welke lipo in een esky king3

Kan ik deze accu in een king 3 plaatsen vanwege het hogere gewicht of moet ik me aan de standaard accu van 1500 ma houden. van 118gram

en is deze lipo wel goed.

EMAX LIPO 11.1V
Capacity: 1800mAh
Continuous Discharge: 20C
Burst Discharge: 30C
with balancing and T-connector (deans)
Weigth: 152 gram
Size: 102*35*23mm

Male T-connector also included !

Zolang de accu in de heli past, kan je hem gebruiken. Je moet wel opletten dat als je met verschillende accu's (verschillend gewicht) gaat vliegen dat je elke keer de balans weer moet veranderen. :D

Ik gebruikte bij mijn king 3 ook verschillende accu's
- 1300mAh, 1800mAh van Art tech
- 1500mAh van Esky
- 2200mAh van Mystery
Zolang ze er in passen gewoon mee vliegen. alleen even oppassen dat het tandwiel van je motor de accu niet kan raken, dit zou erg vervelend kunnen aflopen....

een rokende electro heli = nooit goed....

bedankt, nu weet ik wel dat Chinese handel niet altijd de juist waarde op de etiketten vermeld en het wel is wil gebeuren dat er een hogere stroomsterkte op staat dan er in zit. maar voor dat bedrag kun je je geen buil vallen, alhoewel er natuurlijk verzendkosten en evt invoerrechten bijkomen of sla ik de plank dan mis.

Let ook ff op de stekkers

Die zitten er meestal niet op als ze nieuw zijn

Balanceerstekkers (die kleintjes) zitten er wel op, maar ik weet niet of die overeenkomen met jouw lader

bedankt, nu weet ik wel dat Chinese handel niet altijd de juist waarde op de etiketten vermeld en het wel is wil gebeuren dat er een hogere stroomsterkte op staat dan er in zit. maar voor dat bedrag kun je je geen buil vallen, alhoewel er natuurlijk verzendkosten en evt invoerrechten bijkomen of sla ik de plank dan mis.

Als je uit duitsland (DE Warehouse) besteld, betaal je geen invoerrechten, en de verzendkosten zijn ook verwaarloosbaar. ;)

Als je uit duitsland (DE Warehouse) besteld, betaal je geen invoerrechten, en de verzendkosten zijn ook verwaarloosbaar. ;)

Maar let wel op de aansluit stekkers, meestal hebben de hk lipo's geen deans (T) stekker meer, maar XT60 stekkers. Dan zou je nog de stekkers op je regelaar kunnen omsolderen naar XT60. Voordeel van deze stekkers is dat je ze makkelijker los kunt maken (meer grip)

wie kan me zeggen wat ik hier moet invullen bij custom declarations en klopt het dat er ongeveer een tientje overheen komt.?

Postage & Payment type Shipping Options
NETHERLANDS
help.png
DPD-NL 4-7 Days 0-3kg (Germany to Netherlands) $12.30
GLS Express Courier 10kg (Germany to Netherlands) $9.99
help.png
Discount code:
help.png
Customs Declaration: Toy Parts Replacement Parts Hobby Components Hobby Parts Hobby Toy Misc. Parts Parcel Contents(1)
100% ($27.82USD) 80% ($22.26USD) 70% ($16.69USD) 50% ($13.91USD) 40% ($11.13USD) 30% ($8.35USD) 20% ($5.56USD) 10% ($2.78USD) Declared Value (2)
Gift Other(3)
Payment Type: VISA / MASTERCARD (No Paypal) + 1% Paypal or Credit Card (Amex / Visa / Mastercard) Cashoo Credit Card Gateway (No Paypal) + 2% I agree to HobbyKing's terms and conditions and safety warning.
icon_lg_tip.png
Get more value from your shipping rate.
You can add 9538gr more to your parcel and pay $0.00 extra!​

@awt74 je hebt een pb.;)

Maar let wel op de aansluit stekkers, meestal hebben de hk lipo's geen deans (T) stekker meer, maar XT60 stekkers. Dan zou je nog de stekkers op je regelaar kunnen omsolderen naar XT60. Voordeel van deze stekkers is dat je ze makkelijker los kunt maken (meer grip)

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook (nog) een HBK 3 en ik heb er een accu van 2800Mah in.
Dit gaat perfect.

Past er net in maar hij vliegt nog gewoon goed. Ook nog goed stabiel.

Ik vlieg met mijn trex 450 pro clone met een align 430xl motor en 35A align regelaar en 2100mAh RC plus accu 6 minuten. Dan hou ik nog 20~23% capaciteit over.
Langer vliegen dan dit doe ik niet.
Voornamelijk hooveren, hoover figuren, normaal foward flight, stall turns.

Zet er een accu piepertje op, dan kan je hem goed leeg vliegen. Wel snel landen als hij af gaat.

Low voltage buzzer for Lipo battery
When testing full power (>3.6V) 2S Lipo battery: 2 gree LED keeping light.
When testing full power (>3.6V) 3S Lipo battery: 3 gree LED keeping light.
When testing full power (>3.6V) 4S Lipo battery: 4 gree LED keeping light.
When voltage <3.3V, it will buzzer with red LED light.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik ook (nog) een HBK 3 en ik heb er een accu van 2800Mah in.
Dit gaat perfect.

Past er net in maar hij vliegt nog gewoon goed. Ook nog goed stabiel.

Ik heb nog nooit in 1x deze hele accu leeg gevlogen dus hij gaat sowieso langer mee als 20min. Ik denk dat die de 30min wel red. Ik vlieg dan niet extreme maar gewoon een beetje heen en weer enzo

Als je altijd doorvliegt tot aan de buzzer zullen je lipos een stuk korter meegaan.
Je kunt beter gewoon op een timer vliegen en evt een buzzer als noodwaarschuwing gebruiken.

Zodra hij gaat piepen en ik landt meteen, staat de accu bij het laden op 10.8 volt. Dat vindt ik netjes. Met de timer vindt onbetrouwbaarder.

Ook zijn niet alle piepers gelijk, sommigen gaan veel te vroeg piepen. :D

Back