welke zwever is dit

Heb ik wel de oer-Alpha. Ik hou hem voor een koude winter.

Mmmmmmmmmmm,

Smullen.

lekker%20lijnen.gif

Groeten, JH

Korhorn, denk ff aan de versteviging.
Multiplex is later met een infobulletin gekomen omdat de vleugelpennen er nogal snel uitbraken.

Als het goed is, is het eerst deel van jouw vleugel ingedekt en is er uit de indek een v vorm gehaald.
Haal dat stuk van de indek eraf. je zit nu de twee koperen buisjes door 3 ribben lopen waar je vleugelpennen in horen.

Het is de bedoeling dat je langs de koperen busjes schotjes gaat zetten. tussen de ribben in en tegen de buisjes aan.
Ik heb vervolgens de ruimte tussen de schotjes nog gevuld met epoxy. zo liggen ls het klaar is de buisjes geheel tussen schotjes en volledig in de epoxy. vervolgens plaats je weer nieuwe indek erover (zonder v eruit, gewoon recht.)

tekeningetje gefreubelt voor je:

alpha.jpg

bedankt
bij mijn vleugels zit er inderdaad niets tussen
maar er is nog iets!!
de linker vleugel sluit wel goed aan ,maar de rechter niet
die staat ten opzichte van de andere wat naar voren en sluit achter niet goed aan ,
ik denk ,en zo te zien ,is de voorste pin krom .
en die kan je volgens mij er niet uithalen ,en recht buigen dat gaat ook niet zo maar
dus iemand een idee wat te doen
zat zelf te denken ,als ik toch nieuwe vleugels maak dan de buisjes er maar scheef in doen ???
gr paulus

Tip... maak even een afgietsel van gips van de cannopy. Altijd makkelijk om later een nieuwe te maken met de petflesmethode. Of iemand anders op dit forum van dienst te zijn.

Mm maar t voorste buisje scheef in je vleugel en de achterste recht dan gaat je vleygel r nooit meer op ...

Ik heb mijn ook gebogen , k had te veel v-stelling . T is wel gelukt! Ff voorzichtig proberen...
bedankt
bij mijn vleugels zit er inderdaad niets tussen
maar er is nog iets!!
de linker vleugel sluit wel goed aan ,maar de rechter niet
die staat ten opzichte van de andere wat naar voren en sluit achter niet goed aan ,
ik denk ,en zo te zien ,is de voorste pin krom .
en die kan je volgens mij er niet uithalen ,en recht buigen dat gaat ook niet zo maar
dus iemand een idee wat te doen
zat zelf te denken ,als ik toch nieuwe vleugels maak dan de buisjes er maar scheef in doen ???
gr paulus

Bij mijn Alpha-h is dat ook het geval (alleen is het de linker vleugel). Ik heb de pin wel eens een klein beetje bij gebogen maar helemaal weg krijg je het niet. Bij het opknappen van mijn Alpha ga ik twee haakjes in de wortel draaien en de vleugels vervolgens fixeren met een elastiekje ertussen.

Overigens is bij mij onlangs ook die vleugelpen uitgebroken. Gelukkig kon ik nog aan de grond komen zonder verdere brokken, wel met een beetje veel v-stelling :)

Bij het opknappen van mijn Alpha ga ik twee haakjes in de wortel draaien en de vleugels vervolgens fixeren met een elastiekje ertussen.
Ik ken een paar clubgenoten die ik regelmatig met zo'n soort konstruktie zie vechten... in een relatief brede romp gaat het best, maar hoe smaller de romp des te groter het probleem. Met een paar centimeter tussen de wortelribben heb je niet genoeg rek in het elastiek (of in een trekveer) om er met je vingers tusssen te komen. Of heb je een slimme truc bedacht?

ik heb in de cirrus het systeem maar dan waar in het midden een veer zit met 2 haakjes aan , en die steken dan naar buiten waarbij je ze door een opening in de vleugel kan haken.
snappie??
dan neem ik simpelweg een lange bektang en trek die eruit... dan met men vingers gewoon in de vleugel haken en klaar :)

ik heb al zonder gevlogen op dergelijke toestellen. en als je het met een tapeje afplakt dan kan het niet los hoor.
het moet natuurlijk wel allemaal strak zitten, en niet zomaar los kunnen schuiven.

maar ik vertrouw toch ook niet altijd zomaar op "toeval" en heb graag enkele zekerheden.

en wat vond ik donderdag op zolder bij mijn pa

een oer multiplex alpha met cox motor

ik ga hem zo even in vliegen

Dus paul kunnen we straks samen met de alpha's vliegen

gr erik

erik heeft nu niet zo veel tijd daar voor ,is papa geworden van een a.s piloot :D:D

mijn alpha schiet al aardig op ,vleugels zijn klaar, en ik heb een nieuwe canopy gemaakt ,romp afgeschuurd en staat nu in de grond verf

foto,s volgen nog .

ben nog aan het denken over de strepen op de vleugels .

gr paulus

erik heeft nu niet zo veel tijd daar voor ,is papa geworden van een a.s piloot :D:D

:teacher: Na 3x weet ik uit ervaring dat je bovenstaand wil ervaren bij de eerste maar al snel merk je dat papa nauwelijks in the picture is de eerste 10 maanden na de geboorte :twisted:

M.a.w., je hebt juist nu nog even de tijd voor leuke dingen :twisted:

Welke zwever is dit.

Dit is de eerste ontwerp van de Alpha van Multiplex, later was hij er ook met een endere type romp waarbij de kap niet tot aan de neus liep ook was er een 4 meter versie van deze zwever genaamd super Alpha met rolroeren en stoorkleppen.

Gr

Gliderfan :):):)

:teacher: Na 3x weet ik uit ervaring dat je bovenstaand wil ervaren bij de eerste maar al snel merk je dat papa nauwelijks in the picture is de eerste 10 maanden na de geboorte :twisted:

M.a.w., je hebt juist nu nog even de tijd voor leuke dingen :twisted:

ik weet er alles van ,bij mij zijn de kids al weer wat groter 7 en 5

ik krijg nu langzaam weer wat tijd voor de hobby

maar hebben totaal geen belangstelling voor de hobby

maar ja ,je kan er niets aan sturen ,maar dat moet je ook niet doen :rolleyes:

gr paulus

foto,s volgen later vandaag

Back