. servo ben ik nog niet uit.. iemand raad hier ?

Back