welke thundertiger mta4 s30 of s50

ik heb mijn keus bijna gemaakt,

het word de mta4 s28 of de s50

ik twijfel nog een beetje tussen deze 2 auto's omdat ik het vermogen van de s50 super vindt,maar zoals op veel filmpjes te zien is raakt de auto daardoor sneller in onbalans dan de s 28 die aanzienlijk een stuk langzamer is dan zijn grotere broer.

op youtube staat er ergens een filmpje van s50 vs s28 die dat bevestigt

graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen die met beide auto's rijden

ook is mijn keuze op deze thundertiger auto's gevallen omdat er een achteruit op zit.

groet Andre

Uhm, hij had (deze vraag)gewoon in je al bestaande topic gekund, maar goed....

Nu krijg je allemaal meningen , en dat is zo persoonlijk...
Koop iig iets van waar je in de buurt, of via internet gemakkelijk aan spares kan komen, en aan kan BLIJVEN KOMEN!

Koop een bekend model (merk), liefst iets waar de jongens bij je in de buurt ook mee rijden, dit scheelt enorm, en mensen kunnen je dan tips geven.

Een goede betrouwbare modelbouw winkel is ook een pre.

Kijk ook eens bij een andere MT's (hpi/traxxas) een of mischien truggy van de bekendere merken merken.....

Uhm, hij had (deze vraag)gewoon in je al bestaande topic gekund, maar goed....Nu krijg je allemaal meningen , en dat is zo persoonlijk...

daar heb je helemaal gelijk in...maar ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die met de mta4 rijdt

toch staat er bijna niets geschreven over deze 2 auto's hier op het forum...

en ik zou graag gedefinieerde verhalen willen horen over het rij-gedrag van deze 2 auto's en over de motor en de trekkracht, (acceleratie)

voor onderdelen ben ik niet zo bang,meestal kun je die wel ergens bestellen...

groet Andre

Laatst bewerkt:
Het feit dat er weinig of niks over de auto's te vinden is op het forum zou toch al een kleine hint moeten zijn dat er weinig of geen van onze leden in het bezit is van een MTA.....

Kwa rijgedrag zal je hetzelfde moeten verwachten als bij elke monstertruck ....

Dingen als trekkracht en acceleratie zijn vooral afhankelijk van je afstelkunsten m.b.t auto motortjes ;)

Ik heb ook een thunder tiger gehad..(geen ofroad) het is daar vrij lastig om onderdelen voor te verkrijgen.. ik haalde alles uit duitsland maar dat duurt altijd zo lang.. Nu heb ik HPI Savage.. das is veel beter voor het bestellen van onderdelen.. Deze hebben ze bijna wel bij elke RC shop.. Dus misschien toch maar Savage ?

de savage is gewoon een bekende wagen geworden,iedereen rijdt met een savage.

als we allemaal een mta4 zouden kopen dan kun je op een gegeven moment ook makkelijker aan onderdelen komen bij de plaatselijke modelbouwshop..als ergens veel vraag naar is dan hebben ze het wel op voorraad.

een savage is wel een leuke truck met veel vermogen,maar deze is ook veel duurder in de aanschaf dan de beide mta4's en er zit ook al geen achteruit op.en als je zo'n auto daarmee ook nog eens moet gaan tunen kun je wel wat leukers met je geld doen.

de savage is gewoon een bekende wagen geworden,iedereen rijdt met een savage.

als we allemaal een mta4 zouden kopen dan kun je op een gegeven moment ook makkelijker aan onderdelen komen bij de plaatselijke modelbouwshop..als ergens veel vraag naar is dan hebben ze het wel op voorraad.QUOTE]

Zie jij hier iedereen maar eens aan een MTA te krijgen omdat jij er 1 wil en makkelijk aan onderdelen wil komen ;)

Er is uiteraard een rede waarom er niet zoveel hier op het forum zijn....
Slechte leverbaarheid van onderdelen is er 1 en waarschijnlijk de grootste rede , het feit dat er weinig tot geen tuningsdelen voor te krijgen zijn is voor een hoop 2....

Zie jij hier iedereen maar eens aan een MTA te krijgen omdat jij er 1 wil en makkelijk aan onderdelen wil komen....[/QUOTE zei:
dat zal helaas niet gaan,...maar als het wel zo geweest zou zijn dan hadden we die onderdelen waarschijnlijk al lang gehad..

nou ja, waarom zou ik de mta4 nog willen tunen.er zit toch al een achteruit op en 2 versnellingen voor weinig...

een extra versnelling zou misschien nog wel leuker zijn ,maar dan misschien toch liever de mta4 s50 met brute power van de 8.3cc motor,2 versnellingen en achteruit voor een schappelijke prijs..

Ik vermoed dat de S50 echt overpowered is, de MTA4 S28 lijkt me prima keus.

Thunder Tiger is hun Monstertrucks juist aan het promoten door akties en lagere prijzen dan de concurrenten om zo een markt te creeren in o.a. NL.

Dit is ook weer goed voor de Savage-rijders, door meer concurrentie ontstaan beter prijzen!

Ik rij met een S28 en met de juiste afstelling is hij echt overpowered.
waardoor je geregeld stukken hebt.

Grtz

Ben benieuwd of je echt wat aan die power hebt van zo een .50 motor, zo een .28 heeft al vermogen genoeg... volgens mij krijg je de krachten nooit allemaal aan de grond... zeker niet off-road en het zuipt als een gek.

Heb er zelf geen ervaring mee maar dit is mijn mening er over, heb vaak genoeg een .28 zien rijden en dat heeft power genoeg voor een MT

gr Jochem ;)

Tja, als je de vertanding aanpast, zou je een heel stuk harder kunnen gaan, maar goed, het geval is me tene .28 al niet te controleren op snelheid.....

Imo, een .28 is meer dan zat....

ik heb een mta4s28 en ben erg tevreden.

hij heeft idd wel wat veel vermogen. Heb om nog sneler te zijn een snelle uitlaat er op gezet.
Geklokt op 62km/u maar ik ben overtuigd dat 70km/u makkelijk te halen is (met een snelle uitlaat.

Je moet wel van sleutelen houden want er gaat wel eens wat kapot. bestel dan onderdelen via http://www.hobbyfreun.de Zondag bestellen, donderdag komt depostbode langs...
zie ook:
http://csgbenefits.org/mgt/
http://www.rc-monsterdriver.de/Tips und Tricks.htm
http://www.mta4-forum.de/forum/

Ik vermoed dat de S50 echt overpowered is, de MTA4 S28 lijkt me prima keus.

Thunder Tiger is hun Monstertrucks juist aan het promoten door akties en lagere prijzen dan de concurrenten om zo een markt te creeren in o.a. NL.

Dit is ook weer goed voor de Savage-rijders, door meer concurrentie ontstaan beter prijzen!

bedankt voor al jullie antwoorden..hier heb ik wat aan.

en helemaal mee eens dat er door concurrentie betere prijzen ontstaan..

ik heb ook al het idee dat de S50 meer vermogen heeft dan nodig is,daarom zou ik wel eens verhalen willen horen van iemand die de tiger S50 in zijn bezit heeft.en hoe het is met de brandstofverbruik?

ik vind van 4.6cc naar 8.3cc in dezelfde auto wel een erg groot verschil,toch zeker als de Mta4 S28 al zo goed gepowered is,dan hadden ze misschien beter een 6.4cc ofzo op de markt kunnen brengen ipv de 8.3cc

en er is nog een ding waar ik mee zit bij de S50 ,de motor heeft geen trekstarter.er wordt wel een elektrische starter bijgeleverd maar dan moet je dat ding ook weer telkens mee gaan sjouwen.een keer vergeten is dan al niet rijden.

maar het prijsverschil tussen de beide mta's is maar 100 euro en de s50 vind ik er persoonlijk mooier uitzien dan de s28 en heeft weer nieuwere technologie.daarom is de prijs wel aantrekkelijker.

Door meer concurrentie gaat de prijs voor de Savage rijders echt niet omlaag ... er is al meer dan genoeg concurrentie maar de prijs is nog steeds hetzelfde...

Wat de motor voor de MTA betreft : De 8,3cc versie is hoogstwaarschijnlijk een aangepaste vliegtuig/heli motor die het vooral van het koppel moet hebben in plaats van de toeren. Voor de Savage is er ook zoiets geweest en dat was als ik het me goed herinner ook niet je van het omdat de motor niet op auto gebruik gebouwd is.

De .28 is weer een echte auto motor die ruim voorzien is in beide (koppel/toeren) en mij ook de betere keuze lijkt.

Als je de keuze hebt zou ik gaan voor een trekstarter , de roto is makkelijk maar ook erg slecht voor het blokje . Vooral de drijfstang en het one-way lager krijgen het zwaar te verduren en kunnen daardoor vervroegt de geest geven.

"Bigger is better" in de ogen van veel mensen, daarom verkoopt een .50 ook wel.....

Electrisch starten is een verademing tov. een trektouwtje en het ding is echt niet te groot. Gewoon netjes een tas of een koffer inrichten met al je spullen die je bij je wilt hebben en het kan niet mis gaan.....

vandaag de MTA4 S28 besteld,

ik verwacht hem over een paar dagen in huis te hebben.

de brandstof waarmee ik de mta4 wil laten rijden is coolpower ,sidewinder met 25% nitro

coolpower staat bij mij uit de vliegtijd bekend als zeer goede brandstof

dus dat lijkt mij dan ook een goede keuze

Goeie keuze :thumbsup: De sidewinder heb ik goeie verhalen over gelezen , zodoende staat er voor mij inmiddels ook 8 gallon (+/- 30 liter :rolling:) in de bestelling.

Ben benieuwd naar je ervaringen met de truck ;)

Goeie keuze :thumbsup: De sidewinder heb ik goeie verhalen over gelezen , zodoende staat er voor mij inmiddels ook 8 gallon (+/- 30 liter :rolling:) in de bestelling.

Ben benieuwd naar je ervaringen met de truck ;)

de oranje MTA4 S28 is vandaag binnen gekomen met de post

het ziet er allemaal goed en netjes uit.ook kleur en het formaat van de truck bevalt me

nu nog maar even wachten op de coolpower 25% die besteld is en dan vliegen! haha ik bedoel rijden met die bak

heb nog wel 10% tornado vliegtuigbrandstof staan maar dat zal wel niet goed zijn voor een auto

Back