Welke van de twee, ee, Trex 450 of een Trex 600

is da ni me brandstof?
kep es ewa staan kijken, en die eco 7 sport staat me wel ook aan, kga em dan samenstellen me BL motor, ma kweet nog ni welken, iemand tips?
welke neem ik dan best van de eco series? den 7 sport? den 8 of den 8 royal (duur wel)

greets!

piep!!

ok, ik ben nu zover dat ik aan het twijfelen ben tussen de trex 600 en eco 8 :P
waarschijnlijk zegt iedereen meteen de trex, maar men spaarpot zal dat niet toelaten vrees ik :P

greets!

Ach wat is nu wel een beginners heli. Ik ben van mening dat de enige beginners helies die bestaan dat dat die dual rotor dingen zijn zoals de 47G etc...

Alle andere machines zijn geen beginners machines...
Dat gezegd hebbende...
Natuurlijk kun je wel beginnen met een trex, de 450 of de 600. En hoe groter de machine hoe stabieler die is. Blijft een feit dat een helicopter moeilijk is om te vliegen en dat het beter onder begleiding gebeurd in het begin.

Waar volgens mee de meeste beginnende piloten de fout in gaan is dat ze te snel willen gaan. Geduld is ontzettend belangerijk in deze sport. Een machine moet met geduld gebouwd worden en nauwkeurig afgeregeld worden. De zender moet ook goed geprogrammeerd zijn.

Als dat allemaal is gebeurd dan kan zelfs een trex450 ontzettend goed vliegen zonder al te nerveus te zijn.

Dus Eco's, Trexen of andere, het maakt niet zoveel uit. Koop kwaliteit en haal er hulp bij is het beste advies wat ik je kan geven.

Groeten,

Ron

Nee, en voordat hij fatsoenlijk vliegt kun je rustig nog eenzelfde bedrag erbij optellen.
De Rex 600 is in verhouding veel goedkoper maar ook dan ontkom je niet aan de aanschaf van de benodigde elektronika.

Reken gerust op 1000 euro als je een E-heli van dat formaat fatsoenlijk wil laten fladderen.

Rhelie zei:
Nee, en voordat hij fatsoenlijk vliegt kun je rustig nog eenzelfde bedrag erbij optellen.

Hey Rene, de Eco 8 Royal is een totaal andere heli dan zijn voorganger, hij is eigenlijk alleen met zijn naam en zijn formaat vergelijkbaar met de Eco 8. Deze heli zou zonder upgrades naar behoren moeten vliegen!
Echter die € 1000,- euro ben ik het volledig met je eens, dat is het budget waar je bij benadering op uitkomt!

Greetz van Aldert

nja dan zou ik beter zoeken naar een kleiner ding, kdenk dat ik maar voor die trex 450 zal gaan.
hij zal wel vliegen, is toch maar om rustig in de tu!in mee rond te vliegen en geen harde 3D moves met te doen.

greets!

Aaalie zei:
Rhelie zei:

Hey Rene, de Eco 8 Royal is een totaal andere heli dan zijn voorganger, hij is eigenlijk alleen met zijn naam en zijn formaat vergelijkbaar met de Eco 8. Deze heli zou zonder upgrades naar behoren moeten vliegen!
Echter die € 1000,- euro ben ik het volledig met je eens, dat is het budget waar je bij benadering op uitkomt!

Greetz van Aldert

Zelfs zijn voorganger is een prima beginnersheli en vliegt standaard ook prima.
Samuel verkijkt zich op de prijzen van de elektronika die hij erbij nodig heeft en voordat een T-rex 450 leuk vliegt gaat hij ook ruim over zijn budget.
Er is genoeg te lezen over beiden helies op dit forum dus doe daar je voordeel mee.
Ik weet zeker dat een rex 450 niet fijn vliegt zoals een eco 8 of rex 600, logo 10 wel doet.
Dit heeft alles met het formaat te maken. Succes ! :wink:

Die 450 is volledig 3D capable hoor. Dus je kunt er rustig mee in de tuin vliegen natuurlijk, maar je kunt er ook lekker mee raggen! Met de SE iets beter als de S(A) maar toch :P

:P

samuel speltdoorn zei:
nja dan zou ik beter zoeken naar een kleiner ding, kdenk dat ik maar voor die trex 450 zal gaan.
hij zal wel vliegen, is toch maar om rustig in de tu!in mee rond te vliegen en geen harde 3D moves met te doen.

greets!
Of je gaat voor een E325 Titan.
Ik ben nu al op meerdere fora geweest om te kijken of Thndetiger er wat van gebakken en heeft en ben zeer positief.
Als het meezit komt hij er eind van de maand ipv mijn Microstar 400 (Zoom).
Iedereen heeft nu wel zo'n TRex :lol: :lol:

Ja, ook leuk... een mini raptor, ik denk dat ik die ook maar eens moet uitproberen. Maar eerst even door andere mensen laten testen....

nee kraaijer
het is geen mini raptor maar een mini titan
dat is een hele andere heli dan de raptor alleen dan wel door de zelfde fabriekant gemaakt

hey, ben er dankzij marco eindelijk uit, ik ga dus gewoon voor de trex 450 gaan, en heb volgend lijstje:
Aantal Product Eenheidsprijs in euro Totaal in euro
1 Trex 450 SE (CDE) grijs (per set) 418,50 418,50
1 GY401 (per 1) 140,00 140,00
1 HS-56HB (per 1) 30,00 30,00
1 SG 90 Micro servo (per 1) 8,95 8,95

Subtotaal 597,45
Verzending 7,50
Kosten van betaling 0,00

Totaal incl. BTW 604,95

BTW (19%) 96,59
BTW totaal 96,59

ziet er goed uit niet?
nu nog een scpm ontvanger en beginnen oefenen, maar kan ik de 3S 2250 mah 20C pakketten gebruiken voor de rex 450?

greets!

samuel speltdoorn zei:
hey, ben er dankzij marco eindelijk uit, ik ga dus gewoon voor de trex 450 gaan, en heb volgend lijstje:
Aantal Product Eenheidsprijs in euro Totaal in euro
1 Trex 450 SE (CDE) grijs (per set) 418,50 418,50
1 GY401 (per 1) 140,00 140,00
1 HS-56HB (per 1) 30,00 30,00
1 SG 90 Micro servo (per 1) 8,95 8,95

Subtotaal 597,45
Verzending 7,50
Kosten van betaling 0,00

Totaal incl. BTW 604,95

BTW (19%) 96,59
BTW totaal 96,59

ziet er goed uit niet?
nu nog een scpm ontvanger en beginnen oefenen, maar kan ik de 3S 2250 mah 20C pakketten gebruiken voor de rex 450?

greets!

Hey Samuel, ik mis nog twee servo's in je lijstje!

Misschien is dit ook een mogelijkheid: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=50462&highlight=

persoonlijk zou ik ingaan op het aanbod van aldert.. een vliegtklare t-rex is duurder dan de 2e hands logo 10.. en de logo is veeeel stabieler en ''beter'' dus dan de t-rex.
buiten dat is het ook geen geld voor wat je krijgt bij de logo :wink:

hoe bedoel je aviador?
dat de trex niet vliegt?
en ik hou het het liefst bij bij nieuw spul, dus geen tweedehands, maar ik begrijp jullie niet meer hoor, iedereen zegt dat die heli niet vliegt, maar vliegt de rex 450 echt ZO slecht?

@aaalie: ik heb de 2 andere sg90 servos thuis al liggen ;)

groeten

Back