Welke STEVIGE KRACHTIGE startbox voor 1:8 offroad buggy? ?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hallo, na het rotostart gebeuren ben ik eruit, ik koop een startbox!
Kan ik met alle motoren overweg mocht er nog ooit een ander komen.

Probleem is echter er zijn er nogal wat.

Ik zoek een degelijke zwaar uitgevoerde startbox, een die jaren mee gaat, en waar de onderdelen, mocht er iets stuk gaan makkelijk verkrijgbaar zijn.

Ik heb er een paar gezien:

Qworld Start box bij Pk racing voor 65 euro:
qstartboxcd3.jpg

Voordeel: prijs
Nadeel: Schijnt van plastic te zijn, en heb geen idee hoe de overbrenging is, en wat voor accus erin moeten.

De carson startbox, bij conrad voor 79 euro.
startbox.jpg

Voordeel: van metaal, en met 3 motoren, en gevoed door 2 stickpacks
Nadeel, heb geen idee of die ook echt goed is voor mijn buggy, en of die ook echt duurzaam is.

Of via ebay in duitsland voor een 69,00 de Thiunder tiger, de Pro starter box, enkel mijn duis is niet zo goed.
2409.jpg

Voordeel: de looks, en via 2 stickpacks
Nadeel 1 motor een 775, maar dat zegt me eingelijk ook niets.

De conrad startboxen, zijn er ook nog, enek in de gebruiks aanwijzing staat vrolijk dat er 1 motor in zit, en da thij onderandere met een tywrap en 1 steun vast zit, nou niet direct mijn idee van stevig.

Ik sta open vor iedere optie, en mijn budget is een 120 euro ex stickpacks
Wie heeft ervaring met boven genoemden, en of een ander idee?
Ik zoek gewoon een stevige duurzame startbox.!
Wie denkt een beetje mee, en helpt me ?

psygho zei:
Ik zoek gewoon een stevige duurzame startbox.!

Dan moet je toch in de iets hogere prijsklasse kijken... Rond de 100 euro kan je een paar goeie vinden. Het verschil zit vooral in de torque van de motor(en) en de slijtage van het materiaal van het aandrijfwiel...

Goeie: Mugen MRX-MTX starterbox, Team Magic Hippo, Team magic X5, Team Magic Alpha, Serpent startbox etc...

Bij RC-pitstop (RCP products) hebben ze een startkist met een dikke 12v motor, herkenbaar aan de motor die nog een stuk uitsteekt.

Maar zoals ik al zei, voor 20 euro wordt hier met regelmaat een startmotor (voor vliegend spul) aangeboden, timmer er een kistje omheen en je bent klaar.

Qworld is een goede box, word door veel offroad rijders gebruikt, draait zelfs nieuwe Novarossi's rond :D

Heb zelf de bekende paarse Mugenbox, maar die kost een paar centen is wel een heel goede box.
De Carsonbox en ook die van Protech(zijn hetzelfde alleen ander kleurtje) heb ik geen goede ervaringen mee, de eerste keer dat ik daar een nieuwe Novarossi mee starten waren meteen de motoren doorgebrand :?

Let je wel op dat je een box neemt met het start wiel aan de juiste kant?!

Bij de Enigma zit de motor links.
Bij sommige startboxen zit het aandrijfwiel rechts.

Groeten..

Laat ons even weten welke het wordt, en hoe die dan bevalt.

Ben zelf ook opzoek naar een startbox..

Ik gebruik het hele seizoen al de startbox van Q-world.
Helemaal niets op aan te merken prima ding,mijn nieuwe R&B WS7II motoren starten probleemloos.

Ik zou zo ie zo voor een startbox kiezen met twee 7.2 volt accupacks,deze zorgen ervoor dat je iets hogere voltage voor de startmotor heb.

Dat er een motor in zit is echt geen nadeel,ik denk zelf dat dit een voordeel is omdat er een zwaarder type inzit dan bij de boxen met twee motoren.

Prijs/kwaliteit --->ik zou gaan voor de Q-world.

Ik heb eventueel ook wel interesse in die van Q-world.

Er zit inderdaad 1x 750 motor is.
Heb je dan ook maar 1 accupack nodig?

masterwebber zei:
Ik heb eventueel ook wel interesse in die van Q-world.

Er zit inderdaad 1x 750 motor is.
Heb je dan ook maar 1 accupack nodig?

Nee je moet er absoluut twee accupack's in hebben anders krijg je je motor niet gestart.

Okee bedankt voor de info!
En is er eventueel ook plaats voor een glowtronic?

Super john zei:
Ik gebruik het hele seizoen al de startbox van Q-world.
Helemaal niets op aan te merken prima ding,mijn nieuwe R&B WS7II motoren starten probleemloos.

Ik zou zo ie zo voor een startbox kiezen met twee 7.2 volt accupacks,deze zorgen ervoor dat je iets hogere voltage voor de startmotor heb.

Dat er een motor in zit is echt geen nadeel,ik denk zelf dat dit een voordeel is omdat er een zwaarder type inzit dan bij de boxen met twee motoren.

Prijs/kwaliteit --->ik zou gaan voor de Q-world.

Bedankt voor je antwoorden. Ik neem aan dat je offroad rijd :?
Zijn de onderdelen en beetje te krijgen voor die startbox ?, of is dat een moeilijk punt?

Wel is het zo dat deze wat meer ruimte overlaat voor het kopen van 2 goede (hogere mah)stickpacks...

Onderdelen is geen probleem,Het enige wat slijt is het startwiel.Deze heb ik vorige week besteld en ligt vandaag al klaar,dus onderdelen geen probleem.

Ik gebruik de startkist voor een off road -->X-ray XB8.

Oke, en deze heeft het vliegwiel op dezelfde plaats als mijn enigma ? (links/rechts)
En hoe bekijk je dat, vanaf de achterkant neem ik aan?

Als dat allemaal goed lijkt denk ik eraan een te kopen, heb je ook mischien een foto van de binnenkant van de box ???

Wat een beetje help al wel niet kan doen:
Zit nu te twijfelen tussen de mugen offroad, en deze van qworld,waarbij ik wel moet zeggen dat duurzaamheid en stevigheid boven aan komen, dan pas de prijs.

ik heb men enigma ook is op de startkist van men maat gezet, maar de opening onder men vliegwiel was gewoon te klein!! en het wiel van de kist kon er gewoon niet bij. gelieve daar ook rekening mee te houde!!

Roelof zei:
Bij RC-pitstop (RCP products) hebben ze een startkist met een dikke 12v motor, herkenbaar aan de motor die nog een stuk uitsteekt.

Deze startkist, je kunt de motor duidelijk zien....
950-8.JPG

Voordeel ervan is dat je de startmotor er op 2 manieren in kunt monteren, zodat je er zowel een on- als offroad auto mee kunt starten.....

Back