Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

zo gebeurt het wel vaak (vaak ? heel vaak!)

ik en een paar vrienden fietse op het fietspad van school naar huis 1 uurtje fietsen
komt er een groep meisjes (laat ik het zo zeggen) die 10 min achter ons fietsen bellen ze wij aan de kant snijd een van die meiden een ander meisje af die valt broek kapot huilen enz,,
ik zeg nog wedde als we thuis zijn heeft haar moeder al opgebelt en wat zou er gebeuren? voordat ik thuis was had haar moeder gebelt en ik moest gaan zeggen wie het gedaan had en dat ik maar moest betalen
dus ik heel het verhaal verteld zegt ze ; ja maar jij moet toch betalen
ik werd al boos , dus opgehangen
volgende dag op school meteen gaan melden en hoor ik van die vrienden die mee fietste dat ze ook op waren gebeld maar dan door haar vader en dat wij haar ALTIJD pesten. en dat wij hier de K*t kinderen waren ?
dus moesten wij die broek maar gaan betalen ..

@ peter-jan ja dat is waar maar het was even een voorbeeld hoe het meestal wel gaat

maar meestal krijg ik wel leuke reactie's als ik aan het vliegen ben of aan het rijden

(en wat hier al gezegd is meestal zegt iedereen dat modelbouw allemaal speelgoed is auto's vliegtuigen boten, vertel je een keer dat je heel erg blij bent met iets nieuws word je meteen weer verteld dat het speelgoed is )

Af en toe krijg ik de vraag: "En wat gebeurd er als ie crasht?"
Waarop ik dan antwoord: "Dan raak je iets harder de grond, dan de bedoeling is".

Of:

"Wat is dat, een kunstvluchtpiloot?"
Mijn traditionele uitleg is dan: "Zoals een kunstenaar mooie lijnen maakt met een kwast, doe ik dat met een vliegtuig".

Laatst bewerkt:
Of zoiets, ben je aan het rijden (hpi e-firestorm)

Vraag: Ik heb ook zo'n nikko thuis
Antwoordt: oh......oke:sleepy:

Of de bekende vraag met electro

Rijdt hij op brandstof, want mijn vader heeft er ook een.

Of was ik op de stoep aan het rijden en dan geeft een kind van 6-7 jaar een schop tegehn mijn auto.

Zegt ik: Moet je niet weer doen!
Antwoord: Hij gaat er toh niet kapot van?

Maarja................

mvg Bram

Ben met mijn heli op straat aan het vliegen:

Q "hoe hoog kan hij?"

A "tot dat je hem niet meer kan zien"

Q " :shock: "

--

Q "mag ik ook eens"

A "nee, niet zo makkelijk dit"

Q :confused:

Die laatste vraag ook al heel wat keren gehad.
Een keer wat minder afgelopen.

Ik was ergens rijden op een schoolplein en daar waren een paar kinderen een beetje aan het vervelen. Ze gingen namelijk achter mijn auto aan rennen. Na een tijdje gingen ze wel op de grond liggen dus daar ook geen last meer van;)

Maar toen mijn accu op was ging ik natuurlijk een andere er in doen. Toen zeiden de kinderen wat ik aan het doen was. Ik zei: nieuwe brandstof erin. Ik had mijn auto al open en ik had een accu in mijn hand (rij dus gewoon op accu's). Er lag ook zelfs al een accu op de grond. Maar toen ik dat zei dat hij op brandstof rijd, zei er iemand: Dat dacht ik al:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Heb ook veel dezelfde vragen gehad maar dan wel met een zeilboot.
T-shirt lijkt me een goed idee mits de tekst beschaaft blijft.( je wil toch reclame maken voor je sport en eventueel nieuwe leden bij je club aanbrengen ( BONUS PUNTEN )).

Zoiets als ; SVP NIET praten met mij.
Vragen / opmerkingen ?,stel ze gerust maar pas als ik klaar ben.

Evenueel kan je nog info over je club wijt waar je voor vliegt / vaart / rijdt.

Groet ; Cor

Deze is ook sterk.
Was een tijdje geleden met mijn HM4#3BV2 buiten op het veldje bij windstil weer aan het vliegen.
Komt er iemand langslopen en vraagt: is dat een brandstof heli?
Toestel is mobiele telefoon formaat en weegt 50 gram.
Persoon stelde de vraag echt serieus.
Heb hem maar even uitgelegd hoe het in elkaar stak.
Hahahahahahaha
vr gr E

ha ha ha ha ha ...........dat lijkt mij ook ja.
Maar vergis je niet hoor.
Ik vlieg ook met een 300 size CP heli op 2S Lipo pack.
Om je niet te vervelen........het betreft een 'verkleinde' Walkera HM60B met andere motor/regelaar/servo's/Gyro/kortere Tail Boom/andere Main Blades en dan op en 2S 1350Mah 20C Lipo pack.(toestel weegt vliegklaar 450 gram)
Vliegt super.
Maar..........met deze machine wordt ik dus met regelmaat aangesproken door voorbijfietsende omstanders die dan vragen of dit dan ook een brandstof of elektro heli is.
Kennelijk kan men het verschil niet zien of horen.
Wij wel natuurlijk, maar dat komt denk ik omdat wij ook 'in' deze hobby zitten.
Hoeveel mensen die nog nooit een modelbouw heli hebben zien vliegen kennen het verschil niet tussen een Coaxiaal/FP en CP heli?
Veel!!!!
Je wilt niet weten hoveel lieden er nog rondlopen die nog nooit van hun leven een modelbouw heli of vliegtuig hebben gezien in het echt.
Vr Gr Erwin

Voor ik met deze hobby begon wist ik niet eens wat een servo was, maar ik zou dat verschil toch echt wel geweten hebben lol :)
Maar idd : Er zijn altijd lieden tussen die het verschil niet weten...

Het is ook wel begrijpelijk. Als ik hier ga vragen wat een steeklas of een treklas is zullen verreweg de meesten ook de schouders ophalen. Er zullen bij zijn die beroepshalve lassen maar het ook niet weten en de paar echte lassers kunnen het zo zeggen. (en zij die het stiekum googlen)

Ik heb eens ergens gelezen/gehoord, dat weet ik niet meer, dat slechts 20 tot 25% van de mensen een technisch gevoel hebben. Een grote groep doet met techeniek wat ze is geleerd maar weten niet hoe en waarom in tegenstelling tot die 20 - 25%. Helicoptervliegen is nu juist zo'n typiesch technisch gebeuren. En zelfs onder hen zijn er die zeer goed kunnen vliegen maar zich niet aan volledige demontage durven wagen en dan vooral wat betreft rotorkop en tuimelschijf.

Mensen die zulke vragen stellen zijn niet techniesch en hun zien/horen inderdaad niet het verschil tussen een elektro-, nitro- of turbinemotor. Die nemen aan dat de vlieger het wel weet en zouden zo geloven dat een 250 met turbine vliegt.

Hoeveel automobilisten zijn er die weten wat daar allemaal voor onder de motorkap gebeurd? Of waarom ze af en toe aan die pook moeten rukken als en bepaalde wijzer bij een bepaald getal staat.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, zulke voor ons vreemde vragen. Waarschijnlijk stellen wij die ook op een ander gebied.

ik had net weer een mooie. had 2 accu's aan Igortje verkocht en zou een stukje zijn kant op reizen.

komt de hoofdconductrice langslopen. kijkt opzij, kijkt nog eens, twijfelt en loopt weer trug terwijl ze naar mn accu's kijkt die voor me liggen.
ik: die zijn van mij hoor...
zij: wat zijn het dan?
ik. accu's voor modelvliegtuigjes.
zij: t lijken wel bommetjes.
ik: wha, dan zou ik ze wel beter inpakken hoor.
zij: als je er maar niks mee doet!
ik: nee hoor, maak je geen zorgen.

pfff, sinds wanneer zien geeks met accu's er verdacht uit...

Ha ha ha ha ha...........waren het toevallig Lipo packs die je bij je droeg??
Want die schaar ik ook onder het 'kopje' bommetjes hoor.
Ik leg thuis geen Lipo onbewaard neer zonder ze in een metalen kist te leggen die afluitbaar is.
Had ze toch wel wat gelijk.
hahahahhaaha
Gr Erwin

Jups, het waren 2 3S1300 LiPo's. Niks meer dan de gemiddelde laptopaccu waarvan er honderden in een trein meereizen... En er zaten netjes krimpkousen over de polen.

metalen kist is tevens vragen om problemen... metaal geleid.

ik zou een kunststof kist nemen of een glazen kist in een metalen kist. deze rondom dichtlassen en openslijpen voor gebruik.

Back