Ik koop de 2K PU bootlak bij de firma Polyservice onder de naam DD lak (ik word helaas niet gesponsord)
Maar ik weet dat het bij de verffabriek "Den Oudsten" vandaan komt.
Het is de ouderwetse stinkende lak.
Is dus niet watergedragen, en heeft echt veel voordelen boven autolak, om er een paar te noemen:
1- Is bijzonder krasvast.
2- Is zeer goed chemisch bestendig (dus ook bestand tegen brandstof met nitro).
3- Blijft heel lang flexibel.
4 - Ik ben in de UK bij 2 spuiterijen geweest waar stoomlokomotieven gespoten worden, ook die zweren bij 2K op PU basis omdat dat hittebestendig is en niet verkleurd bij hitte.
5- hecht goed op kunststof, zonder primer! (voor metaal is wel primer nodig)
6- Er is een "langzame" kwastverdunning en een "snelle" spuitverdunning.
7- Je kunt het zowel nat-in-nat spuiten als nat op droog (binnen 24 uur) zonder te schuren!
8- Het vloeit goed uit en hard goed uit bij kamertemperatuur, moffelen is niet nodig.
9 - Is er in hoogglans en in zijdeglans.
10 - Te koop in alle RAL kleuren, al heb ik de basiskleuren in huis en meng ik ook zelf kleuren.
11 - Blanke toplaag is ook mogelijk.
12 - Je kunt er anti-slip poeder door mengen (soort fijn zand)
Nadelen:
1 - Het is slecht voor milieu en voor jezelf, gebruik in een goed geventileerde ruimte en gebruik bescherming.
2 - Ik heb het nog niet gezien in metallic kleuren of goud of zilver kleur
3 - Ik heb het nog niet in mat gezien (maar er is wel een matterende toevoeging)
4 - het is niet goedkoop
Groeten Willem
Maar ik weet dat het bij de verffabriek "Den Oudsten" vandaan komt.
Het is de ouderwetse stinkende lak.
Is dus niet watergedragen, en heeft echt veel voordelen boven autolak, om er een paar te noemen:
1- Is bijzonder krasvast.
2- Is zeer goed chemisch bestendig (dus ook bestand tegen brandstof met nitro).
3- Blijft heel lang flexibel.
4 - Ik ben in de UK bij 2 spuiterijen geweest waar stoomlokomotieven gespoten worden, ook die zweren bij 2K op PU basis omdat dat hittebestendig is en niet verkleurd bij hitte.
5- hecht goed op kunststof, zonder primer! (voor metaal is wel primer nodig)
6- Er is een "langzame" kwastverdunning en een "snelle" spuitverdunning.
7- Je kunt het zowel nat-in-nat spuiten als nat op droog (binnen 24 uur) zonder te schuren!
8- Het vloeit goed uit en hard goed uit bij kamertemperatuur, moffelen is niet nodig.
9 - Is er in hoogglans en in zijdeglans.
10 - Te koop in alle RAL kleuren, al heb ik de basiskleuren in huis en meng ik ook zelf kleuren.
11 - Blanke toplaag is ook mogelijk.
12 - Je kunt er anti-slip poeder door mengen (soort fijn zand)
Nadelen:
1 - Het is slecht voor milieu en voor jezelf, gebruik in een goed geventileerde ruimte en gebruik bescherming.
2 - Ik heb het nog niet gezien in metallic kleuren of goud of zilver kleur
3 - Ik heb het nog niet in mat gezien (maar er is wel een matterende toevoeging)
4 - het is niet goedkoop
Groeten Willem