Welke prop, motor & accu voor Tiger 2 te kopen

Een Tiger 2 vliegt normaal met een 7,5 cc 2 takt.
Dat is ongeveer 1,4 Pk. Omgerekend naar Watt is dat 745 X1,4 = 1045 Watt.
Op 3S zou de stroom worden : 1045 : 3 X 3,7V = 94A.
Op 6S zou de stroom worden : 1045 : 6 X 3,7V = 47A.

6S is dus de goede keuze, net wat GJ al eerder aangaf.

Als je dit in Ecalc stopt kun je zeer veel motoren selecteren.
Neem even als voorbeeld een Turnigy G46 670Kv met een 11 X 7 APC prop.
Vermogen is max ca. 955 Watt. (Zet je er een grotere prop op, dan gaat het vermogen omhoog)
De stroom is max 47A, als je een regelaar van 60A neemt zit je veilig.
Een Lipo 6S 3300 mAh en je kunt ca. 6,5 minuut vliegen. (Hangt natuurlijk van de vliegstijl af)

upload_2022-5-27_19-50-17.png

upload_2022-5-27_19-50-48.png

Er zijn natuurlijk nog veel meer setup's te bepalen, dit is alleen een voorbeeld.

Grt,

Arnoud.
 

Bijlagen

  • upload_2022-5-27_19-42-53.png
    upload_2022-5-27_19-42-53.png
    144,5 KB · Weergaven: 97
  • upload_2022-5-27_19-43-37.png
    upload_2022-5-27_19-43-37.png
    139,9 KB · Weergaven: 103
  • upload_2022-5-27_19-43-37.png
    upload_2022-5-27_19-43-37.png
    139,9 KB · Weergaven: 99
Ik weet niet wat de Tiger weegt, ik heb gegokt op 3 kilo maar ik vermoed dat het zomaar meer kan zijn.
Om met een motorkist te kunnen vliegen moet je minimaal, en echt minimaal, 150 Watt per kilo hebben.
De meesten zitten op 300 Watt per kilo maar dat is alweer overpowered.
Jouw motortje levert output totaal 330 Watt.
Je zou net aan een 2 kilo model van de grond kunnen krijgen.
Daarom... niet met deze setup gaan vliegen, dat word schade.

GJ
 
Streefgewichten te vinden bij de PDF’s
Dus op de weegschaal[emoji39]
En vergelijken…
Maar de kist is als een Calmato Sport.
 
vooral dat laatste vraag ik me ook af o_O

Ik heb 2 rondvluchten gehad, 1 in een Cessna 172 PH-PLO vanaf Eelde en 1 in een Piper Senaca PH-PLZ vanaf zestienhoven :beer:.

Qua modelvliegen ben ik nu een jaar bezig en heb ik denk ik een kleine 200 vluchten gemaakt met mijn WOT.
 
Wot vliegt ook best goed, dan is de tiger wel een mooie 2e toestel
Vlieg je de wot ook electro of brandstof ? En waar vlieg je eigenlijk ?, bij ons op de club zag ik laatst ook een leerling met een wot en die ging op zich best goed
 
De WOT is elektrisch, 60A ESC, 4S 5000mAh accu (past niet in de Tiger), motor Turbojet maat en kv onbekend, zal ca. 3548 (zeker geen 42 dia) zijn met 11x6 brandstofprop. Vliegt goed, heeft onderin goede versnelling wat ook al een aantal keren het toestel gered heeft bij slechte landingspoging. Op hogere snelheid is het op een gegeven moment op en heeft meer gasgeven weinig tot geen zin meer, ik heb het idee dat het geluid alleen veranderd maar de snelheid nagenoeg niet meer.
 
Back
Top