Ik zou uit dit lijstje vooral de accu vervangen, met
deze
Maar dan moet alles verder echt heel licht zijn, zodra je zo klein en licht gaat is het heel moeilijk (ook voor ervaren modelvliegers) om iets te maken dat goed vliegt. Het is daarnaast veel werk wat wil je een beetje op gewicht blijven dan 'moet' je de servo's direct solderen en heel erg op alles letten.
En die onvanger is dan (zonder huis) ook relatief erg zwaar. en het extra gewicht van de v-mixer wil je ook liever niet meenemen.
Zodra je iets groter gaat, 60cm span voor een vliegende vleugel/delta/jetje dan een 2s setup, 2s 400 met een 10-15g motortje en 2 hxt500 sero's. Kost je hetzelfde ongeveer en heb je veel degelijker materiaal met voldoende vermogen en kun je VEEL makkelijker een simpel goed vliegend kistje maken.
Dan kun je de stekkers van de servo's en regelaar gewoon in de ontvanger steken en is het gewicht van de v-mixer ook niet zoon probleem. En wat wind is geen probleem.
Als ik je berichten lees is het allerkleinste hebben niet zo heel erg belangrijk, en lijkt mij dit veel verstandiger.
Zelfs al laat je het van 4 meter een duikvlucht maken recht het gras in, dan blijft het nog heel denk ik.
No way. Absoluut niet.

Ik heb heel wat redelijk wat (ook lichte en kleine) dingen van depron gemaakt, alles gaat stuk bij een beetje crash. 'altijd' wel te repareren maar stuk gaat het. hoe klein je het ook maakt.
Ik heb wel wat dingen gemaakt die je volgas tegen een muur/boom kan vliegen of van 10 meter verticaal de grond in kan rammen

.
Hoewel en soms scheurtjes ontstaan(na meerdere crashes), of een servohevel of propeller breekt. Meeste schade komt van mid-airs, vliegtuig tegen vliegtuig, daar is hij ook voor gemaakt, combat :twisted:.
Zagi's, normaal 90-100cm span en zwaar, 500+ (zodat je meer schade aanbrengt in combat) gemaakt van epp, echt een geweldig taai, terugverend materiaal.
En sinds een jaar ook een mini zagi, 60cm span en ~100g weer van epp.
Enige nadeel van zoon toestel is dat hij niet mooi is, en alleen lelijker word. Ik heb hem omdat ik het vliegen leuk omdat ik me helemaal nergens zorgen om hoef te maken. Maar iedereen kijkt je ff vreemd aan dat dat nog vliegt, en vliegen dat het doet

.
Ooit een mini pibros gemaakt van depron, 50cm span, die komt nog het meest in de buurt wat betreft stevigheid hoewel ik die niet expres crashte, als je hard neerkomt is er schade howel met motor uit van een metertje of 3,4 vaak wel goedgaat. Maar de manier waarop hij opgebouwd is kan het best wat hebben.
Dit is allemaal niet moeilijk te vliegen, iedereen die een vliegtuig kan bovenhouden mag met m'n zagi's vliegen om het eens te proberen, lukt eigenlijk altijd wel, dat er soms gecrasht word is niet erg gewoon oprapen en weer in de lucht smijten.
Als je nog nooit gevlogen heb lijkt het me met wat oefenen op de sim ook te doen.
Hoewel je denk ik makkelijker met een shockflyer kan beginnen, zoiets
bouwverslagje-sultimate vliegt wat rustiger maar is veel minder crashbestendig.
Maar als je graag een pusher wilt dan lijkt mij een mini zagi of mini pibros een prima oplossing. en als je die een beetje kan vliegen kan het spul zo over in iets moois van hetzelde formaat
Trouwens, met die hobbyking zender en een v-mixer kun je geen verschillende uitslagen voor rol en hoogte maken, een delta (zoals de pibros) of een jet (zoals jou foto) heb je minder roluitslag nodig dan hoogte. De lange korde met weinig spanwijdte zorgt ervoor dat hij heel makkelijk wil rollen maar juist trager reageert op hoogteroer, vooral de jet denk ik. Zolang je alles redelijk klein houd in het begin moet dat trouwens ook wel te doen zijn.