Welke STEVIGE KRACHTIGE startbox voor 1:8 offroad buggy? ?

Het zijn : 2x 7,2 volt in serie.
Er zit ook een verloop bij met 2 klemmen zodat je een 12v accu kan aansluiten.

Het plastic voelt stevig en en degelijk aan. Beter dan ik had verwacht. Echter ik zou hem niet laten vallen.

Om hem te starten druk je op de achterste beugel. Tevens zit er ook een normale aan en uit schakelaar op.

De motor is een 1 van het type 750.

Volgens mij is dat een snelle opsomming van de vragen...

@Moos, startboxje vandaag gehaald bij Rc Fun.
Volgens de beschrijving voor 1:8 offroad en 1:8 en 1:10 onroad.

Patrick Rx zei:
@Moos, startboxje vandaag gehaald bij Rc Fun.
Volgens de beschrijving voor 1:8 offroad en 1:8 en 1:10 onroad.

Naja!,.....en ik lees op de site dat zij vandaag en gisteren gesloten zijn..... :?

Jammer, ik had het anders ook vandaag willen halen.

Moos gaat een triest weekend tegemoet :cry:

/me gaat hem maar bestellen, en goed inpakken,laten versturen, hopenlijk voldoen ze aan mijn vraag...

Meteen een mooie test, van wat de service is.

Zou niet weten of er een dealer in de buurt van Assen (Drenthe, TT circuit) zit.

Rc Fun was alleen in de ochtend dicht.
Na de lunch waren ze weer open.

Ondertussen is de juiste Qworld startbox voor 1/8 buggies ook weer via pkracing te leveren! Ik heb er ook een besteld.

Thnx, ook nog even wat goedkoper!

Heel goed,even kijken voor wat goedkope stickpacks, wat is het minimaalste voor erin 1500mah, of is dat veels te weinig ?

Super john zei:
Ik zou minimaal 2000mah nemen
neem gewoon een 12v accu van bijv een scooter, hier kun je het hele weekend zonder problemen mee starten. en 2 stickpacks zijn zo leeg en je moet ze ook nog is allebei opladen. een 12v loodaccu laad je met 1 lader op.
is echt veel makkelijker als stickpaks

Ik blijf het zeggen:12Volt is te weinig...

Ik heb R&B WS7 II motoren en 12 volt krijgt ze niet of nauwelijks rond.Zeker als je nieuwe motoren hebt die in het begin nog klemmen dan heb je aan 12 volt niets.

Ik heb er 2000 mah in zitten en daar doe ik de hele dag mee,en ik start regelmatig.Maar als je motoren hebt die niet of moeilijk starten en die dus lange tijd op de startkist staan te starten,tja.....

Enig idee hoeveel amps die motor trekt onder belasting?

Annyway, ik moet toch nog wat bij conrad vandaan halen, daar hebben ze wel goedkope stickpacks.

Heb de box gisteren besteld bij PK, en nu maar gespannen afwachten tot donderdag naar ik vermoed, ben ook net een klein kind :)

Ik ben ook op zoek naar een starterbox,
dan nu een vraagje
ik zou ook een mugen willen. is daar eens speciale naam voor of is er maar een mugen?
en paultje, jij zei eerst dat veel profs na een periode hun spullen/ auto vernieuwen, doen ze dat ook met starterboxen?
alvast bedankt;)

owhja
ik wil een xb8 r en heb een hpi onroad
maar bij hpi zit de motor rechts:S
en bij de xb8 r links volgens mij.
hoe moet ik dat oplossen?

hier zul je toch steeds het wiel van de startbox om moeten zetten
maar ik heb een carson start box en ik hoef maar 4 schroefjes los te maken en dan op de andere stand vast draaien

dus zoveel werk is dit niet
mischien wel als je bij een club rijd en je rijd met beide auto's

groejtes Bas :D :D

Super john zei:
Ik blijf het zeggen:12Volt is te weinig...

Ik heb R&B WS7 II motoren en 12 volt krijgt ze niet of nauwelijks rond.Zeker als je nieuwe motoren hebt die in het begin nog klemmen dan heb je aan 12 volt niets.

Ik heb er 2000 mah in zitten en daar doe ik de hele dag mee,en ik start regelmatig.Maar als je motoren hebt die niet of moeilijk starten en die dus lange tijd op de startkist staan te starten,tja.....
oja dus jij denkt dat ze in de onroad wereld geen klemmende blokjes hebben.
ik meen dat m7h hier ook met 12 v start en vd drift en keller enzo ook zover ik weet. ik zelf ook en heb ook 3,5 cc motoren en echt geen probleem. en dan heb ik het dus over de startbox van rc pitstop (blauwe) die heeft echt een grote motor erop. misschien heb jij 540 motors dat ze te weinig kracht leveren

Ik kijk alleen even naar mijzelf Nico.Ik rij pas een jaar of 8 onroad en een jaartje offroad en heb het twee keer geprobeert met een 12 volt accu maar had daar geen goede ervaringen mee.

Veel mensen hebben dus geen geen enkel probleem met 12 volt ,oke dan zal ik het tijdens die 2 pogingen wel verkeerd gedaan hebben.

Dus ....doe er maar een 12 volt accu in,mij maakt het echt niet uit,ik gaf alleen raad omdat ik er slechte ervaringen mee had!

Ik denk dat een startbox met 14,4 ook vaak moeite zal hebben met een nieuw blok Veel rijders verwarmen het nieuwe blok even voor voordat ze het op de startbox zetten.

@Nico: Ik denk dat je niet zo hoeft te reageren, men geeft hier gewoon zijn mening/ervaring dat moet gewoon kunnen ook al ben je het er niet mee eens. :wink:

@ super john: :wink:

Ik zal vandaag eens ff een bestelling doen bij conrad, voor 2x 2000mah stickpacks a 10 euro per stuk. Of er moeten nog andere leveranciers zijn die goedkoper kunnen.

Ga niet voor het goedkoopste, want dat wordt later waarschijnlijk duurkoop. Budget accu's van 10 euro per stuk kan nooit echt goed zijn. Misschien kunnen ze niet zo veel Amp trekken en zijn ze zo leeg. Een vriend van mij heeft ook budget accu's en hij moet zijn startbox veel sneller opladen. Bovendien heeft hij al eens nieuwe accu's gekocht terwijl ik nog steeds dezelfde accu's gebruik als in het begin (Sanyo 2400)

Hmm, zit wat in, dan maar 2x3000mah van conrad (in aanbeiudeng voor 20 euro per stickpack), nimh, met een interne weerstand van onder dan 170mega ohm, is dat een beetje in orde ?

Wil ook niet teveel uitgeven , het zijn maar accus voor de startbox...

Zo lang je maar voor NiCads gaat kan je niet mis lopen, Zelfs de goedkoopste NiCads kunnen grote stromen leveren.

Ik zelf heb ook elcheapo 1500mAh accu's bij 2Brothers gehaald en het gaat prima maar merk wel dat veel starten met een strakke motor de tijdsduur kort is.

Back