Dag Erik,
onderstaande is volgens MC wel mooi. FF snel wat geprobeerd. Bestel hier nog even niks op dan kijk ik morgen even verder.
Gaat nog behoorlijk omhoog bij vol gas (ca 3 mtr/s) maar kan rustiger omhoog (net geen 2m/s, mooi voor een thermiekzwever zoals ik graag vlieg) bij iets van 15A. Met Lipo's 4000 mAh kun je dan wel even vooruit. Bovendien hoeft een BOT, bij een beetje weer, maar een keer naar boven op de slagroomklopper voor je het zat bent.
Hyperion HP-Z3013-16
Polyquest 4400 2S
12 x 7 slagroomklopper direct
2,9 m/s @ 20 A
2 m/s @ 15 A
Verhouding stall speed en prop speed bij beide toerentallen netjes. Gewicht hele kist net boven de 1500 gram. Ietsje licht, vind ik, maar bij rustig weer natuurlijk prima. Wanneer je em zwaarder maakt zal de prop speed nog wel voldoen, mits niet teveel sneller gemaakt. Gaat natuurlijk wel iets langzamer omhoog.
Anecdote:
Ik heb een poosje geleden een oude Electra opgeknapt en daar een AXI ingestoken met een mooie CF klapper erop. Volgens motocalc gaat ie met iets van 2,75 m/s sec omhoog en meestal vlieg ik em met beperkt het gas erop. Dat staat sjieker met zo'n soort kistje. Hoewel zo'n BL setup eigenlijk overkill is in zo'n achterhaalde 'gasbag' vind ik het heerlijk om ermee te vliegen. Bovendien zit er nog een vario aan boord. Zodoende heb ik de meest vreemde verhouding kostprijs kist/ RC apparatuur van de club

.
Ik vertel dit omdat het een beetje vergelijkbaar is met wat je met je BOT van plan bent. Ook een lichte houtbouw kist met een BL setup. Monteer wel remkleppen want, wanneer je een BOT regelmatig boven de 150m wegzet, komt ie met goede thermiek wat moeilijk beneden zonder de vleugeltjes te vouwen. Leuke kist!