Wereldkampioenschap schaal 2010 Polen

Hi scalefans,

Ik heb het even druk met andere zaken (ben namelijk gestopt met werken :grin:). Vraag met niet om uitleg want ik kan het zelf niet snappen. Druk, druk druk.
Ik beloof jullie dat er zeer binnenkort weer foto's te zien zullen zijn. Ik ben blij dat er belangstelling is voor de wedstrijden. Hopelijk wordt dat vertaald in aanwezigheid van meer deelnemers aan het NK, zowel F4C als sportschaal :cool:.

Groetjes,

Bert
 
He Bert,

Ik kijk ook uit naar je foto's als je al aan de wedstrijden deelneemt ben je al gewoon steengoed alvast proficiat daarvoor doe maar lekker verder volgend jaar zal het je zeker mee zitten.
Harry
icon14.gif
 
Misschien is het onder de aandacht brengen van aankomende vergadering ook een marnier om meer belangstelling te krijgen.

Gr. Ray
 
Hi scalefans,

Beloofd is beloofd en nu zullen er dus weer eens wat foto's verschijnen. Voordat de eerste komt
toch even de invulling van het voorstel van Ray. Wij plaatsen foto's en schrijven verslagen voor
het nageslacht, maar in Nederland is het enthousiasme wel groot, maar moeten we nog wat wed-
strijdvliegers zien te vinden. Vandaar de aankondiging voor de vliegersvergadering op zater-
dag 11 december a.s. in het KNVvL kantoor in Woerden. Hier worden zaken besproken aangaande
het wedstrijdvliegen, zowel sportschaal als schaal. Data van de wedstrijden en andere ontmoetingen.
De vergadering vindt steeds plaats in een ontspannen sfeertje onder het genot van een kopje koffie
e.d. Van harte welkom!

Nu de foto's om in de sfeer te komen van de wedstrijden:
2010-07-31_140134.jpg

Op elk internationaal treffen worden de betreffende vlaggen gehesen. Vooraan de FAI vlag,
gevolgd door de Poolse vlag en die van de gemeente Cseztochowa.

2010-07-31_140633.jpg

Tijdens de openingsceremonie zijn er natuurlijk allerlei genodigden aanwezig. Sommige van hen
spreken de aanwezigen toe.

2010-08-01_163849.jpg

Zicht op het Hollandse kamp, de camper van Gerard en de caravan van Bert, waar Joke voor de
inwendige mens zorgde.

2010-07-31_190142.jpg

Sommigen moeten het met wat minder doen. Een Russische tent, waar twee volwassen mannen,
die een verslag maakten voort een Russisch modelbouw magazine in bivakkeerden. Houten
tentstokken ter dikte van een bezem en een houtje/touwtje sluiting

2010-08-07_135702.jpg

Het hoofdgebouw van het vliegveld waar de wedstrijdleiding haar intrek had en waar je een hapje
kon even en natuurlijk een drankje kon drinken.

2010-07-31_150029.jpg

Na de openingsceremonie een vliegshow met de bekende Antonov 2, die als para-kist optrad.

2010-07-31_152517.jpg

Niet opgeschreven, maar misschien een zoekertje voor de geïnteresseerden. Laat
maar even weten welk type dit is.

2010-07-31_151609.jpg

De Stearman liet een mooie show zien, waarbij het fantastische geluid van de stermotor maximaal
werd uitgedragen.



2010-07-31_151640.jpg

Close-up van de Stearman, met daarachter nog een leuk zoekertje. Ik weet hem wel, maar leuk
om van jullie te horen wat het is.

Toen werd mijn fotosite in onderhoud genomen en moeten jullie weer even wachten tot de vol-
gende plaatjes, natuurlijk de modelvliegtuigen.

Wordt dus vervolgd.

Bert
 
Hi scalefans,

Goed zo Erik. de RDW weet ik in elk geval zeker.

Ik moest eerst de foto's wat organiseren en tegelijkertijd kom ik het probleem tegen dat niet
alle foto's geüpload konden worden.
Zomaar wat foto's:


2010-07-31_105237.jpg


2010-08-01_084047.jpg


2010-08-01_090308.jpg


2010-08-01_102627.jpg


2010-08-01_104008.jpg


2010-08-01_104022.jpg


2010-08-01_104102.jpg


2010-08-01_115444.jpg


2010-08-01_115510.jpg


2010-08-01_120309.jpg


2010-08-01_171914.jpg


De beelden spreken voor zich, dacht ik zo.

Wordt vervolgd.

Bert
 
Schitterend! Erg mooie modellen! :thumbsup:
Het valt me op dat ze allemaal erg groot zijn.
Doen er ook nog rc-kisten aan mee met een span van minder dan 2 meter of is `t allemaal big-scale?

Benieuwd naar de rest van de foto`s!
Grt, Ram6
 
Beste RAM6,

Men maakt de vliegtuigen zo groot als mogelijk is. Toch zijn er best nog veel onder de 2 meter.
Waarom die grootte? Hoe groter het model hoe beter het vliegt. Een vergroot vleugeloppervlak levert ten aanzien van de vleugelbelasting een aantal voordelen op. Daarnaast is het makkelijker om schaaldetails op een groter model te vervaardigen.

Er is echter één regel die voor de F4C vlieger geldt en dat is het gewicht. Het droge gewicht mag niet zwaarder zijn dan 15 kilo. Er zijn modellen die vanwege het zwaartepunt lood in de neus moeten hebben, dat vervolgens het gewicht boven de 15 kilo brengt. Een extra brandstoftank in de neus brengt dan uitkomst. Deze brandstof wordt uitsluitend gebruikt t.b.v. het zwaartepunt en mag natuurlijk niet opgebruikt worden. Een staartlastige kist is niet te vliegen!

Bert
 
Hi scalefans,

Het is 5 december en lekker koud,
de vorige update was al weer oud.
Vandaar wat foto's van modellen
zodat je hierover kunt vertellen.
Wedstrijden van modellen op schaal
en het meedoen is voor allemaal.
In de afdeling F4C zijn eigenlijk grenzen
sportschaal is er voor hen die dat wensen.
Zorg dat je er ook bij bent het volgend jaar
dan is het voor de subcommissie voor elkaar.

2010-08-02_093806.jpg


2010-08-02_093855.jpg


2010-08-02_094048.jpg


2010-08-02_095017.jpg


2010-08-02_094908.jpg


2010-08-02_094620.jpg


2010-08-02_094604.jpg


2010-08-02_094417.jpg


2010-08-02_094250.jpg


2010-08-02_094320.jpg


2010-08-02_094222.jpg


2010-07-31_100710.jpg


2010-07-31_100235-kopie.jpg


2010-08-02_094512-kopie.jpg


Sint en Piet
 
Beste RAM6,
Men maakt de vliegtuigen zo groot als mogelijk is. Toch zijn er best nog veel onder de 2 meter. Waarom die grootte? Hoe groter het model hoe beter het vliegt. Een vergroot vleugeloppervlak levert ten aanzien van de vleugelbelasting een aantal voordelen op. Daarnaast is het makkelijker om schaaldetails op een groter model te vervaardigen. ...
Bert

Duidelijk. Het vliegt rustiger en meer schaalgetrouw hoe groter de kist. Dus zo groot mogelijk als `ie maar lichter dan de bovengrens van 15 Kg is. Slim trucje trouwens om extra neusgewicht in de vorm van benzine (toegestane nat-gewicht) toe te voegen ipv lood (droog-gewicht) bij de grens van 15 Kg! :thumbsup:

Mooie foto`s weer! O.a. erg mooie Sopwith Snipe!!

2010-07-31_100710.jpg


Grt, Ram6
 
Laatst bewerkt:
Back
Top