Welke off road auto met budget van €500,-

Bedank stewie voor je reactie. Ik zal het zeker eens allemaal bekijken;-) maar wat is nou een goede dan;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, als je toch een tweedehandsje gaat nemen, kijk dan ook eens bij het te koop forum hier, bij de autos. Op het moment staat er wel wat 1:8 buggy nitro autos, waaronder team c en mugen. Verder is het ook zeer de.moeite waard om een keer op raco te komen kijken op een mooie zomerdag, want dan wordt er op zowel on en off road veel gereden, ook door mij. Ik heb een elektrische mugen mbx6 en is mijn beste wagen tot nu toe!
Verder veel succes met je zoektocht naar je droomauto ;)

Mvg

Matthijs

Goede merken zijn de merken die het meest gereden worden. Kysoho heeft een nieuwe rtr 1:8 nitro, jq heeft een rtr, serpent, hongnor, team c. Dat zijn de meest gereden merken in Nederland die rtr's hebben.
Je zit dan onder de 500 (van de kyosho weet ik het niet zeker) en die zijn sterk en rtr.

Heey matthijs. Rijd je daar vaak? Bedankt voor de tip. Straks lekker rondneuzen daar;-) ik ga raco maar eens mailen. Om te vragen of ik een keer mag komen rijden.

Heey bryan.

Oke thanx voor de tips zal eens rond kijken. Zo heel veel info zoeken hahaha

excuus ik zie nu pas dat je opzoek bent naar brandstof, maar ik laat m'n advies gewoon staan mocht het wat helpen, en elektro is echt een aanrader ;)

Hoi,
ik zou als je opzoek bent naar een elektro truggy, gaan voor de Team Associated T4 brushless Rtr.
Ben hier ook 3 jaar terug mee begonnen.
Heb hem nogsteeds hier naast me staan in rijdende staat!
Ook maar weinig aan hoeven vervangen.
Verder is het een goeie basher, maar ook gewoon goed op de baan met de juiste banden. Daarnaast is een truggy boven een buggy beter om mee te leren rijden omdat ie veel minder snel omrolt en wat meer vergevingsgezind is.

Onderdelen zijn makkelijk om aan te komen en ook niet duur(naar mijn mening dan).
Verder levert team asso ook vrij goed werk af qua kunststof.
Nieuw zijn ze rond de 250 - 300 euro voor een rtr.
Het is wel aan te raden om je eerste auto een rtr te laten zijn, zodat je hiermee al spelenderwijs ervaring mee kan opdoen over onderdelen, elektronica, merken, etc..
Voor kits heb je meestal al wat bouwkundige ervaring nodig omdat niet altijd alles past zoals het hoort.
1/10 2wd is het makkelijkst ook om mee te beginnen omdat ze ook relatief gezien goedkoper zijn dan 1/8, vooral qua aanschaf, en je kunt er vaker ook langer mee rijden omdat ze ook niet zoveel energie vragen.
Van nitro heb ik niet veel verstand, maar ik weet dat er ook veel meer onderhoud in gaat zitten en ook veel geld aan brandstof, batterijen daarentegen kunnen een heel aantal jaar meegaan ;)

Ik hoop dat dit je een beetje helpt! Heb zelf heel veel hulp aan dit advies gehad een aantal jaar terug.
mvg Tom

Hey Tom. Toch bedankt voor je advies. Toch wil ik graag bij nitro blijven. Maar alle adviezen zijn welkom. Dus als je nog meer weet is alles wel en alles wordt gewaardeerd.

Mvg

Hmm, volgens de omschrijving krijg je er een spektrum dx 2 s bij. Maar op de afbeelding staat een dx3s. Verder is Losi of TLR (Team Losi Racing) ook een goed wedstrijdmerk. Een truggy is wel meer voor het bashen dan een buggy vind ik. Is wat hoger, breder, en grotere banden

ja de meeste van mn tips gelden ook wel voor nitro, zoals beginnen met een rtr, liefst een 1/10 2wd om het zo al spelenderwijs onder de knie te krijgen. Een tip voor het aankopen: neem ook eens een kijkje op engelse site's zoals : wheelspinmodels.co.uk of apexmodels.com, scheelt vaak een hoop t.o.v. Nederlandse winkels(in mijn belevenis dan)

Mvg Tom

Heey matthijs. Rijd je daar vaak? Bedankt voor de tip. Straks lekker rondneuzen daar;-) ik ga raco maar eens mailen. Om te vragen of ik een keer mag komen rijden.

hey, ik ben er in de zomer af en toe, want door mijn leeftijd ben ik erg afhankelijk van mijn ouders of vrienden die me kunnen brengen, :'( in de winter zijn er trouwens nooit veel mensen op raco. wel is het enige (wat ik vind) jammere dat het kunstgras is, dat bij als het nat is echt heel glad is, en dat er veel met bigscale op wordt gereden, waardoor de baan heel onregelmatig is (zo erg dat ik nauwelijks snel kan op het rechte stuk) waardoor je eigenlijk niet kleiner moet dan 1:8 of je niet een goede (wedstrijd) 1:10 kunne vinden. Verder is de baan echt heel leuk en echt een aanrader als je en keeer wil rijdem op een echt baan.

Mvg

Matthijs

Heey D3nn1s,

Dus een buggy is iets interessanter? Bashen is toch elkaar raken enz?

Heey Tom

Oke dan. Thanx. Dan zal ik zeker daar eens rond kijken. Waarom met een 2wd beginnen dan?

Het advies van Tom is goed bedoeld, en voor elektro is 1:10 2wd inderdaad een hele mooie instapklasse.
maar voor Nitro is een 1:8 4wd buggy het meest gangbaar, zeker om mee op een weiland of buitenbaan te rijden.

De auto's van losi staan bekend als zeer sterk en betrouwbaar, MAAR.. dit zijn de 1:8 auto's.
De Ten-T is echt een stuk speelgoed, de zender is goed. Maar die elektrische starter schijnt een drama te zijn en het kunststof van een heel andere klasse dan dat wat op de 1:8 modellen gebruikt wordt.

En dit is dus een 1:10, dus een stukje kleiner dan 1:8.

Het is begrijpelijk dat gadgets zoals op afstand starten en telemetrie er leuk uitzien, maar je hebt er eigenlijk niks aan. Het zijn echt gadgets.

Als je vooral lekker wil rijden moet je een auto hebben met een zo simpel mogelijke layout zodat je er makkelijk aan kunt sleutelen en er weinig aan kapot kan gaan.
Kijk maar eens naar de wedstrijdmodellen, daar zit echt alleen het noodzakelijke op.

Met bashen wordt bedoeld dat je niet op een baan rijdt, maar gewoon ergens op een grasveld of zandafgraving o.i.d.

Met 1:10 elektro worden wedstrijden binnen gereden op tapijt met een supervlakke ondergrond en een aantal gemaakte jumps.
Die auto's hebben nog geen 2cm bodemvrijheid, dus je kunt wel nagaan hoe dat rijdt op een weiland.
Zelfs op een redelijke vlakke 1:8 kunstgrasbaan is 1:10 elektro een ergernis (persoonlijke mening)

Heey bryan.

Oke thanx voor de tips zal eens rond kijken. Zo heel veel info zoeken hahaha

De RACO is alleen in de zomer goed toegankelijk voor niet-leden. Als er geen beheerder is moet je hopen dat er iemand is.
In de zomermaanden ben ik er ook wel regelmatig tot vaak te vinden.

Heey D3nn1s,

Dus een buggy is iets interessanter? Bashen is toch elkaar raken enz?

Heey Tom

Oke dan. Thanx. Dan zal ik zeker daar eens rond kijken. Waarom met een 2wd beginnen dan?

Bashen is ergens niet op een baan vrij rijden.

Een 1:8 truggy is als een boodschappenauto, het rijdt heel makkelijk en door de grotere banden en daarmee iets meer gewicht rijdt het ook wat logger/slomer. Een 1:8 buggy rijdt iets meer agresiever en is ook meer wendbaarder wat het gevoel van de power en het racen meer naar boven brengt.

2wd is wat moeilijker te besturen maar daartegen wel een goede leerschool. Ik heb hier een Traxxas Nitro Slash staan, heb er een mooi verhaal over in de Modelbouw Aktueel geschreven en het viel mij ontzettend mee hoe dit 2wd karretje zich gedroeg ondanks de 2wd. Het was bijna een genot al stuurt een 4wd stukken makkelijker.

Ja inderdaad, een truggy is om lekker over een weiland te crossen een goede auto.
Er is alleen wat minder aanbod in RTR dan bij de 1:8 buggies.
Ik zou wel zeker voor een 1:8 gaan dan. een 1:10 truggy heeft weer minder bodemvrijheid.

Je kunt dan kijken naar de TeamC torch N, robitronic mantis, hpi trophy truggy en er zijn er vast nog meer.
Losi maak een hele mooie RTR de 8ight-T 2.0 RTR maar die zit wat boven je budget volgens mij.

2wd is beter om mee te beginnen omdat: -er zitten minder delen in de aandrijving, dus ook minder delen die kapot kunnen, en diffs zijn krengen dus beter 1 dan 3.
-ze kosten minder, zowel aanschaf als onderhoud(diffs moeten vaker worden gereviseerd omdat er veel meer kracht op komt te staan).
-het is makkelijker om hierdoor de techniek te kunnen begrijpen, omdat ze veel makkelijker toegankelijk zijn.
-en 2wd rijdt ook gewoon goed en gaat net zo hard.

Als ondersteuning voor het onderhoud argument heb ik zelf hier nog 2 wagens staan, het diff van mn 2wd hoefde er nog nooit uit, die uit mn 4wd moeten na 15 x rijden al weer schoongemaakt worden en opnieuw gevuld(zit ook een vrij krachtige setup in)

@Boost, ja 1/10 buggy is een ergernis (been there done that), rij zelf op mrcz in ritthem(laatst was er de truggy cup), maar 1/10 truggy/stadium truck rijdt daar als een zonnetje ;)
mvg Tom

Team C 1:8 nitro-truggy Torch N 4WD TR8T R2R 2.4 GHz - JDR Racing Parts Deze ziet er volgens mij ook goed uit. maar ik zal nu weer even verder kijken met jou advies (tom)

graag zou ik nog meer comments horen over het verschil tussen buggy en truggy.

gr

ps hier wat linkjes met wagens ik hoor graag jullie meninig hier over;)
http://www.pkracing.nl/hpitrophyTruggy-nl.jsp
http://jdrracingparts.nl/nitro-car/23-team-c-18-nitro-truggy-torch-n-4wd-tr8t-r2r-24-ghz.html
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/118008/

Back