Welke STEVIGE KRACHTIGE startbox voor 1:8 offroad buggy? ?

update
Tja, ik sloop mijn motor en strax wel af, en dan maak ik wel een paar pics, van hoe hoog mijn motor staat.

Wel ben ik het nu zo beu, dat ik vandaag nog een roto start systeem koop, en monteer!

Ik zie wel even of ik een ander carterdeksel kan krijgen, en of ik de motor inclusied trekstarter wat omlaag kan brengen.

Ik heb de winkel al even gebeld, en zoals verwacht niet veel kunnen bereiken, doordat er een paar minime krasjes op zitten is het niet nieuw meer, en veel verder dan de helft geld terug+ verzend kosten van mijn kant (60-30=30-5,50=24,50 retour),kom ik niet nou dan steek ik hem nog liever in de fik!
Ik begrijp de winkel dan ook wel weer hoor, zo is het ook, hij is gewoon niet nieuw meer, een paar minime krasje, en ja een streepje op het rubber starterwiel.

Zo als ik het nu financieel kan bekijken komt er eerst toch geen hele snelle dure motor op, en kies ik eerst voor of de force 8p of een .25 van force met mijn huidige koppelingsklok van 14 tandjes (staandaard 13)

@Paultje:
Ik zou het erg fijn vinden als je nog even zou willen kijken in de "rommel" bak voor een paar motor steunen, ik hoop dat het daarmee is opgelost, op op is te lossen ism een ander carterdeksel..

Laat maar weten of je die Q-world starter verkoopt, ik zoek er nog eentje voor een on-road FW-05RR, dat zou dezelfde als die van jou moeten zijn.

Op de doos staat het type, daar staat bij of ie ook voor die auto geschikt is. (Stickertje bij type auto staat 10243 of 10245) Ik zoek een 10243.

Kun het ook zien aan de positie van de gaten, die ik zoek heeft beide gaten parallel, haaks op de lengte van de box.

@ Snoebel Ja ik verkoop het ding,
maar ik heb een 10245, dus helaas...

@ de rest:
Motor eraf gehaalt, en ik heb goede motor steunen, die helaas ook niet lager kunnen, ik houd net een milimeter speling over op onderkant motor gietnaad, en het chassis.

Wel zitten er inderdaad spacers op van ongeveer 1,5millimeter, deze kunnen er dus al niet eens af, want dan raakt de motor het chassis al. (ja heb ik geprobeerd, en dit zou toch te weinig zijn als het wel zou kunnen)

Vandaag ook bij mijn lhs geweest, en deze kon me als vaste klant een jamara rotostarter leveren (gewoon hpi geval, merk staat er nog op) voor 65 euro.
Ik heb deze meegenoimen, en het past allemaal net, en "droog" werkt het fantastisch, snel en moeiteloos door de compressie.
Morgen vroeg even de vuurdoop.

Allemaal erg bedankt voor de tips!
/me slaapt weer lekker, en schopt de trekstarter, en startbox aan de kant!

Dirk Jan zei:
Ga niet voor het goedkoopste, want dat wordt later waarschijnlijk duurkoop. Budget accu's van 10 euro per stuk kan nooit echt goed zijn. Misschien kunnen ze niet zo veel Amp trekken en zijn ze zo leeg. Een vriend van mij heeft ook budget accu's en hij moet zijn startbox veel sneller opladen. Bovendien heeft hij al eens nieuwe accu's gekocht terwijl ik nog steeds dezelfde accu's gebruik als in het begin (Sanyo 2400)

Deze accus waren ook niet voor een starterbox bedoeld maar voor mijn standaard tamiya tl-01 :P

@ Dirkjan
Ik gebruik de Hyper 7 pro icm de Qworld sartbox.

1 Probleem had ik met de engine spacer. Deze was te dik waardoor het vliegwiel tegen het remplaatje aanliep. Tevens ligt het vliegwiel dan net even te hoog voor de startbox.

Ik heb de nieuwe type engine spacers er tussen. Deze zijn dunner en daardoor past de startbox beter en loopt het vliegwiel niet aan op de brakepad. (http://shop.the-border.nl/product.php?productid=21524&cat=151&page=5).

Groeten Patrick.

Ik ben ook in de markt voor een startbox.
Misschien een Serpent 1400G voor m'n Serpent, of een Team Magic X5...da's een fraaie doos :oops:
In de X5 kan ik gewoon een 12V accu plaatsen. De Serpent moet daarvoor licht aangepast worden.

Overigens...misschien kan een 12V 7Ah accu wel een hogere stroomsterkte leveren dan een 14,4V 1,5Ah stickpack....dan kom je toch aan een hoger vermogen met de loodaccu.
Maar dat hangt af van inwendige weerstand van accu en de weerstand van de motortjes.

Nee, ik ben net om van een 12v loodaccu 7Ah naar een dual 7.2 2400 Nimh pack.

Starmotor is veel krachtiger met die packs. De 12v had soms wat moeite om de motor rond te krijgen, zeker als ie koud was. Met de packs gaat dat heel simpel.

Ik gebruik de Q-world starter met de single 750 motor.

Vond dat gesleep met de 12v accu los maar lastig, vandaar ook de packs.

Waar ik bang voor was, snel lege accu's valt me heel erg mee, ik start twee auto's (vandaar dat ik een tweede box zocht voor mijn broertje ;-)) ermee een hele dag lang. En zelfs als ik dan de volgende keer vergeet ze op te laden doen ze het nog erg goed. Laatste keer heb ik zo'n 40 a 50x de auto's gestart zonder problemen op 1x opladen met die packs.

ik heb sinds nu een dag een protech pro max Rs
met een protech omega 8p ( 3,5cc ) met "boost Camber"

en heb er een strater box bij gekocht, De carson startbox
alleen door de compressie krijg ik hem nie aan gesleept.
terwijl me broertjes promax Rs met standaart motor met trekstater,
een keer drukken en het loopt

sugesties !!

mvg Daan

Probeer het eens als je je plug wat losser draait, zodat er wat compressie kan 'lekken'.

gun de motor ook eens een "aanloop"
een motor draait linksom (gezien tegen de tandwielen aan), als je nu voor je hem op de startkist drukt met de hand rechtsom tegen de compressie aandraait, zal het starten een stuk makkelijker gaan. Ik gebruik deze methode altijd, heb nog nooit een plug los hoeven te draaien......

Ik gebruik al een hele seizoen de thundertiger kist, voor wedstrijden (off-road),
hij heeft mij bewezen, dat de torque velen malen hoger ligt, dan andere kisten, je krijgt namenlijk alle motoren aan de praat, nieuw of niet
daarnaast is het slijtage minimaal, de vliegwiel is niet stuk te krijgen, het is heel degelijk en de prijs is heel vriendelijk, rond de € 100,

Back