Wereldkampioenschap schaal 2010 Polen

Hoi, afgelopen weekend is het wereldkampioenschap schaal weer begonnen, ditmaal georganiseerd te Czestochowa in Polen. Hieronder de site van het evenement: Latest news

Ik heb op de site nog niets actueel kunnen ontdekken, misschien dat het vandaag bijgewerkt wordt....

Deelnemers vanuit nederland zijn Bert van Eijk en Gerard Rutten.
Bert met zijn vernieuwde/verlichte Fly Baby en Gerard helaas met zijn oude vertrouwde Beechcraft C45. Helaas want zijn nieuwe DH Beaver is total loss gecrashed een paar weken geleden bij NK wedstrijd te Leeuwarden. Oorzaak nog niet bekend, plotseling signaal verlies bij figuur dalende cirkel, rechtuit richting een paal, vleugel eraf en de rest op een betonnen weggetje.... Goed dat je dan wat reserve hebt!

Gisteren contact gehad en het zat allemaal nog niet mee. Bert had storing gehad bij de proef vluchten, gelukkig nog goed kunnen landen maar het scheen weinig gescheeld te hebben. Eerste ronde vanwege dit laten gaan. Gerard had problemen met één van de motoren, bleek een oude plug te zijn, zul je altijd zien waneer het er om gaat. Pech voor de eerste rond dus moet het in de twee andere ronden gaan gebeuren. Bert heefd inmiddels een andere leen zender/ontvanger van Max Merckenschlager gekregen en succesvol test gevlogen. Laten we hopen dat de gremlin's er nu wel uit zijn....

Groetjes,
Gerald

2009-04-10_143107.jpg

afb646.jpg

Maar eh, waarom ben jij er niet bij?

Je vader en Bert in ieder geval succes toegewenst :yes:

Maar eh, waarom ben jij er niet bij?
Je vader en Bert in ieder geval succes toegewenst :yes:

Tsja, diverse oorzaken waaronder het niet meer mee willen doen met "verouderd" materiaal en andere keuzes voor dit jaar. Komt wel weer hoor.

Inderdaad ook wat meer foto's gezien, nu hopen dat er dagelijkse updates plaats vinden.

Grtz,
Gerald

Denk dat Bert wel in zijn nopjes is met een 12de plek staties.
En Gerard op plaats 24.

Blijf het volgen.
Groeten Han.

Ja, bert zal er zeker tevreden mee zijn, wel verdient na al zijn werk. (Je hoopt natuurlijk altijd op meer.....;)) Pa zal niet zwaar teleurgesteld zijn denk ik, de kist was al vrij oud en begon al aardig te slijten door veelvuldig gebruik. Had hem nog wel een beetje opgeknapt maar een oude bak blijft het. Nu maar hopen dat ze wat meer geluk hebben de komende vluchten maar ik lees dat het er behoorlijk hard is gaan waaien....

Groetjes,
Gerald

Hoi Bert & Gerard,

goed gedaan 16de en 20ste plaats. Bert, mooie statische score, was de herbouw (modificatie) waard.

Groetjes, Edwin

Hallo allemaal,

Even een korte reactie, later zorg ik voor wat uitgebreider commentaar met foto's.
In de eerste plaats hebben we (ondanks alles) een mooi WK gehad. Natuurlijk ben ik zeer tevreden met een 12e plaats statisch. Het gewicht is behoorlijk afgenomen en ook een gewijzigde propeller heeft het vliegen verbeterd.
De bijna crash, ja dat was het in de proefvlucht, leidde tot afmelden van het vliegen. Met dank aan Max Merckenschlager kon ik toch de 2e en de 3e ronde vliegen. Ervan uitgaand dat de eerste vlucht gemaakt zou zijn onder perfecte omstandigheden (voor de Fly Baby in elk geval) had me dat een plaats in de top 10 op kunnen leveren. Maar ja terugrekenen heeft eigenlijk geen zin.
Vlucht 2 was onder zeer slechte omstandigheden voor een ieder, maar zeker voor de Fly Baby met lage punten tot gevolg. Gerard had een topvlucht gemaakt onder zeer goede omstandigheden (2417 punten) een sprong daardoor een heel eind omhoog in het klassement.
Bij de derde vlucht waren de omstandigheden redelijk, wel veel wind maar niet bumpy, zodat het vliegen best wel goed ging. Vlak voor dat Gerard en ik moesten vliegen werd de baan omgelegd en daar had Gerard zeker (psychologisch door boosheid en onbegrip voor deze actie) last van, was daar teveel mee bezig waardoor het vliegen minder goed ging. Ook ik had wel last van de plotselinge wijziging omdat het zicht op de lengte van de baan was verdwenen waardoor je de oriëntatie veel minder kunt controleren.
Wel jammer dat we maar met z'n tweeën waren waardoor we in het landenklassement zo laag eindigden. Dus ... schaalbouwers kom naar de wedstrijden en zorg dat ook jij inzetbaar bent voor het Scaleteam NL.

2010-07-31_132436.jpg

Bert

???

Foto's? Waar? :confused:

Ik weet van niks . . . :nooo:

Anyway, wij (ik) willen altijd foto's zien, zeker als ze van het WK Scale komen! :p

jan.

Idd , gewoon plaatsen daar gaan we er met z'n allen er zeker van genieten.
Misschien is het een motivatie voor sommige om te proberen om in de toekomst ook mee te gaan (mits gekwalificeerd ;))

Hi scalefans,

Ik dacht even dat er niemand meer meekeek op deze afdeling, vandaar mijn vraag of er nog interesse was.
Ik ga beginnen met een serie foto's van de controlline, die vanwege een gebrek aan deelname (vooral het beperkte aantal landen) van de sterkte wordt afgevoerd.

2010-07-31_085406.jpg

2010-07-31_085337.jpg

2010-07-31_085311.jpg

2010-07-31_085254.jpg

2010-07-31_084928.jpg

2010-07-31_085230.jpg

2010-07-31_085157.jpg

2010-07-31_085137.jpg

2010-07-31_085121.jpg

2010-07-31_085046.jpg

2010-07-31_084942.jpg

2010-07-31_085008.jpg

2010-07-31_085028.jpg

2010-07-31_085106.jpg

2010-07-31_085351.jpg

Toch hele mooie modellen, alhoewel ze alleen in een rondje vliegen.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Mooie plaatjes Bert zijn zeker mooie modellen en ook een leuke variatie in vliegtuigtype.

Zouden voor RC ook hele leuke vliegtuigen zijn om te bouwen of vliegen.

Ton

Hoi Bert,

we zijn misschien wat stil maar als we zulk soort foto`s voor ons krijgen worden we alleen maar stiller.

Maar we lezen echt wel mee hoor en op zulk soort foto`s zitten we te wachten en worden we heel erg blij van :yes:

Bijna zonde dat zulke modeleln alleen maar rondjes vliegen, servo`s erin zou ik zeggen en vliegen maar :D

Grt,
Berto.

In termen van scale, detaillering, finish etc. doen ze bepaald niet onder voor de RC modellen! :nooo:

Petje af! :worship:

(Maar ja, dit is dan ook het WK . . . :wink: )

jan.

Back