welke zwever is dit?

gait

PH-SAM
eergisteren een oude zwever met wat oude besturingen gekocht. De zwever die hierbij zat is een oud type vermoedelijk van carrera of graupner. Het opvallende is dat hij een aluminium staartbuis heeft. De romp is van een soort ABS en is mooi slank. De lengte van der omp is 98 cm, de spanwijdte is 200 cm en het stabilo is 58 cm. De vleugel is niet meer origineel. Wie kan mij vertellen wat de naam van deze zwever is?

7314abf5c20efafd.jpg

hoor graag van jullie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmmm, komt me wel erg bekend voor.
Er zal vast wel iemand komen die het juiste antwoord gaat geven maar als ik dit zo zie dan denk ik als eerste: een Robbe zwever met een Jedelsky-vleugel uit de 80-er jaren.:confused:

Ja, dat is inderdaad de Rofly van Robbe.

Heb ik ook gehad, in 1988 moet dat geweest zijn, was mijn eerste zwever, gekocht bij Bart Smit(!).

De originele spanwijdte was rond 1,60.

Groeten,
Jan

En ik twijfel nog wel over de Jedelskyvleugel bij de Rofly want volgens mij waren er in die tijd nog 2 andere met zo'n romp.
1 was dezelfde Robbe maar dan met een V-staart en de ander was meen ik van een ander merk.

Hé wat leuk!
Mijn eerste RC kist was ook een Robbe Rofly.
Met een europa sprint zendertje.
Deze had een ribben vleugel.
Is helaas in de ringvaart bij Wilnis geplonst bij mistig weer....
Alleen heeft de bouwer van deze rofly het stabilo iets anders gemonteerd?

Yep, een robbe rofly. Heb er ook net 1 gekocht van marktplaats.
De vleugel is idd niet origineel. De spanwijdte is idd +-1,60 m.
Zie dit draadje.
robbe-nova-3

En ik twijfel nog wel over de Jedelskyvleugel bij de Rofly want volgens mij waren er in die tijd nog 2 andere met zo'n romp.
1 was dezelfde Robbe maar dan met een V-staart en de ander was meen ik van een ander merk.

De robbe nova heeft een v-staart.

Beste Gait

Op de bouwdoos staat de romp lengte is 995 mm, spanweidte is 1625 mm, stabilo is 460 mm, vlieggewicht circa 750 gr.
Het bouwdoos nr is 3120, de montageplan tekening is nr 3120 en de bouwplan tekening is nr 3861
Als ik kijk naar jou opgave wijkt het nogal af van het origineel.

Met vriendelijke groet
Ko

Beste Gait

Op de bouwdoos staat de romp lengte is 995 mm, spanweidte is 1625 mm, stabilo is 460 mm, vlieggewicht circa 750 gr.
Het bouwdoos nr is 3120, de montageplan tekening is nr 3120 en de bouwplan tekening is nr 3861
Als ik kijk naar jou opgave wijkt het nogal af van het origineel.

Met vriendelijke groet
Ko

Wie o wie kan mij helpen aan tekeningen, dan kan hem helemaal origineel maken. Uiteraard tegen vergoeding.

Beste Gait

Ik ben in het bezit van de bouwdoos voor deze zwever, deze heb ik een jaar geleden gekocht heb. Alle tekeningen en handleiding zitten hier nog in.
Zal kijken of ik de nederlandse handleiding kan scannen voor je en de tekening copieren.
Mogelijk heb ik daar komende week tijd voor. stuur maar een PB voor de adres gegevens.

Met vriendelijke groet

Ko

Naast de Rofly kan dit ook een Finikofi zijn. De Rofly had ribbenvleugels en Finikofi Styro/Abachi. Ik heb de tekeningen van de Rofly en de bouwbeschrijving ook, je zou ze eventueel ook kunnen lenen van mij dat scheelt Ko weer een ritje naar de copyshop.

nieuwe vraag

Hoi allemaal,

Neus eens even in de database.

Ik ben benieuwd welk toestel dit is.

full

grt, Louis

Hoi allemaal,

Neus eens even in de database.

Ik ben benieuwd welk toestel dit is.

full

grt, Louis

Louis,

Waar haal je dit plaatje vandaan? De database?

Deze lijkt wel wat op de FIESTA SF van Multiplex.

Groeten, JH

Louis,

Waar haal je dit plaatje vandaan? De database?

Deze lijkt wel wat op de FIESTA SF van Multiplex.

Groeten, JH

Dit toestel staat (stond) op marktplaats, daar komt het plaatje ook vandaan.
Heeft een span van 3,2 mtr.
Heb echt geen idee welk toestel het is.

Louis

Ik heb ook een MPX Fiesta gehad, en daar lijkt hij inderdaad erg op. Span van 3,2 meter klopt. Kijk eens in mijn 2 onderstaande filmpjes en vergelijk.

[URL="
1[/URL] (Helaas is de muziek verwijderd)

[URL="
2[/URL]

Back