L
Leo C.
Guest
Gisteravond in de tuin voor het eerst 10 minuutjes gevlogen met mijn Flightpower 4s4p 5000Mah 50A continu Lipo pakket. Het pakket zo ver mogelijk naar voren om min of meer in het zwaartepunt te komen. Ik ben met met Michel eens dat het verschil in voltage met een 14 cellenpakket te merken is. Vliegen gaat wel goed, maar duidelijk minder toeren. Zou ik dit weten voordat ik lipo's zou hebben gekocht, zou ik waarschijnlijk voor een 5s pakket gaan, zeker als je ook lading mee wilt nemen. Bovendien kom je daarmee waarschijnlijk beter in het zwaartepunt. De vraag is alleen hoe het dan onder het motortandwiel zal passen.
Eerlijk gezegd (Met mijn Ultra Duo 30 Plus) met mijn laadtijd van meer dan een uur voor het Lipo pakket, vraag ik mij af of ik niet net zo veel plezier heb met 2 14cellen Nicad(2400Mah) of NiMh(3300) pakketten. De vliegtijd is dan korter, maar het aantal vluchten neemt wel toe (laadtijd 20 tot 30 minuten) tegen een fractie van de kosten. Ik geloof niet echt dat het gewichtvoordeel écht een issue is in de heli ('t is immers geen indoor kunstvlieger)
Sorry, maar ik ben dus nog niet overtuigd van het nut van de lipo's in de Logo10 (Ik gebruikt overigens in al mijn andere modellen, nou ja muv van de modelauto, met veel succes en plezier lipo akku´s)
1. Erg duur (Nicad 2400 Mah kosten 27% van het Lipo pakket 8O (5s wordt nog erger) )
2. Lange laadtijden (max 1C ?) (Nicad 2400 max 2 tot 3C)
3. Gewichtvoordeel in de heli twijfelachtig (bij mijn vliegstijl (Leuk rondvliegen))
4. langer vliegtijd lipo's valt weg tegen vaker vliegen met NiCad NiMh
Ik denk dat ik straks eerder nog een NiCad of NiMh pakket er bij koop dan een Lipo pakket.

Eerlijk gezegd (Met mijn Ultra Duo 30 Plus) met mijn laadtijd van meer dan een uur voor het Lipo pakket, vraag ik mij af of ik niet net zo veel plezier heb met 2 14cellen Nicad(2400Mah) of NiMh(3300) pakketten. De vliegtijd is dan korter, maar het aantal vluchten neemt wel toe (laadtijd 20 tot 30 minuten) tegen een fractie van de kosten. Ik geloof niet echt dat het gewichtvoordeel écht een issue is in de heli ('t is immers geen indoor kunstvlieger)
Sorry, maar ik ben dus nog niet overtuigd van het nut van de lipo's in de Logo10 (Ik gebruikt overigens in al mijn andere modellen, nou ja muv van de modelauto, met veel succes en plezier lipo akku´s)
1. Erg duur (Nicad 2400 Mah kosten 27% van het Lipo pakket 8O (5s wordt nog erger) )
2. Lange laadtijden (max 1C ?) (Nicad 2400 max 2 tot 3C)
3. Gewichtvoordeel in de heli twijfelachtig (bij mijn vliegstijl (Leuk rondvliegen))
4. langer vliegtijd lipo's valt weg tegen vaker vliegen met NiCad NiMh
Ik denk dat ik straks eerder nog een NiCad of NiMh pakket er bij koop dan een Lipo pakket.

Doet het misschien leuker in een 10cellen hotlinerFlightpower 4s4p 5000Mah 50A continu Lipo pakket