Welke van de twee, ee, Trex 450 of een Trex 600

de SA/S versie zou ik ook verkiezen boven de XL.. hij heeft waar nodig is allu delen en een direct aangedreven swash. in amerika is de SA ook erg populair. :)

maar, bij eheli.nl staat erbij dat het de trex 450S is en niet de SA zou die dan als bouwpakket zijn?
ik bouw hem het liefst, zodat ik het mechanisme zal begrijpen/leren.

greets

Naar ik meen te weten is de "S" versie de vervanger van de "XL" versie.

Het pakket bij Eheli is waarschijnlijk de heli met al heel wat delen klaar, zoals bijvoorbeeld de rotorkop.

Grtz,
Dirk

De 450 S heeft vandaag zijn "maiden" gehad en ik moet zeggen deze heli vliegt super !

Hopelijk blijft het deze week wat droog zodat ik wat meer kan gaan testen !

Grtz,
Dirk

Hoi Z900

Ik heb de servo's gebruikt die bij mijn TREX kit meegeleverd waren, nl de Maxwell MX 56 (1,6 kg op 0.12 sec op 4,8 volt), en dan natuurlijk de GY401. Vliegt super

Grtz,
Dirk

Hallo allemaal,
ben eruit denk ik. Ik ga voor een 450SE. De 600 is wat te groot voor thuis. Als je de LOGO 10 bekijkt komt hij al snel zeker zo duur als een 450 maar de kritieken over een 450 zij lovender.
Op de sim lukt het de laatste tijd zeer aardig.
Dank voor de leuke en leerrijke reacties.

Gust Heli zei:
Hallo allemaal,
ben eruit denk ik. Ik ga voor een 450SE. De 600 is wat te groot voor thuis. Als je de LOGO 10 bekijkt komt hij al snel zeker zo duur als een 450 maar de kritieken over een 450 zij lovender.
Op de sim lukt het de laatste tijd zeer aardig.
Dank voor de leuke en leerrijke reacties.

Gefeliciteerd met je keuze, maar een 450SE, of een Logo 10 voor ca. hetzelfde geld? Je vergelijk nu twee totaal verschillende heli's, namelijk een goede degelijke (grote) electroheli, en een rap zenuwachtig snel bling bling micro'tje :hammer: . Dan ben je met de Logo 10 als beginner toch 10 keer beter uit! Ondanks dat is de 450SE een top heli.

Veel succes gewenst.

Greetz van Aldert

Ik sluit me direct aan bij Aldert.

Heb zelf een 450SE en een 600CF. Je kunt de 450 niet vergelijken met de Logo 10. Even afgezien van dat ik twijfel of de Logo 10 en de 450 het zelfde kosten (ook wat de crashkosten betreft, want dan is de 450 echt goeiekoper) is de Logo veel stabieler (omdat ie groter is).
Natuurlijk is er ook wel iets te zeggen voor het beginnen met de 450. Als je daarmee leert vliegen is de overstap naar de 600 of welke grote(re) heli een stuk makkelijker dan andersom. Je moet je alleen wel realiseren dat je eerder crasht met de 450 dan met een grotere stabielere heli.

Ach, uiteindelijk...... ik heb ze nu allebei!

450S of 450SE... ben zelf ook aan het twijfelen welke ik nemen zou. misschien als je een tijdje de 450S hebt dat je het jezelf serieus gaat beklagen dat je die 200€ extra niet betaald had voor een SE. enfin dat heb ik toch al mensen zien zeggen op dit forum. maar ik weet zelf echt niet wat nu precies de verschillen zijn in vliegmogelijkheden.

Hé guys,

Ik heb de 450S en dat ding vliegt als een zonnetje !
Ik heb momenteel al die bling niet nodig, want dat betaal je er nu éénmaal bij.

Het enige voordeel is dat alles misschien wat crashbestendiger is en wat minder speling zal vertonen na verloop van tijd.

Crashen komt er toch nog eens van, willen of niet, en dan kan ik rustig de plastic onderdelen upgraden naar de "bling stuff".

Ik heb voor mijn heli'tje 450 S zo'n 300 euries betaald met alles erop en eraan, en dan bedoel ik servo's, motor, regelaar, carbonbladen (2 sets), lipo van 2250 mah, gyro en futaba 146ip ontvanger en ik heb het mij nog geen minuut beklaagd !!

Just my 2 cents,
grtz,
Dirk

Dat heb je dan goed geregeld! Waar als ik vragen mag, want als ik zo rond kijk ben je al 250 euro kwijt voor de heli met motor en regelaar

Dflyer zei:
Hé guys,

Ik heb de 450S en dat ding vliegt als een zonnetje !
Ik heb momenteel al die bling niet nodig, want dat betaal je er nu éénmaal bij.

Het enige voordeel is dat alles misschien wat crashbestendiger is en wat minder speling zal vertonen na verloop van tijd.

Crashen komt er toch nog eens van, willen of niet, en dan kan ik rustig de plastic onderdelen upgraden naar de "bling stuff".

Ik heb voor mijn heli'tje 450 S zo'n 300 euries betaald met alles erop en eraan, en dan bedoel ik servo's, motor, regelaar, carbonbladen (2 sets), lipo van 2250 mah, gyro en futaba 146ip ontvanger en ik heb het mij nog geen minuut beklaagd !!

Just my 2 cents,
grtz,
Dirk

wow dat is wel erg goedkoop, een 450XL met alles erop en eraan

T-Rex 450XL CDE + Align Motor en controller
3x Robbe FS60 Servo
1x Futaba S3110 servo
1x Graupner R700 ontvanger
1x Telebee HH Gyro
1x Apache 1800mAh 11,1v Lipo batterij
1x Ontvangst Kristal

kost in het winkeltje in de buurt nog 440€. en de XL is toch minderwaardig aan de S als ik dat hier zo lees?

Dat is zeker geen geld! Dat betekent dat je hem RTF hebt voor minder dan 400 euro 8O .. nu wordt het wel heel verleidelijk :roll:

Juist Vin,

En ik moet zeggen dat het ding heerlijk vliegt ! Wat ik er ook goed aan vind, is dat je bij deze online shop de kit versie krijgt, dus je moet hem nog helemaal zelf bouwen. In de meeste Europese shops is het de reeds kompleet gebouwde versie die je krijgt, vandaar de setprijs die rond 250 euries draait zonder electronica.

Grtz,
Dirk

zover als ik kan zien krijg je bij eheli ook de kit. Het is dan wel een gigantisch prijsverschil...

Hoe bevalt de gyro?

De gyro heb ik vervangen door een GY401 die ik nog liggen had, naar ik hoor doet de Align gyro wel zijn werk maar superprestaties hoef je er niet van te verwachten !

Grtz,
Dirk

Back