Welke onboard camera?

Hoi allemaal,

ik heb vorige week een GoPro HD gekocht via een Ebay winkel.
Hij kost overal 309 EUR maar bij deze winkel maar 269 EUR.

eBay.be: Caméra vidéo GoPro HD HERO (object 250678466658 eindtijd 05-okt-10 09:30:58 CEST)

En, hij was op minder dan 24u bij mij thuis geleverd !! :-)

Ik heb nu gemerkt dat de nieuwe firmware er voor zorgt dat je de GoPro ook voor FPV kan gebruiken (Pan/Tilt Halterung GoPro HD Kamera, 36,00 € - Immersionsflug FPV Globe Flight Videoflug RC Modellflug). Nu nog even uitzoeken wat ik allemaal nodig heb om met deze camera eventueel te beginnen met FPV.

Groetjes,

Davy

ik heb een vraagje, ben ook aan het rondkijken voor een mooie onboard camera
maar vaak zie ik dat in het gebied van de prop er horizontale strepen op de film staan..
komt dit omdat dat vaak filmpjes zijn van 30fps? en niet van 60fps?
de go pro heeft het ook in ieder geval, of is dat bij elke camera?

grt Dennis

Dat komt door de manier waarop de camera's het beeld opnemen omdat het cmos camera's zijn nemen ze niet het hele beeldje in een keer op. Dus de prop is al weer op een andere plek als de volledige beeldsensor klaar is. Je hebt wel ccd camera's maar deze zijn een stuk duurder. Deze nemen het beeldje in een keer op over de hele sensor, hier zie je dus de prop wel in zijn geheel. Dus bij de hd camera's onder de 500 euro zal je altijd de horizontale strepen houden.

Michel pet is een Wicopter man volgens mij:P.

Btw, koop die camera niet. Ik heb hem hier even te leen. Ik vind hem waar-de-loos! troep, zooi, knaakke en rotzooi!
Weg met die meuk!

ok wachten op wat beters dus hoop dat ze snel met iets komen wat op de zelfde manier werkt.
bij 90% van de hd camera`s is het alleen opnemen en het beeld niet doorsturen naar de zender.

en ja wel me arducopter krijgt ook een fpv set dan is het kompleet af.
de bril wacht ik nog mee meer omdat ik zelf een bril draag en vermoet dat het niet past.

De gopro heeft av out.
De veel goedkopere kodak zx 1 heeft het ook. En maakt ook perfecte beelden.
Dus er zijn wel degelijk hd camera's te vinden die av out hebben.

Is een cmos camera, het beeld zal dus niet geweldig zijn en vooral als het bewolkt is of wat donkerder zal de beeldkwaliteit hard achteruit gaan. De camera zal ook niet goed tegen trillingen kunnen dan krijg je het welbekende jello effect. Beter zoek je naar een mooie ccd camera.

Inderdaad, dankzij de tip van hugy heb ik mij er ook zo een op de kop kunnen tikken. Hij is wel "slechts" 720p HD en geen full HD 1080, maar de beelden zijn zeer goed.

Back