Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat klopt helemaal... Voor en na de wedstrijd was die mogelijkheid er wel , ik,heb nadien met mijn beide toestellen gevlogen en thermiek gevonden op lage hoogte, voor de wedstrijd zag ik oa the Sioux lekker in de thermiek dartelen...De perfekte starthoogte (199 meter) is alleen van belang bij condities zoals die er bijvoorbeeld waren in Swalmen. Ik heb daar onder de 100 meter de hele dag geen belletje gezien...... Je moest dus wel aardig in de buurt van die 200 komen om wat goede lucht mee te pikken.
Niet gezien maar ze zijn er wel degelijk. Om voor mijzelf te spreken; ik zit in 20 seconden op 200 meter en heb 10 seconden over om te zoeken of te verplaatsen. Maar ik doe dat niet omdat de starthoogte me te belangrijk is. Ik heb ronde 4 gewonnen omdat ik de tijd net als drie anderen volvloog, net als de anderen een goede landing had maar een paar meter lager was gestart. Die starthoogte gaf de doorslag. Sprinten maakt het volkomen onmogelijk je starthoogte goed in te schatten en dat is nou juist een cruciaal punt bij F5J.Nagenoeg alle toestellen die ik in Swalmen gezien heb waren weliswaar in staat om binnen de toegestane 30 sekonden (royaal) hoog genoeg te komen maar de sprint kwaliteiten heb ik niet gezien...
Heren, ik ga me niet inhoudelijk met de discussie bemoeien. Ik ben dermate onkundig op motorengebied dat dit 0,0 toegevoegde waarde zou betekenen. Wat ik echter uit alle antwoorden en opmerkingen proef is dat je met de "low budget" motoren die onder andere Robert gebruikt je ruim binnen de tijd op voldoende hoogte kan komen.
Mijn insteek is dat F5J in mijn ogen een laagdrempelige en leuke soort klasse van F3J aan t worden is. Teams van 2 man mogelijk, geen gezeul met spul, dus ook voor de oudere en minder valide piloot te doen, en je kan het goedkoop houden. Minder gedoe met carbon, dubbel carbon en Spread Tow. Dit KAN een goedkope kist betekenen . Laat ons welwezen in 75% van de tijd in ons bekende Nederland heb je ook weinig aan een model onder de 1700 a 1800 gram.
kortom wil je het randje opzoeken moet je dat zeker doen, lekker licht en krachtig waarmee je een behoorlijk strategisch voordeel kan hebben. Maar je kan ook low budget een wedstrijd winnen, daar ben ik van overtuigd. Hoe sterk de motoren, hoe snel de servos en hoe licht de kist ook is,................................... het gaat uiteindelijk (gelukkig) om de knuppel die de knuppel bedient .
Ik ga gewoon voor een eigenbouw, vliegklaar rond de 1850-1900 gram. Ik zal er geen NL kampioen mee worden, maar heb veel lol voor erg weinig geld.
Cherio
Dat is een andere app Lyckele!!!Waar zit de "Like" knop hier op het forum
Lyckele