welke thundertiger mta4 s30 of s50

Je kunt het gebruiken om een beginnetje te maken met de inloop.

met de tornado zou kunnen,maar ik heb ook nog 5% nitro met 20% klotz olie staan ,misschien is dat nog een betere optie om het eerste tankje de motor in te laten lopen. of is het percentage nitro daarvoor te weinig??

heb wel al veel gelezen over hoe jullie een auto laten inlopen via de WOT-methode,

maar dat komt wel goed ,want ik heb al meerdere vliegtuigmotoren laten inlopen en afgesteld.altijd lekker laten viertakten.

maar het echte rijden wil ik toch met coolpower gaan doen

Met inrijden heb je geen kracht nodig. Dus dat komt prima uit, wel zul je opnieuw moeten afstellen als je over gaat op andere brandstof.

met de tornado zou kunnen,maar ik heb ook nog 5% nitro met 20% klotz olie staan ,misschien is dat nog een betere optie om het eerste tankje de motor in te laten lopen. of is het percentage nitro daarvoor te weinig??

heb wel al veel gelezen over hoe jullie een auto laten inlopen via de WOT-methode,

maar dat komt wel goed ,want ik heb al meerdere vliegtuigmotoren laten inlopen en afgesteld.altijd lekker laten viertakten.

maar het echte rijden wil ik toch met coolpower gaan doen

Het inrijden en afstellen van een automotor is toch wel "iets" anders als bij een vliegtuig motor :!:

Lees de WOT-methode nog maar eens goed door en pas die toe ;)

Om hem in te lopen zou ik niet lager gaan als de 10% , een nog lager nitro percentage kan weleens problemen (stationair) opleveren.

Om hem in te lopen zou ik niet lager gaan als de 10% , een nog lager nitro percentage kan weleens problemen (stationair) opleveren.

dus ik kan dan beter de tornado 10% nitro nemen??

ik heb op het forum niet veel goede dingen gelezen over tornado brandstof voor auto's
iedereen praat hier over roestvorming bij tornado..mijn tornado brandstof bevat 16% synthetische olie en 2% wonderolie=18% ,de klotz is 20% olie en heeft bij mijn weten goede additieven tegen roest.

ik twijfel nog wat ik ga doen..misschien kunnen meerdere mensen even hun mening posten??

Maakt niet uit, het deel wonderolie zit standaard niet in de car brandstof en juist het deel wonderolie (=risinus) is beschermend.

Ook Tornado zal niet zo snel roest veroorzaken maar een afterrun olie is wel aan te bevelen.

Maakt niet uit, het deel wonderolie zit standaard niet in de car brandstof en juist het deel wonderolie (=risinus) is beschermend.

Ook Tornado zal niet zo snel roest veroorzaken maar een afterrun olie is wel aan te bevelen.

ik weet wel dat ze wonderolie ook veel gebruiken bij het inlopen van vliegtuig motoren

ok, ik ga dus de motor in laten lopen met Tornado vliegtuig brandstof die 10% nitro bevat

in de handleiding van de mta4 bevelen ze 15 tot 25% nitro aan om te rijden. maar bij het inlopen lijkt mij het voorgeschreven percentage nitro wat minder belangrijk dan het percentage olie

er hangt wel een kaartje aan de cilinder vast waarop staat dat je nooit vliegtuigbrandstof mag gebruiken zag ik net toen ik de body eraf haalde..

welke risico's zijn er dan?? vraag ik me af,in vliegtuigbrandstof zit aleen maar meer olie wat beter is om de motor in te laten lopen en rijden zal toch ook nog wel gaan?

Laatst bewerkt:
Ach als je motor het er goed op doet, zie ik geen probleem!

tja..dat weet ik nog niet,of de motor het goed gaat doen op vliegtuigbrandstof..

mijn ervaring is dat voor het inlopen wat extra olie geen kwaad kan,maar dan spreek ik over vliegtuigmotoren, nu hebben we het over auto's

k weet niet of het waar is, maar

De inrijding van een motor hangt veel af van het karakter van de motor, ftwel je moet hem niet te zacht inrijden en niet te hard. Misschien dat als je een hele andere brandstof gebruikt dan dat er eigenlijk in moet dat je motor misschien ook een wat ander karakter krijgt. Het is maar een gedachte he, k kan het ook mis hebben. Als ik jou was zou ik de wagen gewoon met auto brandstof inrijden.

lennart

ik zou wel een foto van mijn mta4 willen plaatsen maar als ik op uploaden klik krijg ik de mededeling dat ik geen toegang heb tot het gebeuren.

normaal kon ik wel foto's plaatsen van mijn vliegtuigen maar sinds dat de site veranderd is niet meer?

ik ben tijdens de veranderingen niet actief geweest op het forum maar ook mijn profiel-foto met mijn edge 540 is ineens verdwenen

tegenwoordig moet je vriend van modelbouwforum zijn om hier rechtstreeks te kunnen uploaden dacht ik. Maar er is nog altijd imageshack ed. :wink:

hey

ben in het bezit van een mta4 s28 super wagen rijd goed
ben nou bezig om een motor van dynamite mach.26 met een shark .21 hard tuned
er op de maken.

voor onderdelen heb je hier een paar sites waar ik wel es onderdelen van bestel
heb aluminium van www.asiatees.com
en uit nederland van www.toprc.nl

ja sorry zag dat net te laat heb via google deze topic gevonden en heb me toen ook aangemeld was mijn eerste keer dat ik hier op keek
maar uit je naam kan ik denk ik wel leiden dat jij uit de buurt van eindhoven komt weet jij een goede cross plaats om een keer te rijden

ik zal es een keer op letten of ik niemand zie rijden in de stad
ik ga zelf meestal langs bij gestel voetbal club op het open grasveld
heb alleen nog geen schans voor mijn monstertruck

Hey,

Iemand een idee hoe ik mijn versnellingsbak moet regelen van mijn TT ?
Ik denk dat hij wat te snel naar 2de schakelt.
Hoeveel tijd zou er ongeveer moeten tussen zijn van eerste naar tweede?
Grtz

Back