welke van de 2

Een sleeve is niet los te bestellen, zuiger en cilinder komen bij dit soort motoren altijd als een set.
 
Maar als er niets aan de hand is met het setje hoef je daar ook niet achteraan te gaan.
 
Een sleeve is niet los te bestellen, zuiger en cilinder komen bij dit soort motoren altijd als een set.

bedankt voor alle informatie
ga eerst afwachten wat losi er van zegt
heb nog iemand gesproken die denkt dat het eerder aan de kwaliteit zuigerstang ligt dan aan de mengverhouding
slecht smeren zou nl een dikke vastloper moeten geven
 
dat hoeft dus niet.
Klemlopen is inderdaad een voorkomend gevolg van slechte smering.
maar de drijfstang heeft OOK smering nodig. die bronzen bus glijdt niet helemaal vanzelf soepel over de krukas...
Zeker niet bij die toerentallen. gaat het vreten.
daarom zitten die gaatjes ook in de ogen, om smering toe te laten.

als dat stopt, kan de bronzen bus vast slaan op de krukas (zoals roelof al aanhaalde)
en dan loopt dus eerst dat oog van de drijfstang kapot ipv dat je een klemloper hebt.
het ronddraaien van de krukas slaat dan de drijfstang nog een keertje flink na, waardoor je ook die mooie wokkel krijgt.


Er zitten meer onderdelen in een motor dan alleen een zuiger ;-)

Ik heb in mijn heli motor (nitro, maar dat maakt ff niet zo extreem veel uit) ook de drijfstang naar de knoppen gehad..
was een gevolg van een klemloper, een maand terug op dat moment.
door de klap was blijkbaar het oog iets uitgerekt, waardoor bij iedere rondgang dat oog aan het jutteren was.
tot het metaal het zat was, en brak.

Soms zijn de oorzaken gewoon niet helemaal recht toe te wijzen..
soms zitten er een paar tussenstappen in.
 
hij gaat alweer als de brandweer
en er is een nieuwe motor onderweg van losi
had hem al kunnen hebben maar ze hadden de verkeerde opgestuurd de slimmeriken
duurt nu alleen 2 weken langer
 
te kleine accu probleem ook opgelost
2700mah lipo er in
stuk uit het accu bakje gezaagt
valt mooi onder de kap , alleen nog even een dekseltje fabriceren
losi eight accu.jpg
 
Back
Top