Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
tot mijn vloot
robbe paula III omgebouwd tot blusboot (varend)
smit nederland (varend)
smit rotterdam (varend)
indepenent 1 (varend)
elbehaven (varend)
smit bankerd (varend)
en binnekort de fairmount alphine bouwen

hoi Bradley,
Ik heb een aantal jaar op het zusterschip van de independent 1 gevaren ( de Volharding 12) en die zou ik dolgraag willen nabouwen heb jij misschien een tekening van de independent 1.
Gr Wieb

Zojuist heb ik een boot aangeschaft, zeilboot robbe Windstar. Bij een echte modelbouwer met wat teveel modellen.
IMG-20231113-220424548-HDR.jpg

IMG-20231113-220424548-HDR.jpg

Er hoeft nog alleen wat electra in en de afstelling nalopen, hiervoor nog geen zeilboot gehad.
Wel een robbe dusseldorf die een aantal keer gevaren heeft maar toch verkocht.

De vloot is afgelopen week wat uitgebreid:
een Smit hunter via marktplaats, voorzien van decaperm motoren, 2 regelaars en een F14 zenderset erbij. Bijna vaarklaar, zie foto's.

Verder nog een hegi fairplay gevonden die is gebouwd met motor, waterpomp en wat verlichting.
Zover af dat ik vandaag even een kleine testvaart heb kunnen maken.

Eea wat meer af dan de smit Rotterdam waaraan diverse zaken moeten gebeuren die is wat verplaatst naar de achtergrond.

Zo is de vloot ineens uitgebreid tot 4. (inclusief zeilboot Robbe Windstar van voorgaand bericht.)

Bijlagen

• IMG_20231210_113616655.jpg
    IMG_20231210_113616655.jpg
    322,3 KB · Weergaven: 115
  • IMG_20231210_113630296.jpg
    IMG_20231210_113630296.jpg
    313,1 KB · Weergaven: 109
Zou mijn vloot ook eens delen...
Mooring Tug, Varend (1:32 Peba, 2020)
Wotan, In onderhoud, kan varen (1:50 Robbe, 1983)
Werf ouders: Jonny (1:32, Aeronaut, 2019)
Werf thuis: Happy Hunter (1:50, RoMarin, 2020
FAIRPLAY 3, (1:244 Revell, statisch)
Statisch:
Volker Stevin Geopotes 14 (Revell 1:300)
U99 (Revell 1:125)

Ach, als we dan toch bezig zijn:

-Een afgehakte Lesro Airboat (wie kent hem nog?) met in plaats van een vliegtuigmotor er op, een oude Fuji 2,5 cc aanhangmotor er achter.

-Een semi-kit van een Robbe Prinzess, die nog helemaal gebouwd moet worden, krijgt ook een Fuji 2,5 cc aanhangmotor, maar wel van een ander type.

-Een Borkum van Krick, met een "afhaal chinees" stoominstallatie, opgeleukt naar eigen recept, en nog steeds in verdere ontwikkeling.

-Een Alexandra van Krick, met een toch wel tamelijk unieke aandrijving middels langzaamlopende viertakt en verstelbare schroef.

-Nog niet in bezit, maar wel zéér binnenkort. een Wouter Goedkoop, en de aandrijving die daar in komt, hou ik nog even geheim, maar ik kan al wel verklappen dat daar ook een verstelbare schroef onder komt te hangen. Die schroef is al een bijzonderheid want van Raboesch, en die zijn tamelijk zeldzaam, maar de aandrijving... Hmmm, ik hou het toch echt nog even als een verrassing.

Maar de rode draad door dit verhaal is denk ik toch wel "het kan ook nooit eens normaal,zucht"....

Volgens mij heb je dit in het verkeerde draadje gepost, Bas...

Die vraag ging overigens over de romp van de Ogar. Niet over een scheepje.

Na zoveel jaar ook hier dan mijn vernieuwde vloot .
Luca - Coaster .
Veerboot .
Shepperd - sleepboot .
Actief - Spits .
Spes - Spits .
Antwerpen - Motortankschip .
Voerendaal -Motortankschip .
Rainbow 2 - Zeilboot .
MS Meerkoet - Jacht .
Neptuna - Jacht .
Neptune - Coaster .
Mercantic - Coaster .
Wotan - Haringlogger .
Dockyard 5 - Sleepboot .
Petra - Viskotter .
Rons Tug - Sleepboot .
Silhouet - Tjalk .
Sipke - Sleepboot .
YH 128 - Viskotter . Allemaal min of meer in aanbouw en verbouw .

Laatst bewerkt:
-Nog niet in bezit, maar wel zéér binnenkort. een Wouter Goedkoop, en de aandrijving die daar in komt, hou ik nog even geheim, maar ik kan al wel verklappen dat daar ook een verstelbare schroef onder komt te hangen. Die schroef is al een bijzonderheid want van Raboesch, en die zijn tamelijk zeldzaam, maar de aandrijving... Hmmm, ik hou het toch echt nog even als een verrassing.
Moet al héél gek gaan wil daar geen gasturbine in komen....;-)

Klaas je bedoeld natuurlijk nogal ‘Kort’ door de bocht met zo’n straalbuis! Poperafgekortekortnozzleprop… duhsssss…..

Bas, Bedoelde dat de boot een beetje kort toonde op de foto. En ik had het mis met de lengte breedte verhouding. Moest 4:1 zijn. Kortstraalbuis betekent niet dat je kort om de bocht kan. Het was een (Duitse?) meneer Kort die hem uitvond. Ze geven met een passende schroef ongeveer 20% meer stuwvermogen. Een in het roer geïntegreerde buis geeft ook achteruit een beter stuurgedrag. Je ziet ook wel dat ze achter in een vaste buis een verticale strip zetten om de draaiing in het schroefwater te verminderen. Wel leuk om een beetje mee te experimenteren. Had mooie Chinese schroeven gevonden voor Smit Finland, maar daar moest een dogdrive voor. Nu zitten naar mijn zin de schroeven te ver naar achteren. Maar ze geven wel 1,5 x meer trekkracht. 1.500 gr. i.p.v. 900. Gr. Klaas

Ieder zijn meug Bas. Zie het maar als een stukje beroepsdeformatie die een beetje is blijven hangen. En daar valt wel mee te leven. Gr. Klaas.

Back