Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

Omstander: "Wat doet u mijnheer?".
Ik: "Ik zou het niet weten :roll:".

Ben in een zandgat aant rijden, naast de tennisbaan. Komen de kinderen aan, en jou hoor, rij ik 1 aan (gelukkig had ik dual disk brake, die het toen nog deed). Dus de klap viel mee.

Wat ik ook zo zielig vind, en waar ik mij aan dooderger. Is, dat mensen eerst met jou over de hobby gaan praten, en later willen dat je weggaat. (of andersom)

Zelfde plek, komt de man van de tennisbaan naar mij toe.

Gaat dit de hele middag door. Het is nogal een vervelend geluid
(ja, dat gekrijs als jullie tegen een bal aan slaan niet :lol: )
Maar daarna, met een aandachten kijkent gezicht, 'is het op benzine'.

Of, ben ik aant varen. Gaat die man eerst met mij praten over hoe ik dat ding start. En dat hij daar vroeger veel problemen mee had met zijn vliegtuig. (veel startmiddelen nodig). Nog even vragen of ik het hele meertje kan bereiken (250m), ja dat wil, zei ik.

En dan weglopen naar zijn kinderen aan de rand van het water. En even later zeggen, kunnen jullie hier ook even om de hoek gaan varen. Het is namelijk wel giftig voor de kinderen, die gassen (is ook zo, maar toch)... :evil: .

(terwijl ik mn auto sta te tanken) Loopt ie op benzine?

Nee ik stop er water in zodat de bestuurder wat drinken heeft

Geen rare vraag alleen op een heel kritiek moment:

V: Heb je wel eens storing?
A: Ja, nu!

op dat moment slipte de staart aandrijving van m'n walkera 36 namelijk door: heli tollend de grond in...

Is na de tijd dan toch wel weer leuk.

Kereltje van een jaar of 16:

v. Hoe hard gaat ie?
a. heel hard, harder dan jij kan lopen

v. hoe hard gaat ie nu?
a. dat zie je toch?

En nog een stel wat een paar meter verderop op t station te kijken, tankje was leeg, dus gaat uit, allemaal lachen.
Ik bijvullen, ding weer starten, blaast weer weg, roepen ze "Kan ie niet harder?" Ik roep terug "Hij rijdt harder als jouw fiets".
Wilde een van die gozers wel eens bewijzen dat hij sneller kon fietsen, maar niet nu want hij wachtte op de trein(terwijl er dit weekend geen treinen rijden :P )

laatst zat ik ook in mijn hobbyruimte, komt er een kennis van m'n pa aan met zijn zoontje.
(ik denk dat dat jongetje iets van 9 jaar oud is.)
vraagt dat jongetje: mag ik jou vliegtuig zien? ik dus mijn piper laten zien,
zegt dat jongentje ondertussen: die kan toch niet vliegen. ik: :?: tuurlijk wel.
waarom zitten er geen vleugels op dan? vraagt dat jongentje.
omdat hij anders te groot is om op te bergen. :roll: duh

een paar dagen geleden kwam mijn neefje ook nog langs ( 7 jaar). hij wou wel eens mijn vliegtuigen zien.
eerst mijn easystar. hij heel droog: hij is kapot he?
ik: hoe kom je daar nou bij?
hij: de vleugel is doormidden.
ik: dat hoort zo.
hij: echt niet, ik heb er meer verstand van dan jij!
ik dacht dus van laat maar kletsen.

mijn oma wou ook nog mijn easystar zien. ik zei dus dat dat geen probleem was.
laat ik mijn easystar zien, zegt ze: hij is helemaal van piepschuim! kan hij wel vliegen?
ziet er een beetje lomp uit. enz enz.

tip zei:
laatst zat ik ook in mijn hobbyruimte, komt er een kennis van m'n pa aan met zijn zoontje.
(ik denk dat dat jongetje iets van 9 jaar oud is.)
vraagt dat jongetje: mag ik jou vliegtuig zien? ik dus mijn piper laten zien,
zegt dat jongentje ondertussen: die kan toch niet vliegen. ik: :?: tuurlijk wel.
waarom zitten er geen vleugels op dan? vraagt dat jongentje.
omdat hij anders te groot is om op te bergen. :roll: duh

Niet-hobbyisten weten dat niet zo snel en zeker niet onder de 10 jaar, dus ga er niet vanuit dat ze alles weten he ;-)

Ik ga met met calmato vliegen, dus maak een mooie start, valt me motor uit...... K*t! Dan hoor ik van achteren een man: Huhhh??! Waarom zet je nou je motor uit? Dan kan die toch niet meer vliegen? Ik toen ik hem na afloop sprak: Ja sorry, had koffiepauze :P :roll:

Kereltje bij mij uit de buurt is ook rc gek, en heeft heel veel speelgoed dingetjes.
Kwam vandaag met een paar geniale opmerkingen:

Ik controleerde met de welbekende spuugtest of mn blokje niet te warm werd, hij vragen of ik mn koelkop schoonmaakte, dus ik leg uit dat de motor niet te warm moet worden, een graad of 110 a 120.
daar was opmerking 1: ja ik had een legertank, die mocht 1000 graden worden, daar deed ik dat ook bij.
Dus ik vragen waar die op rijdt, ja dat was een aangepaste motor, zaten 2 electrische motors in en 1 omgebouwde benzinemotor. Hij reed niet op nitromethaan en ook niet op benzine. Waar hij wel op reedt wist hij niet. Lijkt me lastig dan :P
Hij kon ook schieten, aan de ene kant komen er vuurpijlen uit, en aan de andere kant een soort balletjes, daar zit een touw aan wat heel lang is, en dan kan je de balletjes weer terugvinden.

Later vroeg hij hoe hard het ging, dus ik zeg dat ik gokte op een kilometer of 70 in het uur, zegt hij dat zijn nikko auto wel meer dan 100 gaat, want hij heeft de printplaat eruit gehaald en er een versnelling in gebouwd... jaja...

Hij had zijn bootje meegenomen, 25 euro bij de lokale speelgoedwinkel, had hem net opgeladen, wil hij laten zien hoe hard de schroef draait, geen sjoege, draait 2 keer, en weg.
Begint hij uit te leggen:
Ja er komt soms wat water in en dat moet hij eerst verbranden. Gister was er ook visdraad om de schroef en bij de motor gekomen, dat moest hij ook eerst verbranden. Dan zie je rook uit de boot komen en daarna kan je weer verder.
Ik zeg tegen hem, dat als hij te vaak rookt, het bootje niet lang meer zal varen, maar nee dat hoort zo, hij verdampt het water ook altijd, en dat gaat altijd goed.

Hij begon ook nog over zijn ferrari, die kon goed door het water rijden, en hij heeft er ook mee onder water gereden, want er zit een beschermlaag omheen waardoor hij altijd tegen water kan.

Ik heb dus erg gelachen vandaag :P

ik zat gisteren in de garage en de garagedeur stond open ( ik was aan het werken aan mijn vliegtuig en het was lekker weer, dus ja....) komt de buurman langslopen ( was zijn auto aan het wassen) en zegt 'hee, is dat een vliegtuig?"ik bereidde me dus al weer voor om een hele lading irritante vragen te beantwoorden... nadat ik ongeveer 3 vragen heb beantwoord zegt ie opeens 'ik heb zelf een RC wagen, een 1/6, was eerst offroad maar heb hem omgebouwd tot on-road, wil je hem zien?' die wou ik wel zien, loopt ie zijn garage in, hoor ik wat gerommel, komt ie buiten met die wagen, blijkt er dus gewoon een modelbouwer naast me te wonen!!!

helaas zit ie niet op het modelbouwforum...

Haha, bij mij zij gister een man (was gaan vliegen, zender aan, lipo er in, ik effe testen, gas, en alle roeren (oke dat werkt).
dus ik vanaf de snelweg opstijgen (ze zijn hier de nieuwe A4 aan het aanleggen, en is dus helemaal leeg!!)
ik zit zo 10 meter hoog, en toen bleek er iets mis te zijn met mn lipo (zoog heeeeel snel leeg)
en toen snel geland (best harde landing, niks stuk)
zecht zo'n man. ''mooie landing!''

Ik dacht echt zo van, ''heb jij nog nooit een vliegtuig zien landen??''

komen 3 jongens van voetbal trainning;

gast 1: Meeneer ik heb zelfde thuis.
ik : mooi, wilt u a.u.b iets naar achteren gaan, dat zijn hackmessen. (staat ie met zijn neus boven mijn heli die vol aan het draaien is, net geen pitch! IQ=0)
andere gast: Hoeveel kost ie?
ik: Vraag maar van je vriend die heeft er een :)

zet ik mijn heli uit, en check ik weer waar die trilling vandaan komt.

gast1: wat doe je nu?
ik: Je hebt er een toch, dan weet je het ook neem ik aan.
gast1: Mijne kost 200,- euro.
ik: zeker uit marokko gehaald
gast1: nee turkey. (dacht zeker dat ik turks ben)

Na paar seconde zien ze dat het niks wordt en lopen ze weg. Hoor ik hem na 10 meter tegen zijn vriend zeggen;
Ja man, je kan makkelijk eentje maken, motor kun je bij gamma kopen, afstandbediening moet je ook ergens kopen.

p.s: Ik heb een nieuwe BL-motor nodig, ken iemand een goeie gamma? :)

Het is eerder IQ van omstanders dan onze PR :)

Ik bedoel kom op, als een kind van 10 met zijn vragen komt, ga ik hem normaal echt alles uitleggen en hun vragen is ook niet echt dom, maar ze weten het nog niet op die leeftijd. Maar ik ga geen tijd verspillen aan iemand boven 16 tenzij hij wel een ECHTE vraag heeft.

bij een cp heli draaien je bladen steeds met dezelfde snelheid en door pitch te veranderen (je bladen schuiner te zetten) zorg je voor lift en gaat je heli omhoog.

PR= public relationship (schrijf ik het goed?)

Back