Werven van nieuwe leden.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door WillydeWoofer, 4 feb 2021.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De ACK zat ook 500 meter van de boerderij, door een weiland lopen met koeievlaaien.
    Dus ook geen stroom.
    Maar er bestaat draagbare stroom.
    En wij hadden ook zonnepanelen met accu's, daar laadden we de modellen mee.
    Veel clubs hebben dat op die manier.
    En voor een frituurpan of kookplaatje voldoet een generator, die kosten ook niks meer tegenwoordig.
    Blikjes en snoep kan je koud houden in de keet door een piepschuimen box te maken.
    Zo hebben we dat jaren gedaan, alleen kookten we op gas.
    Dus 1x in de zoveel tijd moest er een gasfles meegenomen worden.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dat deden we voor de Corona ook, altijd koffie en soms zelfs met wat lekkers erbij.
    Gezellig vliegen en koffie, vooral in de lente, heerlijk met n zonnetje erbij. Er waren ook leden die kwamen alleen voor de klets, prima en gezellig.
    Koffie en thee zetten we mbv een gaspit.
    Ik heb zelfs nog koffie-zet-les gegeven want toen ze mij opdrachten gingen geven om koffie te zetten was dat ff n reset, ho, ho, ik ben je vrouw/moeder niet.
    Met evenementen hebben we een grote bak, daar gooien we ijs in. De blikjes blijven de hele dag koud, ook op warme dagen.

    Hopen dat het snel weer terugkomt.

    Zitten er op die aanwijsborden procarie rechten bij de gemeente?
     
    MichielNED676 vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik denk dat je de gemeente moet vragen of ze bordjes neer willen zetten.
    Er staan toch ook bordjes naar bezienswaardigheden en in sommige gemeenten staan ook bordjes naar sportvelden en ik heb ook wel eens naar een modelvliegveld.
    Spaarnwoude bijvoorbeeld, daar staan enorme borden die aangeven waar het veld is.
    Gewoon aangeven dat je een plek in de gemeenschap hebt en dat Wil een bezienswaardigheid is.

    GJ
     
    easy en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  4. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Ooit hier op het forum vroeg een Belgische lerares, wie wil er een spreekbeurt geven over modelvliegen?
    Ik heb toen mijn diensten aangeboden, en een week later ging ik de grens over met een auto vol met spullen.
    Van Balsa, mesjes, lijm tot zenders servo,s accu,s en natuurlijk diverse modellen.
    Het was een groot succes, de 4 laatste klassen van de lagere school weren 1.5 uur ondergedompeld in de modelvliergerei, wat resulteerde in een enorm enthousiasme.
    De klap op de vuurpijl was taxiën met een groot model voor alle klassen op het schoolplein, afgesloten met een daverend applaus!
    Wat nog gezegd moet worden, wat een discipline op school bij onze zuiderburen!

    Je zou een bij een school aan kunnen kloppen en iets soortgelijks kunnen aanbieden, en inderdaad, je moet het levendig zien te maken.
    Het opstarten van b.v. een turbine Jet maakt grote indruk!

    Succes!

    Mvg,

    Pascal.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je moet wel in je achterhoofd houden, wat levert het op.
    Je kan bij elke school wel een demo houden.
    Maar... het heeft pas zin vanaf 15-16 jaar want het veld ligt onbereikbaar met openbaar vervoer dus ze moeten zelf kunnen komen.
    En ze moeten ook wat te besteden hebben en zelfstandiger zijn, dus een krantenwijkje of zo, voor de financiele middelen.

    GJ
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Het zal op dat moment niks opleveren, maar je laat wel zien wat er momenteel op de markt is en dat het ook bereikbaar is.
    Dat komt niet vanzelf aanwaaien.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Elk idee is welkom.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    PR is een groot ondergeschoven kindje bij veel clubs en organisaties. Je laten zien aan lokaal publiek en landelijk geïnteresseerd publiek is heel belangrijk.

    Voor lokaal moet je open dagen plannen en deze kenbaar maken. Dat kan veelal bij winkels middels flyers maar ook de lokale omroep, de dorps/regiokrant en kabelkrant. Verder valt het mij op dat verenigingen weinig gebruik maken van de dorps facebook groep, in mijn geval "je bent een sassenheimer..." Veel mensen weten niet eens dat je om de hoek zit. Zo had ik ooit eens een fotoalbum van de HLC in de Sassenheim groep gegooit met de opmerking "vandaag aan de andere kant van de A44", dat gaf toch enige interesse.
    Het idee van op de braderie staan is ook heel goed maar het liefst ook bij de dorpen om je heen, dat geldt ook voor de facebook groepen, laat je leden daar actief in meehelpen.

    Landelijk moet je organisatie op de betere beursen staan. Wij vinden onze autosport net zo serieus als de echte autosporten, dan moeten we ook op die beursen staan. Heel belangrijk is dat je het dan niet presenteert als speelgoed maar als een sereuze sport met alle technologie en aspecten er omheen. Zoek ook het publiek op die het fysiek of financiéel niet kunnen om het echte werk te doen dus zijn bv de simulator spelers potentiële slachtoffers als nieuwe leden.
     
    WillydeWoofer en jve vinden dit leuk.
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik had Wil al gebeld.
    Dingen organiseren kan ik wel en vind ik ook leuk, heb tenslotte ook het hele F5B gedoe weer op poten gezet in Nederland, compleet met logo's, stickers, vlaggen en demo's.
    Dus ik denk... vliegshow organiseren.
    Maar de club heeft 1 enorm probleem, parkeerplekken.
    Als je een demo of open dag wilt organiseren dan komt bijna iedereen met de auto, zeker de deelnemende piloten maar ook 80% van de bezoekers.
    En die auto's moeten wel veilig, dus achter de pilotenbox en niet in de vlieglijn, kunnen staan.
    En daar zit nu het probleem, ze kunnen maar iets van 10 auto's kwijt.
    Dan gaat het een lastig verhaal worden, of je zou een bevriende boer zijn weiland beschikbaar moeten laten stellen voor die dag.

    GJ
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Achter onze pits heb je idd +/- 10 plekken, dat ligt n beetje aan de parkeervaardigheden .
    Daarnaast kan er vanaf het parkeerterrein tot de ingang naast de sloot geparkeerd worden.
    Daar zullen wel aanwijzers/parkeerbeleiders nodig zijn maar we hebben nog geen evenementen gehad dat het volloopt.
    Bij een drone race hebben zelfs n stuk veld als parkeergelegenheid ingedeeld.

    Een stuk veld van n boer kan tot de mogelijkheid behoren maar daar is natuurlijk toestemming voor nodig.
    Genoeg mogelijkheden, eerst maar eens kijken of deze gaat lopen en dat het allemaal weer mag.
    Bij grote evenementen (+50) is sowieso n vergunning nodig omdat je in n natuurgebied zit.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach. corona is bijna voorbij, nog een golfje of 2, dan kunnen we weer leuke dingen doen.
    Ik heb al met Wil afgesproken dat ik hem meeneem naar een paar goed georganiseerde vliegshows en bijeenkomsten.
    Hopelijk gaan ze dit jaar wel door.
    De vliegshow op koningsdag in Enkhuizen bij Pegasus, altijd goed voor een paar honderd tot over de duizend bezoekers, en ook de sleepmeeting in Kampen, ook een groot festijn.
    En ook leuk als je zoals Wil niet van zwevers houdt.
    Misschien ook een show in Duitsland, maar dan moeten we vanuit hieruit vertrekken want dat is in Zuid Duitsland.
    Daar heb ik 1 keer meegevlogen, ruim 1500 bezoekers, eten, drinken, in de avond een rockband en de volgende dag weer.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  12. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ach ja, altijd leuk, Prowing vind ik ook leuk.
    Dat zijn niet de shows die wij als club kunnen faciliteren, wij moeten het hebben van de kleinere evenementen zoals de piper-meeting, igg-sleep en een fly-in of zo.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mijn eerste insteek is altijd: er is een probleem, kunnen we dat oplossen?
    Dus niet op voorhand zeggen "dat gaat toch niet lukken", maar aan de slag.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Klein maar fijn, kan ook al leuk zijn.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De mooiste show, maar dan eigenlijk buiten het vliegen om, was de Jet Messe in Bad Neuenahr.
    Helaas is ie nu niet meer in Bad Neuenahr want dat is een uurtje rijden van hier.
    Maar de avondshow, met vuurwerk.
    Dat was elk jaar weer iets om naar uit te kijken.
    Het vuurwerk op de Erasmusbrug is daar klein bij, en dan ook helies en vliegtuigen die nachtvliegen.
    Gerben en ik gingen daar altijd naartoe, niet voor de jets maar voor het eten en de avondshow.

    En in mogelijkheden denken, als iemand me aan de telefoon zegt, 10 parkeerplaatsen, dan kunnen dat er met passen en meten misschien 20 worden, maar dat is dan nog veel te weinig.
    Je organiseert geen vliegshow voor 50 man, dat moeten er minimaal 250 zijn, met wat geluk krijg je dan een paar mensen die het aantrekkelijk vinden en die dan naderhand nog een keer terugkomen om te informeren over vliegen en lid worden.

    GJ
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik denk dat Wil het slimmer gaat aanpakken .
    Niet een grote maar meerdere kleine en meer diversiteit zodat je een groter publiek bereikt.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb toen heel goed gekeken en nagedacht hoe we meer en jongere leden zouden kunnen krijgen.
    De braderie en de open dag hebben het meeste opgebracht.
    Dat was niet extreem groot, ik denk 100 mensen of zo en dan mensen langs het veld aanspreken en vragen of ze het een keer willen proberen.
    Maar toen waren het andere tijden, mensen zaten minder achter de PC of achter de telefoon.
    Plus dat ik zelf in de modelbouwwinkel stond, dus was daar ook een aanspreekpunt.
    Ik denk dat je moet beginnen flyers neer te leggen bij Hobby In en Verspaget.
    Dat mensen weten waar jullie zitten en dat er überhaupt een club in de buurt is.
    En als er dan mensen langskomen moet er ook 1 of 2 aanspreekpunten zijn en niet dat iedereen maar van alles gaat zeggen.
    Ik heb Wil al wat tips gegeven en hoe het aan te pakken alleen had een vliegshow leuk geweest maar wat niet kan dat kan niet.
    Zo'n vliegshow is namelijk een reden voor de lokale omroepen omlangs te komen.
    Hebben we ook geregeld bij F5B wedstrijd bij de Gooi en Eemlandse.
    De teksten kloppen niet helemaal maar mensen kregen wel een indruk.
    De grap van de dag was dat Colin Banks, van radio 100%NL zogenaamd op de radio was maar tegelijk ook met de TV stond te praten en wedstrijdleider genoemd werd.
    En Gerben met zijn mooie promopraatje voor F5B.
    En ik zie ook mijn kist weer eens terug, dat oranje ding dat Gerben gooit.
    Ahh.. memories.



    GJ
     
    Hans V en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    We gaan diverse speldenprikken uitdelen in en om Vught.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een conceptplan ligt inmiddels bij alle leden, met de vraag van de secretaris of men aanvullingen heeft.
    Daarna volgt overleg met de commissieleden onderling en bestuur.
    Vervolgens wordt gekeken, wat in dit ku.....sorrie coronajaar nog haalbaar is.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ook in de muziekwereld is het moeilijker om nieuwe leden te krijgen, dan voorheen. De jeugd hoeft zich niet meer in te spannen, om tijdverdrijf te vinden.
    Smartphones, spelcomputers, etc. hebben het ze makkelijk gemaakt.
    Het zijn er waarschijnlijk minder dan weleer, maar ze zijn er nog wel degelijk. Als vereniging zul je alleen nog meer je best moeten doen. Daarbij ben je afhankelijk
    van een paar mensen die hun schouders er onder willen zetten. Naar het schijnt zijn er die wel bij de Hawks. Anders was ik er ook niet over/aan begonnen.
    Van aan een dood paard trekken, is nog nooit iemand blij geworden.
     

Deel Deze Pagina