Niet echt een concertganger.
- Pink Floyd, lang geleden in De Kuip, baggerblubbergeluid onder de bovenste tribune ring.
- U2 in Goffertpark Nijmegen.
- Radiohead ook in Goffertpark, geweldig.
- Arrow Classic Rock in Lichtenvoorde, o.a. David Gilmour, 'Dark side of the Moon' integraal. En een band waarvan de zanger mij craquelé tandglazuur bezorgde.
- Peter Gabriel, Ziggodome. Een langgekoestrde wens, mooi concert met een paar kippenvel momenten.
Tijdens 'Biko' kregen we behalve kippenvel allebei ook een aanval van plaatsvervangende schaamte toen al die vijftigplussers gingen staan met hun rechtervuist in de lucht.
Kippevel momenten...
Schaamte momenten...
Emo. momenten...
Dat is toch al aardig wat Meneer Ron.
Die Floyd in de Kuip heel lang geleden, ook in de kuip gezien.
Fantastisch geluid, vanaf vijf plekken in die bak. 1 megawatt aan stroom, onvoorstelbaar. Ander moment?
Een eigen elektrocentrale hadden ze mee gebracht. Op het einde van de avond werd alles ingezet, licht en geluid.
In het stadion hoorde je de generators donderen, je zag de enorme rookpluim boven de kuip opstijgen.
Op het veld wapperde de broekspijpen rond je benen.
Totale waanzin...
In Koeln, DL:
Ze hadden het "Mungelsdorfer Stadion" vol, dit stadion moest verplicht gestut worden om de trillingen in bedwang te houden.
Het spektakel in Berlijn na de val van de muur was weer iets anders. "De wall".
Gigantisch. 500.000 mensen, betaald en later niet meer te houden, onbetaald.
Venetië heb ik laten schieten.
Roger Waters...
Die meneer Gilmour heb ik ook een paar keer kunnen beleven.
En dan nog een heel scala aan andere concerten of festivals met weer andere bands of artiesten.
Mooie herinneringen.
Probeer deze verder uit te breiden met meer mooie muziek ervaringen.
Veel modelbouw plezier,
Willum