Ook ik heb in het grijze verleden, met de Akro gevlogen!
Het remmen van dit model werd origineel gedaan door de cockpit!
Hieraan was een servo gekoppeld die de cockpit omhoog en omlaag kon doen.
Mijn inziens was het toen een heel snelle ( akro ) kist, die je met windkracht 6-7 nog kon vliegen.
Ik heb hem overgedaan (incl. romp mal ) aan een clublid die er nu nog steeds heel veel plezier mee heeft. Hij vliegt hem met een koolstof romp en tempex / koolstof /abachie vleugel. En is voorzien van een electro motor.
Piet G.
amai dat is straf! bedankt voor de info in elk geval!
zou wel knap zijn om dat er terug in te bouwen.. waar precies zat dan het scharnier en hoeveel ging de cockpit open enz.. en wat is de hoeveelheid remkracht die je daarmee genereert want het lijkt me wel een zeer alternatieve manier...

toevallig geen tekeningetjes of foto's van ofzo zeker..
toen in den tijd zal hij zeker snel en bij de snellere geweest zijn, maar naar de waardes van vandaag de dag... mmm iets minder denk ik

maar hij blijft zeker de mooiste

denk dat ik de mijne niet electro ga zetten, ga hem zo vliegen, laten opslepen of voor op de helling..