Min accu en vóór de condensator (1e poot/soldeerpunt) staat 6,4 V en van daar af gaat er een spoortje naar de mixer stekkers..aan de beide stekkers gemeten..6,4 V
[Vergrootglasmode uit]Denk dat die zener inderdaad 6,2 volt is, 0,2 V tolerantie is geen probleem.
Dus de gestabiliseerde voedingsspanning ( die o.m. de sticks voedt) is aanwezig. > Één punt voor ons....
Min accu en na de condensator..niets..niet bij het 2e pootje/soldeerpuntje en ook niets bij het soldeerpunt van de rode draad dus aan het einde van het spoor.
Ook dat klopt, want die C zit tussen 6,2 volt en de massa. Dat je tussen massa (pootje van de C) en massa (- van de accu) niets meet lijkt me wel de bedoeling....
Maar om te zien of er wel modulatiesignaal is en/of waarom niet, hebben we wel een scoop nodig.
Losse rode draadje even isoleren en verder negeren.
Grappig is het om te zien hoe hier de sticks één voor één met de tijdgenerator worden doorverbonden om de momentele waarde te gebruiken voor de betreffende pulslengte.
Want ik heb - ik had dit MP schema nog nooit gezien- volgens hetzelfde principe 8 trimpotjes (4 neutraalstelling en 4x uitslaggrootte en -richting) aan de Arduino gehangen toen ik de oude MP Variomodul Favorit zender van
@stunthenk ombouwde naar 2,4 GHz met ook maar meteen een nieuwe (Arduino)encoder.
De Arduino heeft maar 8 analoge input en voor de sticks alleen al zijn er 4 nodig, dus voor die 8 extra moest er iets verzonnen worden. Multiplexen dus: 8 waarden één voor één over één draadje.
Even overwoog ik om hiervoor ook 2 stuks 4066 voor te gebruiken, maar met een 4051 kan ik alle 8 inputs tegelijk aan. Zo gezegd, zo gedaan. Test programmaatje gemaakt en daar kwamen de waarden van de 8 potjes uitgerold. Dat toegevoegd aan de bestaande Arduino encoder software en alles werkte zoals bedoeld.... 4051 onder de pots en links van de Arduino
En hup...