hallo,
Ik ben al enkele jaren bezig met modelbouwvliegen, vooral zweven en al sinds 3 jaar 1:1 zweven. nu begint het toch te kriebelen om eindelijk eens een echte schaalzwever te kopen/bouwen maar ik weet niet wat ik best neem.
Ik heb zoals gezegt al wat ervaring, ik ben begonnen met een silence van robbe dan verder gegaan met een alpha V2 van protec waar ik al enkele vleugels heb voor gemaakt, dan zelf een zwevertje ontworpen en jammer genoeg de grond in geboord. en nu vlieg ik met een EasyGlider. maar nu zou ik dus wat groter willen, liefst tussen de 2.6 en 3 meter ongeveer, is dat een goed idee? en wat neem ik best? een kit of ARF? Ik zou er graag een sleepkoppeling in bouwen een een wiel om later ook sleeps te kunnen doen
Ik heb al wat rond gekeken en gevraagt, en ben op 2 mooie kistjes gekomen.
SZD 36 cobra van Staufenbiel(ARF)
The model is ready built and covered with Oracover
the fuselage is made from fibreglass
It has siderudder, elevator and ailerons .
wingspan 2,6m
lenght 1,1m
wingarea 35 qdm
weight 900g
airfoil S3010
en
een ASK 13 van lenger(kit)
Spannweite: 2730 mm
Länge: 1320 mm
Flächeninhalt: 52 dm²
Gewicht: 1300 g
Profil: E 205
Ruder: Seite, Höhe, Quer
http://www.lenger.de/cgi-bin/neu_web_store.pl?page=ask13-2730-holz.htm&&cart_id=4346724_876
kwa prijs zou ik niet graag boven de 200 euro gaan
graag had ik jullie mening gehad en wat advies over wat ik best neem
Ik ben al enkele jaren bezig met modelbouwvliegen, vooral zweven en al sinds 3 jaar 1:1 zweven. nu begint het toch te kriebelen om eindelijk eens een echte schaalzwever te kopen/bouwen maar ik weet niet wat ik best neem.
Ik heb zoals gezegt al wat ervaring, ik ben begonnen met een silence van robbe dan verder gegaan met een alpha V2 van protec waar ik al enkele vleugels heb voor gemaakt, dan zelf een zwevertje ontworpen en jammer genoeg de grond in geboord. en nu vlieg ik met een EasyGlider. maar nu zou ik dus wat groter willen, liefst tussen de 2.6 en 3 meter ongeveer, is dat een goed idee? en wat neem ik best? een kit of ARF? Ik zou er graag een sleepkoppeling in bouwen een een wiel om later ook sleeps te kunnen doen
Ik heb al wat rond gekeken en gevraagt, en ben op 2 mooie kistjes gekomen.
SZD 36 cobra van Staufenbiel(ARF)
The model is ready built and covered with Oracover
the fuselage is made from fibreglass
It has siderudder, elevator and ailerons .
wingspan 2,6m
lenght 1,1m
wingarea 35 qdm
weight 900g
airfoil S3010
en
een ASK 13 van lenger(kit)

Spannweite: 2730 mm
Länge: 1320 mm
Flächeninhalt: 52 dm²
Gewicht: 1300 g
Profil: E 205
Ruder: Seite, Höhe, Quer
http://www.lenger.de/cgi-bin/neu_web_store.pl?page=ask13-2730-holz.htm&&cart_id=4346724_876
kwa prijs zou ik niet graag boven de 200 euro gaan
graag had ik jullie mening gehad en wat advies over wat ik best neem