Welke motor voor een sleper

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door 99kris, 5 jan 2013.

  1. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Dan heb ik ook nog een vraag, scheelt het op korte of langere duur met de trekkracht van de motor of je zelf gemengde benziene gebruikt of aspen. Benziene kan oud worden en ASPEN schijnbaar niet, maar als je veel sleept kan die benziene toch niet oud worden. Met slepen gaat er toch wel wat doorheen bij ons(ben al op t eind van de tweede kan van 10 liter). Dus daar hangt toch ook wel een prijskaartje aan op 't eind van 't seizoen. Of mag ik dat zo niet bekijken?

    mvg
     
  2. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Er is niet echt een groot verschil te meten in vermogen bij gebruik van gewone fuel of Aspen.
    Oude normale fuel, zoals je meestal nog in het kannetje hebt zitten na de winterstop kan merkbaar minder voldoen.
    Maar je hebt gelijk, bij groot verbruik kan het verschil in prijs oplopen.
    Bij BIGGS vliegen de slepers op fuel van BIGGS (sponsors...)

    Je kunt met je vliegmaten op de club die achter je hangen een regeling maken, dat ze ook es een kannetje of zo kopen. Je vliegt weliswaar voor je eigen plezier, maar dat wil niet zeggen dat jij alle kosten moet betalen.
    Vergelijk het als je gaat stappen met je vrienden, dan heeft iedereen plezier, maar het moet toch niet zijn dat er steeds eentje de rekening betaalt?
    Je kunt als je netjes vliegt een zwever 10 jaar lang vliegen zonder noemenswaardige kosten. Vergeet dat bij een sleepkist, er gaat nogal eens wat kapot, servo's bijvoorbeeld of soms een prop. Of je sleeplijn weer es kwijt.
    De zwevers maken op een dag 2-3 vluchten, jij staat de hele dag te slepen als je met een paar man bent. Jij bent degene die het meeste risico op schade en kosten loopt.
     
  3. 99kris

    99kris

    Lid geworden:
    1 okt 2003
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Belgie/zwartberg
    Eindelijk is de kogel door de kerk, het is een DA 120 geworden. Met een 3 blad 27/12.
     

Deel Deze Pagina