Welke prop voor 2W-20 4S Funjet setup

Welke prop zou het beste zijn voor mijn Funjet setup:
- Typhoon 2W-20
- 75A HET RC regelaar
- 4S lipo

Alvast bedankt.
 
Ik heb er een 4,5 x 4,1 APC prop op zitten. Eerst een Himodel 75A regelaar echter brandde deze door in de tweede vlucht. Nu zit er een 100A regelaar in en deze blijft prima. Wel heb ik een extra koel opening gemaakt net voor de regelaar.

Ik vlieg met 4 cellen Nano-tech 2250 65C. Regelmatig haal ik de 249 kilometer per uur. (Graupner GPS in toestel). Cellen worden dan wel flink warm.

Het geluid is wel hard.... mijn turbinekist maakt minder herrie in de lucht.
 
Ik heb er een 4,5 x 4,1 APC prop op zitten. Eerst een Himodel 75A regelaar echter brandde deze door in de tweede vlucht. Nu zit er een 100A regelaar in en deze blijft prima. Wel heb ik een extra koel opening gemaakt net voor de regelaar.

Ik vlieg met 4 cellen Nano-tech 2250 65C. Regelmatig haal ik de 249 kilometer per uur. (Graupner GPS in toestel). Cellen worden dan wel flink warm.

Het geluid is wel hard.... mijn turbinekist maakt minder herrie in de lucht.
Bedankt voor je antwoord !
Zelf heb ik een 75A Het RC regelaar erin, deze wil ik wel gaan gebruiken.
Nu had ik ondertussen het programma eCalc gevonden op het internet en daar de gegevens ingevoerd.
Hoe betrouwbaar is dit programma, want volgens mij heeft de funjet behoorlijk veel "verlies" omdat het een pusher prop betreft en er voor de prop nog een dikke tunnel zit.

Als ik jouw APC speed prop invoer zou je max. 47A trekken ...
 
De Nano 65c lipo's bevallen prima! een flinke verbetering t.o.v. de standaard Turnigy die ik hiervoor gebruikte.
Ik heb nog niet de stroom gemeten met de Nano's maar met de standaard trok de motor 58A.
 
De Nano 65c lipo's bevallen prima! een flinke verbetering t.o.v. de standaard Turnigy die ik hiervoor gebruikte.
Ik heb nog niet de stroom gemeten met de Nano's maar met de standaard trok de motor 58A.
Mijn oog was ook al gevallen op de Turnigy nano 65C 2250, daar maar eens een paar van bestellen dan.

58A zou net onder het maximum van de 2W-20 liggen, dus dan zou 4,5x4.1 goed moeten zijn.
Denk dat ik maar eens een paar verschillende koop en uitprobeer.
 
De funjet heeft afgelopen weekend met de nieuwe setup gevlogen.
Ik heb de 4.5x4.1 nog niet getest (minste wattages), aangezien ik ben begonnen met de 4.7x4.25 welke erg goed doet.
De 4.75x5.5 blijkt teveel van het goede, dan schiet de beveiliging er in.

Doordat het geheel iets zwaarder is geworden vindt ik dat de funjet beter vliegt, wat stabieler.
Het verschil qua snelheid tussen de 4.7x4.24 en de 4.7x5.5 is niet merkbaar.
Met de 4.7x4.25 gaat ie net zo hard omhoog als op het rechte stuk.
Binnenkort maar eens een filmpje posten.
 
Hoe is het geluid met de 4.7x4.25? Met een 4.5x4.1 is het behoorlijk...
Behoorlijk meer dan op 3S.
Heb nog niet gevlogen met 4.5x4.1, eigenlijk moet ik de wattmeter er nog eens tussen zetten.
Volgens propcalc heeft de 4.7x4.25 wel meer vermogen en blijven de ampères binnen de marges van de motor, dus ik denk dat ik het hier bij laat want het gaat hard genoeg voor een schuimpje (vleugels al ingekort tot uiteinde stabilisatorstaaf).
Eerlijk gezegd denk ik dat op dit moment de vorm van de funjet en dat het schuim is niet harder wil (zo te horen als ie langs vliegt).
Wil je harder zonder dat het schuim breekt zul je moeten glassen.
 
Gisteren m'n Funjet gevlogen met de nieuwe setup.
Prop is nu 4.7x4.25, 800W.

"Release The Beast"

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niceeee,

Het schiet wel lekker op met 800watt, en klinkt ook heel lekker :)
Had zelf 700watt op 3S en dat begon te wennen, nu 4s setup met 1300 watt en dat verschil merk je. damnn wat gaat dat hard nu, gister ook maiden gehad.
Heb er de 3648-1450 inzitten met een 100amp regelaar en 3300mah 4s 65c op een 7x10 prop. Gister geklokt met koude accu zonder wint op 204, maar dat was slechte run en scheef over me heen. Ik denk met een beetje wind en warme accus dat ik de 250 wel kan halen :D
En die funjetjes willen wel harder, je moet er alleen erg veel meer watts indrukken.
Veel plezier met vliegen :)

Groeten,

Nick
 
Niceeee,

Het schiet wel lekker op met 800watt, en klinkt ook heel lekker :)
Had zelf 700watt op 3S en dat begon te wennen, nu 4s setup met 1300 watt en dat verschil merk je. damnn wat gaat dat hard nu, gister ook maiden gehad.
Heb er de 3648-1450 inzitten met een 100amp regelaar en 3300mah 4s 65c op een 7x10 prop. Gister geklokt met koude accu zonder wint op 204, maar dat was slechte run en scheef over me heen. Ik denk met een beetje wind en warme accus dat ik de 250 wel kan halen :D
En die funjetjes willen wel harder, je moet er alleen erg veel meer watts indrukken.
Veel plezier met vliegen :)

Groeten,
Nick
In het filmpje vliegt deze tegen de 220km/h. Eerlijk gezegd en zo te horen als deze voorbij komt denk ik dat de vorm en materiaal op deze snelheid aan z'n top zit.
Ga je er echt veel meer Watts in stoppen dan zal dat denk ik minimaal effect hebben.
Wil je echt harder, dan is glassen een vereiste, en dan op 5 a 6s vliegen.

Ik vindt het prima zo, redelijk goedkoop en vliegt ook nog eens goed, het geheel wordt niet te zwaar en je kan er stabiel mee vliegen, en hard gaat het wel.

Enigste wat ik nog wel moet doen is een extra sleufje maken voor koeling van m'n ESC, deze wordt met warm weer toch iets te warm (springt in failsave).
 
hey,

ik haalde net 160km/h met 700watt in de normale funjet, die 100watt meer en dan een ultra op 220km/h mhmmm, kan ook aan mijn metingen liggen.. met de 1300watt gister op 204km/h geklokt.. Zonder wind dat wel maar hoe die van jou dan sneller gaat...Ik heb voor een stuk uit de canopy gehaald om luchtstroom over de accu te krijgen, deze blokte namelijk dat. en met 6s setups zonder al te veel aanpassingen kan je dicht tegen de 300 halen, het airframe wil dus toch wel iets harder :)

Groeten,

Nick
 
ja, met 3 kilowatt krijg je die 300 Km/h er wel uitgeperst.....

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om die 2w20 op 4s te vliegen, als ik mijn 2w20 meet dan kom ik op 3s al tegen het maximale vermogen met een 4,75x4,75 camspeed prop. Op 4s ga ik richting de 80 ampère........
 
De motor overbelasten, kortstondig kan in ieder geval met de motor die ik heb. Word niet te warm en loopt goed :D, ik denk met die 2w20 dat dat ook kan, maar je moet zelf weten.

Groeten,

Nick
 
Meten is weten ;)
2W-20 op 4S mag max tegen de 60A hebben.
Met een APC Speed 400 prop 4.7 x 4.25 zit je net onder de max van het aantal ampere's, dat betekend dat je idd niet altijd volgas kunt vliegen (trust me, dat wil sowieso al niet).
Hiermee zit je rond de 823W.

Current: 59.62 A Voltage: 13.88 V Revolutions: 42921 rpm electric Power: 827.3 W
 
hey,

ik haalde net 160km/h met 700watt in de normale funjet, die 100watt meer en dan een ultra op 220km/h mhmmm, kan ook aan mijn metingen liggen.. met de 1300watt gister op 204km/h geklokt.. Zonder wind dat wel maar hoe die van jou dan sneller gaat...Ik heb voor een stuk uit de canopy gehaald om luchtstroom over de accu te krijgen, deze blokte namelijk dat. en met 6s setups zonder al te veel aanpassingen kan je dicht tegen de 300 halen, het airframe wil dus toch wel iets harder :)

Groeten,

Nick
Op 3S met een HiMax motor zat ik ook zo rond de 160 a 170km/h.
Weet je zeker dat je op 700W zit op 3S (gemeten ?).
Moet wel zeggen dat mijn vleugels dermate zijn ingekort tot aan het einde van de verstevigingsstang.
Op 3S gaf dit al een aardig snelheidsverschil. De nieuwe Ultra hebben ze daarna ook uitgevoerd zonder de tanks die aan de buitenkant zaten.

Zojuist achter de canopy een sleuf gezaagd voor de koeling, eens kijken of dit nu beter gaat.
 
Jep heel zeker, meerdere malen met verschillende temperaturen uitgetest met een wattmeter ertussen en allemaal rond de 700watt. Hoe wordt bij jou de snelheid van de funjet gemeten dan ?

Groeten,

Nick
 
Jep heel zeker, meerdere malen met verschillende temperaturen uitgetest met een wattmeter ertussen en allemaal rond de 700watt. Hoe wordt bij jou de snelheid van de funjet gemeten dan ?

Groeten,

Nick
Doppler meting (8x).
Zou graag nog eens met een echte snelheidsmeter doen.
 
Back
Top