Welke zwever??

Hallo Allen,

Was van plan om de Multiplex te kopen, maar het is echt een andere geworden:D
Namelijk de robbe arcus sport.. Kon hem voor een super mooie prijs van iemand kopen. Nog splinter nieuw in de doos!

Specifications:

Spanwijdte: 2600 mm
Lengte: 1510 mm
Gewicht: 1910 gr
Vleugelbelasting: 34.40 g/dm²
Oppervlakte draagvleugels: 58 dm²

Besturing:
Rudder,
elevator,
ailerons,
camber-changing / landing flaps,
speed controller

Ben super blij met deze aankoop! Zodra ik hem heb zal ik wat foto's posten!

Heeft iemand enkele voorbeelden van elektrozwevers van rond de 2mtr met ailerons, flaps, remkleppen, hoogteroer, motor en rudder? Wat is het duitse woord voor remkleppen?
Zijn het dan gelijk dure profi modellen of heb je ook goedkopere schuimmodellen met al deze opties?

Gary,

Zie verkoopdraadje van mijn Javelin zwever. Is een erg leuke beginner zwever!
Met de setup die ik heb gaat die verticaal omhoog en kan je best lang blijven zweven.

Remkleppen heb ik op mijn ailerons ingesteld.. die gaan lichtelijk omhoog bij het omhalen van de schakelaar.

Groetjes

Stefan

Bedankt voor de hint maar ik wil me orienteren, hoef niet meteen een te kopen.

En wil onafhankelijke remkleppen, heb denk ik wel genoeg kanalen op mn zender.

Iemand anders nog suggesties? Iets van 2-2,5 mtr?

Hoi,
remkleppen heten in het duits Bremsklappen. Dat zijn dan die dingen die uit de bovenkant van de vleugel omhoog komen.
Flaps heten in het duits Wolbklappen, in het Nederlands bij zwevers vaak welfkleppen.

De combinatie remkleppen én flaps zie je niet zo vaak omdat het dubbelop is. Met ailerons en enkel remkleppen of enkel welfkleppen kun je eigenlijk alles wel.

Voorbeelden zijn er ontzettend veel. F5J toestellen, schaal, fun, goedkoop, duur..... (zie maar eens bij Staufenbiel, DEZE categorie eens door snuffelen)

Schuimmodellen met welf- of remkleppen zijn er echter niet zo veel. De Multiplex Cularis heeft welfkleppen maar verder zou ik er zo geen weten.

Back