Welke zender kan je tegenwoordig nog kopen voor een zeilboot?

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Dazzler, 10 aug 2021.

  1. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Mooi gedaan Dazzler!
    Bij toeval zag ik vandaag op www.facebook.com/groups/RC.Schiffsmodellbau een beetje vergelijkbare Twinstick ombouw met daarbij - voor de geïnteresseerde - nog een linkje naar de STL (?) bestanden daarvan.
     
  2. Leonardus

    Leonardus

    Lid geworden:
    5 okt 2020
    Berichten:
    25
    Locatie:
    't Harde
    Kan ik me helemaal in vinden, Dazzler.
    Ik ben nu bezig met een overnaadse spiegelsloep waar ik een spriettuig aan onverstaagde mast op heb gezet. Fokje, kluivertje... Ik had het lateraalpunt een beetje verkeerd bepaald, dus hij was knap loefgierig. Dus 3 schoten te bedienen, een roer, en (nu ga ik waarschijnlijk vloeken in de kerk) een motor voor de noodgevallen.
    Dus ik kom goed uit de voeten met een heel ouderwetse 4-kanaals Futaba vliegtuigzender; rechttoe-rechtaan, twee knuppels en dat is alles.
    Ouderwets scheepje zo, dus de besturing mag van mij ook best simpel en "old school'. Past bij me :)
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    @Leonardus Is het mogelijk ‘ns een vaarvideo’tje te maken van de spiegel sloep?
     
  4. Leonardus

    Leonardus

    Lid geworden:
    5 okt 2020
    Berichten:
    25
    Locatie:
    't Harde
    Gaat nu even niet lukken, Eric. Heb net de besturing weer open liggen, want de roeruitslag beviel me niet. En als je aan het een begint, kom je bij het ander uit... Varen doet hij op dit moment even niet, maar ik zal 's zien of ik een foto kan uploaden, vanavond.
    Stel je er niet teveel van voor. De romp is die van de piratenboot van Playmobil... Ooit uit een afvalcontainer geplukt. Maar dat bleek zo'n bruikbaar rompje te zijn dat ik ermee verder ben gaan prutsen, via een stoommachine naar een electromotor naar er sprietgetuigd zeilsloepje. Wieltjes eraf, lange, ondiepe kiel eronder; door de rompvorm al aardig stabiel. Ik bof dat ik ook in "het echt" zeil, dus ik weet wat een zeilboot nodig heeft en hoe het werkt.
    Goed. Vanavond foto's, nu eerst stofzuigen :)
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  5. Leonardus

    Leonardus

    Lid geworden:
    5 okt 2020
    Berichten:
    25
    Locatie:
    't Harde
    Nou, foto's gemaakt zoals beloofd.
    Let niet op de rommelig opgeschoten vallen bij de mastvoet; daar moet ik nog iets op verzinnen.
    Lengte over alles: 65 cm, bij schaal 1:18.
    Mijn grootste lol: Alles werkt; als je 'm 18 keer vergroot zou je er zo mee weg kunnen zeilen. Okee, behalve de schootvoering; die lopen nu naar liertjes onde het voordek.
    Oh, en het anker. Dat is hier kunststof; ik denk dat het drijft :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    pompebled, Herby63 en eric_laermans vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina